Telecom News - אבי גבאי התפטר - שר כושל ביותר הולך הביתה

אבי גבאי התפטר - שר כושל ביותר הולך הביתה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> אבי גבאי התפטר - שר כושל ביותר הולך הביתה
השר להגנת הסביבה, שעסק בכל דבר חוץ מהגנת הסביבה והציבור, כשל כישלון חמור בתחום האנטנות הסלולריות, החליט להתפטר בטענה הזויה (מינוי אביגדור ליברמן לשר הביטחון). שר כושל ביותר שלא הבין את תפקידו, שטוב שהלך הביתה. 
מאת: אבי וייס, 27.5.16, 09:30אבי גבאי

אבי גבאי, (בתמונה), שהיה (אולי) מנכ"ל די מוצלח בבזק, חיסל את הקריירה הקצרה שלו בת כשנה בשירות הממשלתי כשר, והתפטר היום בנימוקים הזויים (מינוי אביגדור ליברמן לשר הביטחון, נושא שבכלל לא מצוי בתחום האחריות שלו, ובמיוחד אחרי שמשה כחלון, העומד בראש המפלגה שהוא חבר בה, ברך על צירוף ליברמן לממשלה. לפי ההגיון הזה, עליו גם לעזוב את המפלגה שהקים ביחד עם כחלון, וזה בדיוק מה שהוא עשה, כשבעט גם בכחלון...). האם כשנכנס לממשלה כשר הוא לא ידע מי זה ביבי נתניהו? פתאום "התגלה לו האור"? 

בקדנציה הקצרה מאוד והכושלת ביותר שלו כשר להגנת הסביבה, אבי גבאי התעסק בכל חוץ מהגנת הסביבה והגנה על צרכי הציבור וטיפול בצרכי הציבור. הוא שכח לגמרי מה זה שר בממשלה ומה החובות שיש בחוק שחלות על שר בממשלה. 

הוא התנגד בקולניות למתווה הגז (לא בדיוק ברור למה), טייח את פירוק האנטנות המסיבי בישראל (מה שמגביר חמורות את הקרינה הסלולרית ופוגע בבריאות של כל תושבי ישראל), לא עזר לגולן טלקום לפרוס אנטנות (מה שהוביל ישירות לקריסתה) וכלל לא ניסה לפתור את הפלונטר החוקי בעניין בניית אנטנות סלולר בישראל. בנוסף, "עבד בעינים" על ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בעניין משבר האנטנות הסלולריות בישראל. קשה להאמין, שדווקא אדם, שמבין היטב את החשיבות של אנטנות סלולר בעולם התקשורת, כשל כישלון מוחלט ומחפיר בתחום הזה. הוא שותף ליצירת נזק עצום, שכרגע בלתי ניתן לתיקון, לכל תושבי ישראל.

אם לא די בכך, אבי גבאי "שתק כמו דג" כשראש העיר חיפה, יונה יהב, הורה להפסיק את השימוש ב-WiFi בעיר חיפה מפחד הקרינה. הרי אבי גבאי יודע, גם כשר להגנת הסביבה וגם מהניסיון רב השנים שלו בבזק, שה-WiFi בישראל, בשונה למשל מארה"ב, לא רק שאינו מסוכן בכלל, הוא מופחת עוצמות קרינה ומעוקר בתדרים, בגלל משרד התקשורת והמשרד להגנת הסביבה. כך, אבי גבאי שתק כשראש העיר חיפה הורס במו ידיו את העתיד של ילדי חיפה (כי היתרון של ישראל הוא היותנו StartUp Nation ואין קידמה והשכלה בלי WiFi, אינטרנט וסלולר). את הפה הגדול שלו הוא יודע לפתוח רק בנושאים, שאין לו בהם שום אחריות, ידע, השכלה, הכשרה, ניסיון, או נגיעה מיניסטריאלית. פשוט מביש. 

בנוסף, אבי גבאי טייח את מצב איכות הסביבה באזור מפרץ חיפה (ובמיוחד בעניין מיכל האמוניה) וטייח למעשה את כל מה שהיה מוטל עליו בתפקידיו כשר להגנת הסביבה, לרבות הסיפור המוזר של המחצבות האדירות לפוספטים שתיבננה ליד ערד. הוא דחף את ידיו ללא הרף לנושאים שמחוץ לתחום אחריותו ובקולניות יתרה, עם שלל תירוצי צדקנות וחסדנות תמוהים ביותר.

אבי גבאי שבמשך שנים רבות היה "מחובר היטב לוורידים" של הטייקונים (בראשם חיים סבן ושאול אלוביץ') וקיבל מהם מעל ל-10 מיליון ש"ח לשנה כשכיר, לפתע "גילה", שיש טייקונים השולטים (לטענתו) בהחלטות הממשלה. איזו צביעות והתחסדות. זה הרי בדיוק מה שהוא עשה בשליחותם, בהיותו בתפקידים בכירים בקבוצת בזק, במשך כ-15 שנה...

לפי בדיקת "גלובס", אבי גבאי צבר במהלך השנים שכיהן כמנכ"ל בזק הון כולל בשווי מינימלי של 52 מיליון ש"ח (ברוטו) - הון די מכובד ומטריד על חשבון הציבור, עבור תקופה של 5 שנים של עבודה כשכיר. האם הוא התאכזב מהמשכורת הממשלתית הזעומה (יחסית) של שר בממשלה? כשמשה כחלון הכריז (וגם יישם בחקיקה בכנסת, בהתייחס למגזר הפיננסי) שהוא לא יסכים בשום תנאי שמנהלים שכירים בחברות ציבוריות ירוויחו יותר מ-2.5 מיליון ש"ח לשנה, הוא בוודאי לא התכוון לאבי גבאי, שותפו להקמת המפלגה, שהרוויח מעל ל-10 מיליון ש"ח לשנה... 

טוב שפטרנו מעונשו של שר זה. נקווה, שהשר להגנת הסביבה הבא יהיה טוב יותר.

עדכון 6.1.17: העורך אלי ציפורי מגלובס, פרסם כאן התקפה חריפה ביותר ונוקבת על [ציטוט] "השקרן, התחמן, מאחז העיניים וגניבת הדעת" הזה ששמו אבי גבאי. מומלץ (מאוד) לקריאה. 

עדכון 12.7.17: לאחר בחירתו של אבי גבאי ליו"ר מפלגת העבודה, פרסם כאן אלי ציפורי מגלובס מאמר חריף ביותר שמומלץ (מאוד) לקריאה. 

עדכון 21.11.21גולן חזני מ"כלכלסיט" מדווח כאן (כותרת בלבד): "דרמה בסלקום: המנכ"ל אבי גבאי הודיע על התפטרותו.
גבאי מונה לתפקיד בתחילת 2020 בידי אדוארדו אלשטיין שהיה אז בעל השליטה, והיו"ר דאז עמי אראלגבאי, ששימש בעבר כמנכ"ל בזק ולאחר מכן כיו"ר מפלגת העבודה, הודיע על התפטרותו מסלקום ליו"ר דורון כהן."
מתאים כאן הפסוק: "ברוך שפטרנו מעונשו של זה". 

עדכון 29.5.22: פורסם ע"י נתנאל אריאל ב-Bizportal כאן (כותרת בלבד): "אבי גבאי בגד בסלקום עם פרטנר; צחי נחמיאס החליט לא לתבוע - למה?
לפעמים הפשע משתלם, אבל הבעיה היא המסר למנהלים אחרים - תדאגו לעצמכם ולעזאזל החברה; מנכ"ל סלקום הרים מהלך לרכישת שליטה בפרטנר והפיכתו לבעל מניות ומנכ"ל. אין בושה. בעלי הבית בסלקום - האחים זלקינד ונחמיאס - לא רצו להיגרר למלחמה משפטית, וחצי שנה אחרי גבאי הופך למנכ"ל פרטנר - מהלך שפל של גבאי שראה את טובתו על פני טובת החברה. מעניין מתי הוא יבגוד בפרטנר?"
 



 
 
Bookmark and Share