Telecom News - גם יזמים צריכים להיות בריאים. מהם הסודות של יזמות מוצלחת ובריאה?

גם יזמים צריכים להיות בריאים. מהם הסודות של יזמות מוצלחת ובריאה?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> גם יזמים צריכים להיות בריאים. מהם הסודות של יזמות מוצלחת ובריאה?
קהילת היזמים של ראשון לציון החליטה ללמוד איך יזמים יכולים לתפקד באפקטיביות ובאיזון אישי לאורך שנים, כדי להצליח ולהגיע למטרות, שלשמן הוקם הסטארטאפ. צרור טיפים למניעת הנזקים העצומים בתחום, שיזמים ומפתחים, שעובדים שעות רבות מול המחשב, לא מרבים לדבר עליו - תחום הבריאות האישית.
מאת: אבי וייס, 22.8.16, 12:30קהילת ראשון לציון

את קהילת היזמות של ראשון לציון שהקימו רוני קום ודניאל שרעבי חשפנו לראשונה כאן. כיום, זו קהילה, שמונה כבר מעל ל-350 חברים, והמפגש החמישי של הקהילה התקיים ב"שגו בר" בראשון לציון תחת הכותרת: "אפקטיביות: להשיג מטרות תוך כדי אורח חיים בריא". 

רוני קום, (בתמונה מצד שמאל), מייסד וחלק מהמארגנים של קהילת Rishon Tech: "החלטנו להציף נושא, שקהילת הימים לא מדברת עליו. כל המפגשים של יזמים מדברים בעיקר על גיוסי הון, גיוסי עובדים וכמובן על אקזיטים, הצלחות ולקחים מכשלונות. אבל, לא מדברים בכלל על הבריאות של היזמים.

מחקרים רבים הראו, שהזנחת התחום הזה אצל יזמים מובילה לנזקים בריאותיים כבר בגילאי 40. כשיושבים 16 שעות ביממה כל ימות השבוע ובמתח מאחורי מסך המחשב, אי אפשר לצאת מזה בריאים. הנזקים הם עצומים.

מעבר להיבט האישי, אני מאמין, שהיזם אמור להיות מודע לגיל שלו, לפוטנציאל האישי שלו וליכולת ההצלחה האישית שלו. אם הוא בריא, הוא משפר את הסיכוי שלו להצליח. האיזון בחיים, מבחינה גופנית ונפשית, היא המפתח החשוב ביותר להצלחה ביזמות".

נועם עזרא, (בתמונה משנעם עזראמאל), מייסד ומנכ"ל "נועם רפואה סינית ושיאצו": "אני מטפל בשיטות הרפואה הסינית עם התמחות באורתופדיה ובמערכות העיכול. בעבר הייתי סטודנט למדעי המחשב וביצעתי הסבה. וכיום יש לי קליניקות בראשון לציון ובכפר-סבא ואני גם מרצה באוניברסיטה הפתוחה. 

הסיבה, שבחרתי בכיוון הזה, היא שראיתי שיש צורך לשנות את הדרך בה אנו מאכילים את ילדינו. זה תהליך ארוך ולא קל, כי הילדים של ימינו מקבלים חטיפים במקום ירקות ופירות. זה פשוט זעזע אותי וזה מה שאני משקיע בו הכי הרבה זמן.

כשקהילת היזמות בישראל החלה לצמוח, ראיתי, שיש בה אותם מאפיינים של אכילת ילדים: אוכלים מהיד לפה וחיים בלחץ וללא כל תכנון ומחשבה על הבריאות האישית.

חיים בריאים זה מכלול גדול של מעשים ותהליכים. זו סקאלה, שאין בה שחור ולבן. אין נכון ולא נכון. יש רצף של החלטות, שכל אחד יכול למצוא את מה שמתאים לו. הגוף שלנו בנוי כך, שיש בו מערכות רבות הבנויות כמו מחשב, יש אפס - 0 או אחד -1. למשל מערכת הדחק שלנו דלוקה כל הזמן, בזמן שמערכת הרגיעה שלנו נמצאת רוב הזמן במנוחה. הגוף שלנו משדר לנו אותות אזהרה כל הזמן, וחשוב להקשיב לאותות הללו. למשל: עייפות. עצבנות. כאבי ראש.

יזמים חיים בסטרס כל היום, ולכן נמצאים במעגל, שכל הזמן מידרדר. היום אנו יודעים, שניתן לשלוט במעגל הזה בטכניקות מאוד פשוטות.למשל: יצירת 'טקס שינה' של שעה רגועה, לפני שהולכים לישון.

אנשי עולם ההייטק שקועים שעות רבות מול מסך המחשב, והשעון הביולוגי שלהם מפסיק לתפקד. לכן, היכולת לבצע ניתוק מהמסך מאוד חשובה כדי לסנכרן את השעון הפנימי. בישראל, הנושא הזה הולך לאיבוד, כשהצעירים עובדים שעות רבות בלי מנוחה. הצעירים היום עובדים הרבה יותר שעות בשבוע ממה שההורים שלהם עבדו. זה לא מבטיח, שהם מספקים יותר תפוקה. התפוקה בישראל לא גבוהה יותר ממדינות, שבהן עובדים הרבה פחות שעות בשבוע.

מחקרים מראים, שככל שעובדים יותר שעות נהנים פחות ונהיים יותר חולים. זה חוסר איזון משווע. היזמים לא יודעים לאזן בין זמן הבילוי שלהם, זמני המנוחה, לבין שעות העבודה. 

הצעירים של היום הכי מזלזלים בדלק של הגוף שלהם. יזמים משקיעים המון במחשבים שלהם, אבל לגוף שלהם הם מכניסים את המוצרים הזולים ביותר והכי לא בריאים. תזונה לקויה גורמת להפרעות קשב וריכוז. הרוב מגיע מהסוכר. הסוכר מגיע גם מעודף פחמימות. בנוסף, הצעירים מתמכרים לקפה. כשהוא נצרך בכמויות, הוא מביא נזק יותר מתועלת. אני ממליץ לא לשתות קפה בבוקר אלא רק אחרי שעה וחצי מהארוחה. 

לגבי צריכת חלב, הדעות חלוקות. הצעירים צורכים המון מוצרי חלב, אבל החלב הבריא הוא לא חלב פרה אלא של עיזים או תחליפים. לכן, אני ממליץ להוריד בכמויות גם מחלב הפרה וגם מהחיטה הלא מלאה. הגוף שלנו מאוד רגיש ל-2 המוצרים הללו ולכן לא צריך להעמיס אותם יותר מדי על הגוף.

אפקטיביות בחיים הלחוצים שלנו יכולה להגיע מכמה פעולות, שניתן ליישם די בקלות:
  • ביצוע "טקס שינה" כפי שציינתי קודם. חייבים לישון בלילה ולא פחות מ-7 שעות. ה-6 שעות של צה"ל הן טעות. רצוי ללכת לישון לא אחרי 11 בלילה, כדי ליצור סבב נכון של שינה. 
  • צריכת מזון היוצר אנרגיה ולא מפחית אנרגיה. יש להפחית מזונות לבנים: סוכר, מלח, קמח לבן וכיו"ב. 
  • אם משלבים יותר מדי מזונות, לגוף קשה להתמודד עם זה ולכן מייד נעשים עייפים.
  • ארוחות צהרים טובות הן ארוחות, שיש בהן מנות חלבון וירקות מוקפצים. את הפחמימות רצוי להשאיר במנות קטנות לערב, עם סלט טרי, ולזכור תמיד: למעט בסוכר, להימנע מסכרין ולהמעיט בחלב פרה. 
  • ריבוי דיאטות פוגע ביכולת המטבולית של הגוף ומבלבל את הגוף.
  • מזונות מלאים עדיפים תמיד. למשל, אם אוהבים צ'יפס, אז עדיף צ'יפס מבטטה ולא צ'יפס מתפוחי-אדמה. 
  • לא צריך להתנזר ממאכלים אהובים. יש פיצות מכרובית. מוצרי קמח מלא תמיד עדיפים. מוצרי דגים, עוף, סויה, טופו הם מוצרים מומלצים. תמיד רצוי להוסיף לכל ארוחה אגוזים, שקדים, זה מאזן את הארוחה. 
  • אומגה 3 הוא תוסף נהדר ומומלץ  זה ממש מוצר פלאי לגוף שלנו. 
  • התזונה היא לא הכל. צריך גם פעילות גופנית, בלי להגזים. הכי חשוב זה ללכת. כדאי למצא פעילות גופנית שמהנה ואז מתמידים בה.
  • רצוי למצוא תחביב כדי לאזן את העבודה.
  • מומלץ להשקיע בזוגיות, בילדים, באנשים, שחשובים לכם.
  • נסו להכניס לסדר היום מדיטציה ושחרור הגוף. 
יזמים צריכים לנהל לא רק את המיזם שלהם אלא גם את עצמם. ניהול עצמי יעיל הוא מפתח להשגת חדות מחשבה ויכולת לקבלת החלטות טובות יותר ואפקטיביות יותר".
 
בתמונה: בנות Rishon Tech: (מימין): אלינור דנון, שירלי רות-שרעבי, דניאל שרעבי. 
 



 
 
Bookmark and Share