Telecom News - מפגש ראשון של סטארטאפים מישראל עם משקיעים סינים רציניים מסוג חדש

מפגש ראשון של סטארטאפים מישראל עם משקיעים סינים רציניים מסוג חדש

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> מפגש ראשון של סטארטאפים מישראל עם משקיעים סינים רציניים מסוג חדש
מפגש ראשון של סטארטאפים מישראל עם משקיעים סינים רציניים מסוג חדש
מאת: מערכת Telecom News, 1.6.16, 04:50אדוארדס יו לין
 
חברת VADI הישראלית בבעלות סינית, תערוך מפגש בת"א China-Israel Hi-tec Investments Forum בהשתתפות יזמים ומפתחים ישראלים וכ-100 משקיעים מסין. חשיפת 20 הסטארטאפים, שיציגו פיתוחיהם בתחומי אינטרנט ומובייל, IoT, בית חכם, רחפנים, מוצרים לבישים, בינה מלאכותית ומציאות מדומה-AI&VRבריאות דיגיטלית וציוד רפואי וקלינטק.
 
יזמים ישראלים מתחילים להתעייף מריבוי משלחות ומבקרים סינים כי פעמים רבות קשה לדעת מי הוא משקיע רציני באמת. 
 
Edwards You LYU, (בתמונה), מייסד ומנכ"ל חברת VADI מת"א, שהוקמה ב-2015 בבעלות סינית מלאה: "בכל שבוע מבקרים בארץ משקיעים סינים המחפשים חדשנות ומגיעים לאירועים כדי לבחון סטארטאפים. עבור רובם, כאן מסתיים הקשר עם היזמים מישראל. תהליך זה יוצר תסכול אצל סטארטאפים, שהתעייפו מתקוות שווא במשקיעים סינים, שמבקרים במשרדיהם, שואלים שאלות, מצטלמים איתם ובסופו של דבר לא משקיעים. 
 
קיימים עשרות אלפי משקיעים סינים פוטנציאליים, שעד היום פחות הגיעו לכאן. הם שייכים לסוג אחר של משקיעים: חברות סיניות קטנות ובינוניות, שמחפשות השקעות אסטרטגיות כדי להכניס חדשנות לתעשיה שלהן. זה סוג המשקיעים, שמביאה לארץ VADI Ventures. ענקים סינים כמו עליבאבא אמנם מגיעים לארץ עם כוונות רציניות, אך הם לא בהכרח מתאימים או יכולים להשקיע בכל סטארטאפ, וגם מכאן עולה הצורך בסוג נוסף של משקיעים רציניים.
 
סיורים לימודיים ל'אומת הסטארטאפ' הפכו לטרנד בסין. רבים מהם מאורגנים ע"י חברות תיירות ולא ע"י גופים הקשורים לעולם ההשקעות. כך, שאין קריטריונים לסינון משקיעים אמיתיים או לזיהוי יכולת להשקיע בקרב חברי משלחות משקיעים אלו.
 
תעשיית הסטארטאפים מתחילה לשגשג בסין ויש יזמים מקומיים עם טכנולוגיות מעניינות. אולם, הערכת השווי הגבוהה של חברות טכנולוגיה סיניות (גבוהה אף יותר ממקבילותיהן בארה"ב) דוחפת משקיעים סיניים להייטק הישראלי. זאת, בנוסף להערכתם לחדשנות ישראלית".
 
VADI הקימה מנגנון, שמבוסס על שותפיה הסינים, לסינון משקיעים בעלי כוונות רציניות. אחד השותפים הוא מועדון העסקיםChina Zhisland משנגחאי המאגד 5,000 עסקים בעלי מחזור של מעל ל-100 מיליון RMB כ"א. שותף אחר הוא MICI -Made in China International הגוף הגדול ביותר בסין המארגן סיורים לימודיים בחו"ל ליזמים ואנשי עסקים סינים.
 
VADI תקיים מפגש ראשון בשם China-Israel Hi-tec Investments Forum, ב-6-7 ביוני 2016 בת"א, בהשתתפות יזמים ומפתחים ישראלים וכ-100 יזמים ומשקיעים סינים, שמתעניינים בתחומים: אינטרנט ומובייל, בינה מלאכותית ומציאות מדומה, בריאות דיגיטלית וציוד רפואי וקלינטק.

ב-7.6.16 יציגו 20 סטארטאפים ישראלים את הטכנולוגיות שלהם בפני משקיעים סינים: 

 Spark - אפליקציית פולי פיית החניה מיועדת להפחית במחצית את משך חיפוש החניה ומגדילה בעשרות אחוזים את הסיכוי למצוא חניית רחוב. היא נותנת מענה לכל תהליך החניה ע"י מתן מסלול מותאם אישית למציאת חניה ברחוב או מחוץ לרחוב ומידע מעודכן על חניות  בזמן אמת לגבי היצע החניות ביחס לצרכי הלקוח, וניהול זמן המשתמש הכולל את המרחק מן היעד.

Ninispeech - הסטארטאפ פיתח אפליקציה בשם NiNi כרגע רק לאנדרואיד המסייעת לאנשים מגמגמים, לשיפור הדיבור.

Dronomy - פיתחה את הרחפן האוטונומי הראשון, שמיועד לניטור אתרי בנייה. בעזרת תוכנת ראייה ממוחשבת הרחפן יוכל לטוס בכוחות עצמו, ללא מטיס וללא מגע יד אדם בנתיב, שהוגדר מראש. הרחפן מנווט אוטונומית בתוך אתר הבניה תוך התחמקות ממכשולים ומצלם אותו מזוויות שונות וברזולוציה גבוהה. נעשה תרגום של התמונות למודל 3D של המבנה.

Betalin Therapeutics - פיתחה לבלב מלאכותי ביולוגי להחלפת הזרקות אינסולין יומיומיות, בעזרת השתלה תת עורית חד פעמית.

Linkr - הסטארטאפ עוסק בתחום ה-IoT ומפתח פלטפורמת תוכן לבית חכם, שתספק ליצרני מכשירי חשמל חכמים מכשירים מקושרים הכוללים מסך, חווית משתמש (UX) ומערכות תוכנה, שתאפשרנה חיבוריות עם ספקי תוכן, שירותים ופרסום דיגטליים. הטכנולוגיה תעניק לצרכנים מגוון יישומים ושירותים דיגיטליים באמצעות מכשירי החשמל החכמים.

MercuRemoval – הסטארטאפ מפתח טכנולוגיה בתחום הסרת הכספית מגזי פליטה בתהליך כימי-הנדסי חדשני. לטכנולוגיה יתרונות משמעותיים על פתרונות אחרים שבשימוש – ביעלות, בעלויות השוטפות ובשמירה על סביבה נקיה (מזיהום) במהלך התהליך.

Wakingapp  - הסטארטאפ פיתח פלטפורמה המאפשרת ללא כל צורך בידע מקדים בתכנות לייצר בקלות ובפשטות תוכן אינטראקטיבי למציאות רבודה ווירטואלית VR. יצירת התוכן מתבצעת תוך זמן קצר ובלחיצת כפתור. התוכן עולה אונליין וזמין בסמארטפונים, טאבלטים או משקפיים חכמות וללא צורך בהתקנים נוספים.
 
Newsight Imaging - הסטארטאפ פיתח צ'יפ מצלמה הכולל יכולות ניתוח ספקטרלי ועיבוד תמונה ומותאם באופן ספציפי למכשירים רפואיים ואחרים.

NCF - NewCO2Fuels פיתחה מוצר ההופך את גז החממהCO2  ומים למוצרים נדרשים כדוגמת דלקים סינטטיים, דשנים וכימיקלים שונים. המערכת משתמשת באנרגיה מתחדשת כnu חשמל וחום שיורי מתעשיות עתירות אנרגיה להנעת התהליך ובכך הופכת למערכת עצמאית וידידותית לסביבה.

Onysus - הסטארטאפ מפתח סביבת עבודה גרפית ואינטואיטיבית, שמאפשרת לבנות אפליקציות וחוויות שימוש תוך שימוש ביכולות של מציאות רבודה (AR) מציאות מדומה (VR) וזיהוי מחוות וכל זה ללא ידע טכני קודם או ידע בתכנות.

Freshub - הטכנולוגיה של הסטארטאפ משנה את הדרך שבה קונים. הוא מקנה לקמעונאים נוכחות קבועה במטבח ומאפשר לצרכנים דרך קלה לחדש את מלאי המצרכים ישירות מהמטבח ע"י סריקת ברקוד או ע"י פקודה קולית, בכל זמן שהם מגלים כי אחד ממוצרי המזון חסר להם בביתם. תהליך הקניה הופך לפשוט וידידותי, הופך מטבח למטבח חכם, וכל מסך של מכשירי החשמל במטבח לנקודת מכירה.

Njoin
הטכנולוגיה, שפיתח הסטארטאפ, הופכת כל מפעל סטנדרטי לחכם על ידי כך שמתריעה על סטיות בפס הייצור ללא צורך ברכיבים נוספים או התערבות אנושית. המערכת מביאה את ה-IoT לתוך עולם התעשייה המסורתית, כך שמאפשרת לכל מפעל להפוך ל “מפעל חכם” ע"י ייעול תהליכי הייצור והבקרה, הגדלת התפוקות וצמצום פליטת המזהמים וצריכת האנרגיה. הטכנולוגיה מבוססת על ניתוח של Big Data ו machine learning- וביכולה להציג מידע רלוונטי ובזמן אמת ללא שינויים בחומרה.

Leviathan Energy - עוסקת בייצור טורבינות חדשניות להפקת חשמל מאנרגיית רוח וגלי ים. הטכנולוגיות כוללות טורבינות רוח אנכיות ומאוזנות, טורבינות מים לנהרות וטורבינות הידרואלקטריות לצנרות.

Pepticom -  הסטארטאפ פיתח תוכנה לגילוי פפטידים ביו-אקטיביים ע"י בינה מלאכותית לשוקי התרופות וגם לחקלאות, תעשייה, איכות הסביבה וקוסמטיקה.

 VocalZoom  הסטארטאפ פיתח פלטפורמה חדשנית לתקשורת אדם -מכונה. פתרונות לאוזניות ומוצרים לבישים, שליטה ובקרה, בית חכם ופיקוח אוטומוטיב

Hip Hope - הסטארטאפ  פיתח חגורה לבישה המזהה אירועי נפילה בזמן אמת. לפני הפגיעה בקרקע החגורה מנפחת 2 כריות אוויר בצידי הגוף ומגנה משבירת האגן. בעת נפילה נשלחת הודעה לבן משפחה ולמרכז בקרה. היא בעלת כפתור מצוקה וסנסורים, שמאפשרים זיהוי נפילה בצורה מדויקת. ע"י איסוף מידע באופן רציף על תנועת הלובש.
 
Medivisor -  מסייע לאנשים המתמודדים עם מחלה קשה או כרונית לקבל מידע רפואי מותאם אישית, עדכני, מהימן ואמין, שמותאם למצב הרפואי הייחודי שלהם ומגיש להם אותו מסוכם בשפה פשוטה ונוחה.

Salient eye - אפליקציה המאפשרת להגביר את רמת האבטחה האישית ע"י שימוש בסמארטפון או טאבלט. היא הופכת את הסמארטפון לגלאי תנועה, שברגע שהוא מזהה תנועה הוא מצלם את האירוע, מעלה את התמונות לענן ושולח למשתמש אונליין התראות SMS ודוא"ל עם קישור לתמונות שצולמו. המערכת יכולה להפעיל גם צופר אזעקה (מהמכשיר עצמו).
  
Sizer - אפליקציה המאפשרת לרוכשי בגדים באונליין ובחנויות פיזיות לדעת את מידת הבגד המתאימה להם בבגד מבלי למדוד אותו. האפליקציה משתמשת במצלמת הסמארטפון כדי לאפשר מדידת גוף ברמת דיוק גבוהה. היא משתמשת בטכנולוגיה חדשה בתחום הראיה הממוחשבת, שפותחה ע״י הסטארטאפ.

RespiDX - הסטארטאפ עוסק בטכנולוגיות אבחון מחלות ריאה באזורים נכשלים.


אתר הכנס ובו לוח זמנים, רישום (בתשלום!), רשימת 30 הדוברים מהארץ ומחו"ל ופרטים נוספים - כאן.

קרדיט תמונה עליונה: רונן מחלב.

 
השקעות סיניות
 
 

 



 
 
Bookmark and Share