Telecom News - סקר VISA בארץ שופך אור על יחסו המשתנה של הצרכן לאופן בו הוא קונה

סקר VISA בארץ שופך אור על יחסו המשתנה של הצרכן לאופן בו הוא קונה

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> סקר VISA בארץ שופך אור על יחסו המשתנה של הצרכן לאופן בו הוא קונה
סקר VISA בארץ שופך אור על יחסו המשתנה של הצרכן הישראלי לאופן בו הוא עורך קניות
מאת: מערכת Telecom News, 5.9.16, 18:19.

עתיד הקמעונאות עפ"י VISA: נחקרו, בין היתר, העדפות לתשלום באפליקציה או באונליין כמו גם התייחסות לדרכי איסוף משלוחים עבור קניות אונליין. נמצאו הבדלים בין דורות Z, Y  ומבוגרים יותר ובין נשים וגברים.

סקר, שערכה Visa בישראל בסוף מאי 2016 בקרב 511 איש מהאוכלוסייה היהודית בישראל בגילאי 18-65, שופך אור על יחסו המשתנה של הצרכן הישראלי , שבו הוא עורך קניות.

הסקר (באמצעות נילסן ישראל), משלים תהליך מקביל של איסוף נתונים וסקר, שערכה Visa ברחבי אירופה, בשילוב מספר רב של מקורות, ושבוחן מעת לעת את הרגלי הקניות של הצרכנים.

להלן הממצאים העיקריים:
61% רואים בקניות בסופרמרקט מטלה מול 39% הרואים אותה כבילוי.

65% תופסים קניות של ביגוד והנעלה  כבילוי ו- 35% רואים בהם כמטלה.

קניית ביגוד והנעלה נחשבים לבילוי בעיני נשים יותר מאשר בעיני גברים (78% מול 51%).

ככל שהצרכנים מבוגרים יותר, כך הם יותר תופסים את תהליך קניית ביגוד והנעלה כמטלה ולא כבילוי (19% בקרב דור ה-Z, 31% בקרוב דור ה-Y ו-43% בקרב הדורות המבוגרים יותר).

קניית מתנות ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה נתפסות באופן שווה כמטלה וכבילוי. אך גברים רואים בקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה בילוי יותר מאשר נשים (61% מול 36%).

נשים תופסות קניית מתנות כבילוי (58% ) בעוד גברים רואים זאת כמטלה (60%).

קניית מוצרי צריכה בסופרמרקטים נחשבת באופן גורף מטלה בקרב 2 המינים ובקרב כל קבוצות הגילאים.

החוויה הכי מרגשת במהלך קנייה בחנות היא לראות ולמשש את המוצרים בחנות (62%).

להרגיש את המוצרים פחות חשוב לדור ה-Z  (49%). עבור דור זה, יחס המוכר או המוכרת יותר חשוב ביחס לחשיבותו בקרב המבוגרים יותר. מעניין בהקשר זה, שפרמטרים אחרים כגון הנחה או קופון הוזכרו באחוזים משמעותית נמוכים יותר.

איסוף משלוחים עבור קניות אונליין מלוקרים - אופציה חדשה וטובה לא פחות מדואר או שליח:
מרבית האנשים (54%) פתוחים לאפשרות איסוף , שהם מזמינים אונליין, מלוקרים פזורים ארצית במיקומים מרכזיים.

רק 39% מהישראלים אוהבים את האפשרות לרכוש מוצר אונליין ולאסוף אותו מהחנות בעצמם.
דור ה-Y הכי פחות אוהב את האפשרות הזו עם 34% בלבד.

כאשר משווים בין אפשרויות לאיסוף מוצר, שנקנה אונליין, האפשרות הכי פחות מועדפת היא האיסוף מהחנות (11%) כאשר ישנה חלוקה כמעט שווה בין האפשרויות האחרות: לוקר – 27%, סניף דואר – 29% ושליח – 33%.

נשים מראות העדפה לשליח מול גברים (38% מול 27%).

מרבית הישראלים משלמים באפליקציה או באונליין:
מרבית האנשים (86%) משתמשים באפליקציות המאפשרות תשלום על שירותים כגון Gett, פנגו, קניות מוצרי צריכה אונליין. 45% משתמשים בהן לפחות פעם בשבוע.

בקרב דור ה-Y שיעור המשתמשים הגבוה ביותר עם 95% המשתמשים באפליקציות אלו.

עודד סלומי מנכ"ל  Visa בישראל:  "הדרך, שבה אנשים עושים קניות משתנה במקביל לאופן בו הם תופסים את חוויית הקניה. אנו מפתחים כל העת לא רק את טכנולוגיות התשלום אלא גם את התאמתן למכירות, שתהפוכנה בעתיד הלא רחוק לרב ערוציות. ב-Visa  אנו ערוכים לשינוי מהותי במרחב הקמעונאי עם כניסתם של אמצעי תשלום חדשניים גם מול קהילת המפתחים והסטארטאפים, שם אנו מתמקדים בחיפוש אחרי טכנולוגיות, תששנה את פני תעשיית התשלומים בעתיד".


קנייה במובייל

 



 
 
Bookmark and Share