Telecom News - סקר: 8 מכל 10 חברות חוו מתקפת סייבר בשנתיים האחרונות

סקר: 8 מכל 10 חברות חוו מתקפת סייבר בשנתיים האחרונות

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סקר: 8 מכל 10 חברות חוו מתקפת סייבר בשנתיים האחרונות
סקר: 8 מכל 10 חברות חוו מתקפת סייבר בשנתיים האחרונות
מאת: מערכת Telecom News, 28.7.16, 13:19מתקפת סייבר

אין כמעט חברה, שלא עברה פגיעה של פושעי אינטרנט. אולם, האם החברות לוקחות את העניינים ברצינות ומשקיעות יותר משאבים באבטחת המידע העסקי?
 
כמעט כל חברה נכוותה במתקפת סייבר: 8 מתוך 10 מנהלי טכנולוגיה הודו, שהחברה שלהם נפרצה במסגרת מתקפת סייבר במהלך 24 החודשים האחרונים. כך עולה מדו"ח חדש של KPMG, תאגיד גלובלי למתן שירותים.

בסקר, שנערך בקרב מאות אנשי CIO, CISO ו-CTO העובדים בתחום הקמעונאות, הרכב, הבנקאות והטכנולוגיה נמצא, ש-81% חוו סוג כלשהו של מתקפת סייבר. הפרות האבטחה הגדולות ביותר נמצאו במגזר הקמעונאי- 89%, ענף הרכב - 85% ולאחר מכן בנקאות וטכנולוגיה - 76%.

עם זאת, על אף הנפוצות הנרחבת של פשעי אינטרנט בענפים אלה, פחות ממחצית ממנהלי הטכנולוגיה אמרו, שהחברה שלהם השקיעה בתחום אבטחת המידע בשנה האחרונה. בתעשיית הרכב רק 32% מהמנהלים אמרו שהושקע בתחום זה, ואילו בתחום הבנקאות - 66% והטכנולוגיה - 62% ניכרה יותר פרואקטיביות.

הסקר מצא גם, שרק 69% המחברות מעסיקות מנהל, שבאחריותו הבלעדית לנהל את תחום אבטחת המידע בארגון. עם זאת, בתחום הבנקאות נמצא, ש-85% מהחברות מעסיקות אחראי אבטחה ייעודי. בתחום הרכב רק 45% מהחברות.

השכיחות של מתקפות סייבר בחברות גדולות היא מדאיגה אבל לא מפתיעה. כבר דווח בעבר ע"י חברת ESET, ש-90% מהעסקים הגדולים בבריטניה הודו, שעברו סוג כלשהו של חדירה למידע העסקי של החברה.

מ-ESET העולמית נמסר, שמתקפות סייבר משפיעות כמעט על כל חברה, שהיא מכירה. אבל היא לא רואה, שהמתקפות הללו מעודדות מספיק עסקים להיות אקטיביים ולהשקיע דיי משאבים באבטחת המידע העסקי. היא רואה חברות הנוקטות בגישה פאסיבית או מתחילות לפעול רק לאחר שהן ניזוקו מפגיעת סייבר, ולמעשה, אבטחת מידע צריכה להיות נושא לטיפול בשורה הראשונה בכל חברה.

הדו"ח של KPMG - כאן.



 



 
 
Bookmark and Share