Telecom News - זהירות: אפליקציות זדוניות המתחזות ל-Pokemon Go חדרו ל-Google Play

זהירות: אפליקציות זדוניות המתחזות ל-Pokemon Go חדרו ל-Google Play

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> זהירות: אפליקציות זדוניות המתחזות ל-Pokemon Go חדרו ל-Google Play
זהירות: אפליקציות זדוניות המתחזות ל-Pokemon Go חדרו ל-Google Play
מאת: מערכת Telecom News, 17.7.16, 12:59זיוף
 
3 אפליקציות זדוניות המתחזות לפוקימון גו או לאפליקציות המעניקות בונוסים למשחק התגלו בחנות הרשמית של גוגל. אחת מהן הספיקה לרשום 50 אלף הורדות. מה עושים?

מאז צאת אפליקציית פוקימון גו לאנדרואיד ולאייפון, שמטריפה את העולם, בשבוע שעבר, היו דיווחים רבים על אפליקציות זדוניות שונות, שהתחזו לאפליקציה המקורית, אך כל אלו ניתנו להורדה באופן לא רשמי באתרים כאלה ואחרים. עפ"י חברת האבטחה ESET, יש אפליקציות מזויפות, שהצליחו במסווה של שמות דומים לפוקימון גו לחדור לחנות הרשמית של גוגל. האפליקציות הללו משכו אליהן אנשים, שחיפשו מדריכים לאפליקציה ולצ'יטים. מדובר ב-3 אפליקציות, שזוהו ע"י החברה בחנות הרשמית של גוגל.

אפליקציה אחת, ששמה Pokémon Go Ultimate, מהווה את האיום הגדול ביותר למכשירים סלולריים. בעוד שהאפליקציה מדמה את עצמה למשחק, היא נועלת בכוונה את המסך של המכשיר בזמן אתחול שלו.

ESET מזהירה, שאתחול מחדש לעיתים קרובות מזיק למכשיר. משתמש עם מסך נעול יכול לשלוף את הסוללה של המכשיר או להשתמש במנהל התקנים של אנדרואיד. אולם, גם לאחר אתחול מחדש, האפליקציה עדיין ממשיכה לפעול ברקע ולוחצת על פרסומות פורנו בשם המשתמש.

כדי להיפטר מהאפליקציה יש להסיר באופן ידני את רשת ה-PI, שאמורה להופיע במנהל היישומים של המכשיר. Pokémon Go Ultimate הורדה כאלף פעמים לפני שהיא הוסרה מחנות גוגל לאחר דיווח של ESET לגוגל.
 
פוקימון מזוייף



 
 
 
 
2 האפליקציות המזויפות האחרונות הן מסוג scareware. כלומר, הן גורמות למשתמשים לשלם עבור שירותים מיותרים. 2 האפליקציות נקראות: Guide & Cheats for Pokémon Go ו- Install Pokemongo. משתמשים, שהורידו את האפליקציות המזויפות, נרשמו מתוך הבטחה, שיקבלו כדורי פוקימון או ביצי מזל לטובת המשחק. גם 2 האפליקציות הללו הוסרו מחנות האפליקציות לאחר דיווח של ESET, אבל לא לפני שהורידו אותן בין 10 אלף ל-50 אלף אנשים.
 
פוקימון מזוייף

3 המקרים הללו מלמדים, שגם בתוך חנות גוגל יש לשים לב מה מורידים לסמארטפון. לא מומלץ להוריד יישומים של צד שלישי, אבל גם בחנות גוגל עצמה אפליקציות, שמבטיחות צ'יטים ובונוסים מסוימים למשחקים, צריכות להדליק תמרור אזהרה.

גיל נוילנדר, מנכ"ל ESET ישראל:. "מומלץ לבדוק את הביקורות, שגולשים אחרים כותבים על האפליקציה ולברר מי המפתח שלה. אם רואים משהו שנראה חשוד, אין להוריד, אפילו שהאפליקציה מציעה משהו מפתה במיוחד".



 
 
Bookmark and Share