Telecom News - אינטל וטבע תשתפנה פעולה בקידום המחקר במחלת הנטינגטון

אינטל וטבע תשתפנה פעולה בקידום המחקר במחלת הנטינגטון

דף הבית >> שת"פים הסכמים נציגויות >> אינטל וטבע תשתפנה פעולה בקידום המחקר במחלת הנטינגטון
אינטל וטבע תשתפנה פעולה בקידום המחקר במחלת הנטינגטון
מאת: חיים חביב, 15.9.16, 22:26שת"פ

טבע ואינטל חשפו היום שיתוף פעולה לפיתוח פלטפורמת טכנולוגיה לבישה ומכונה לומדת ייחודית לקידום הטיפול במחלה חשוכת המרפא, הנטינגטון.

הפלטפורמה החדשה תנטר ותנתח תסמינים מרכזיים, שמשפיעים על חיי היומיום של החולה, כדי לקדם את הבנת התקדמות המחלה ולשפר אבחנות טיפול. 

טבע, תטמיע לראשונה, בשיתוף עם חברת אינטל את הפלטפורמה החדשנית בתת מחקר, שנערך כחלק ממחקר Open-Pride מתמשך בשלב 2 במחלת הנטינגטון. כחלק מהמחקר, יתבקשו מטופלים להשתמש בסמארטפון ולענוד שעון חכם, שמצויד בטכנולוגיית חיישנים, שתמדוד את התנהלותם ותנועותיהם בצורה רציפה.

נתונים אלה יוזנו אלחוטית לפלטפורמה מבוססת-ענן, שפיתחה אינטל במיוחד לצורך ניתוח נתונים ממכשירים הניתנים ללבישה. בהמשך, 'יתורגמו' הנתונים בהתבסס על אלגוריתמים ייחודיים, כמעט בזמן אמת, לציונים אובייקטיביים של חומרת התסמינים הקשורים לתנועה. הניסוי יחל בסוף השנה במספר מרכזים בארה"ב ובקנדה.

שיתוף הפעולה ימנף את יכולות אינטל באנליטיקה ופיתוח אלגוריתמים לאבחון תנועות, יחד עם הידע והניסיון הרב של טבע במחקר וטיפול במחלת הנטינגטון - מחלה ניוונית חשוכת מרפא, גנטית, שסימניה הם תנועות חסרות קואורדינציה או לא רצוניות. הטיפול במחלה מחייב דרכי טיפול חדשניות ושיטות הערכה ומדידה מרחוק לתסמיני המחלה באופן רציף, כמשוב חיוני לרופאים, חולים ומטפלים.

הפתרון מבוסס הענן לניתוח נתונים ממכשירים לבישים מפותח באמצעות פלטפורמת קוד פתוח של אינטל: Trusted Analytics Platform (TAP), שמותאמת לשיפור ביצועים ואבטחה, כדעי להאיץ את היצירה של פתרונות מתקדמים לניתוח נתונים ולמידת מכונה. הפיתוח המקורי של הפלטפורמה נעשה בשיתוף עם קרן מייקל ג'יי פוקס לשימוש בחקר מחלת פרקינסון.

מייקל היידן, נשיא המו"פ הגלובלי והמדען הראשי של טבע: "מטרת פרויקט חשוב זה היא לספק נתונים אובייקטיביים רציפים לגבי ההשפעה של מחלת הנטינגטון על המטופלים, ובצורה זו להבין טוב יותר את השפעת הטיפולים על איכות חייהם. מדידות התסמינים הקיימות כיום מבוססות בעיקר על אבחנות, שתועדו ע"י הרופאים במהלך ביקורים במרפאות. טכנולוגיה זו תיתן עכשיו את האפשרות לניטור רציף ותתמוך במחקרים עתידיים במחלת הנטינגטון".
 
ג'ייסון ווקסמן, סמנכ"ל בכיר ומנכל קבוצת מרכז המידע לפתרונות באינטל: "מטופלים מייצרים נתונים המבוססים על ההתנסות היומיומית שלהם ושיכולים לסייע לשפר את ניהול המחלה. אפילו לבישה פשוטה של שעון חכם יכולה להוסיף תובנות חשובות. מורכבות ניתוח תזרימי מידע אלה מחייבת פלטפורמה של מכונות לומדות, שעשויה להביא לניסויים קליניים מהירים וטובים יותר, באופן הטומן פוטנציאל להבאת טיפולים טובים יותר למטופלים".
 
אינטל



 
 
Bookmark and Share