Telecom News - למי שייך מספר הטלפון הסלולרי שהתקבל במסגרת הסכם של מקום העבודה?

למי שייך מספר הטלפון הסלולרי שהתקבל במסגרת הסכם של מקום העבודה?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> למי שייך מספר הטלפון הסלולרי שהתקבל במסגרת הסכם של מקום העבודה?
הישג נוסף לטלקום ניוז (?): משרד התקשורת הוציא הנחייה (שטרם עוגנה בתקנות) לפיה "חל איסור חסימת ניידות מספרים של מנוי נייד על ידי לקוח עסקי או פרטי" ע"י מקום העבודה ו\או חברת הסלולר. הטיפול בנושא זה נסחב שנים (כרגיל במשרד התקשורת הישראלי, שרק הספינים עובדים במשרד הזה מהר מאוד). האם זה עוד ספין?
מאת: אבי וייס, 16.9.16, 09:00שלמה פילבר

ביום 12.9.16 עלתה באתר משרד התקשורת "הודעה לתקשורת" (כאן), שמשום מה לא נשלחה לתקשורת ולא פורסמה בשום מקום, הודעה הנושאת את התאריך 11.9.16 וכותרתה: "איסור חסימת ניידות מספרים של מנוי נייד על ידי לקוח עסקי או פרטי".  

לא הצלחנו לקבל ממשרד התקשורת הסבר למה ההודעה הזו לא נשלחה לעיתונות,. גם לא פורסם כל הסבר למה ההודעה הזו לא מלווה בצעדים מעשיים (למשל פרסום תקנות, עדכון נוהל ניידות מספרים, או תיקוני רישיונות לחברות הסלולר).

להערכתי, הסיבה לחוסר הפרסום של הנושא הזה היא: אין כאן איזה ספין ששלמה פילבר (מנכ"ל משרד התקשורת, בתמונה) יכול להכריז מעל כל במה ומיקרופון ולהראות כמה הוא "מבין ומניע תהליכים בשוק התקשורת" בנושאים מרתקים דוגמת ה-5G, סיבים לבתים, טכנולוגיות סייבר ו-IoT.

זה סתם נושא צרכני הנוגע למיליוני אנשים וזה לא עושה כותרות...כשבמציאות, חברות התקשורת עושות "מה שבראש שלהן" והוא (שלמה פילבר) בכלל לא הרגיש איך פורקו ונעלמו בישראל בשנתיים האחרונות 1,509 אנטנות סלולר...  

כבר ב-2013 (כאן) ניתחתי את המצב החוקי של התניידות עובדים, שקיבלו מספר סלולרי ממקום עבודתם (לאור תלונות שקיבלתי), וציינתי במפורש, שעל פי החוק הקיים, המעביד אינו יכול לקחת מהעובד את המספר הסלולרי שהוקצה לו, בגלל שהעובד החליט לנדוד בעצמו לרשת אחרת. זה לא חוקי. העובד יכול לנדוד לכל חברה אחרת - כרצונו

זו חקיקה, שדחף השר אריאל אטיאס, השר האחרון במשרד התקשורת, שהיה אכפת לו מצרכני התקשורת בישראל. הבאים אחריו היה אכפת להם רק דבר אחד: איך הם מקדמים את עצמם על הגב של שוק התקשורת, שמידרדר בכל קנה מידה השוואתי עולמי, כל שנה נהיה גרוע יותר

בפרקטיקה הכאוטית, שהתפתחה בשוק הסלולר בשנים האחרונות, חברות הסלולר עשו כרצונן ביחד עם כמה מעסיקים גדולים (וגם קטנים) שגם הם לא היססו לצפצף בגלוי על החוק.

אחד המקרים הקשים, שחשפתי (כאן) בפברואר 2016, היה של עו"ד שרית חבה מפ"ת, שירשה את המכשיר הסלולרי מאביה שנפטר, שהיה חבר הבורסה ליהלומים. המכשיר היה פרטי של האב אבל המספר הסלולרי הוקצה לו בהסכם בין הבורסה לפרטנר, במסגרת חבילות מיוחדות לעובדי הבורסה. גם פרטנר וגם הבורסה סרבו לנייד את המספר לחברה אחרת. בעקבות החשיפה הבעיה נפתרה, ללא התערבות משרד התקשורת, שמשום מה לא התערב ואף נתן תשובות מאוד מוזרות המראות, שמי שקובע במשרד התקשורת אלו חברת הסלולר ולא החוק, התקנות והרישיון. 

במהלך הבירור שלי סביב פרשה זו, התברר לי, שב-
5.5.15 נערך שימוע (כאן) בעניין: תיקון הגדרת "מנוי" בתכנית מספור לעניין ניידות מספרים, מה שהיה אמור לפתור סופית את הבעיה. בתגובה לשאלתי נעניתי ממשרד התקשורת ע"י יצחק (איציק) ידגר, מנהל תחום מספור, משרד התקשורת [ציטוט]: "אכן נערך שימוע. הטענות, שהעלו המפעילים וכן גופים שונים, הצריכו חשיבה על כיוון שימוע. להערכתי בחודש מרץ הקרוב יוחלט על מתכונת ההתייחסות לשימוע".

אנו בחודש ספטמבר 2016 ושום דבר לא קרה. יתרה מכך, הודעת משרד התקשורת מיום 11.9.16 אומרת כך [ציטוט]: 
"משרד התקשורת שוקל לאסור על מפעילים סלולריים לחסום מנויים של לקוחות עסקיים וגופים גדולים או לחסום מנויים פרטיים, לבקשתם.
המשמעות היא, שכל המחזיק בטלפון נייד רשאי לנייד את המספר מבלי תלות בגורם המשלם את חשבון הטלפון (איסור חסימה גורף).
משרד התקשורת מתכוון לתת פרק זמן של חצי שנה לגופים עסקיים וגופים גדולים על מנת להיערך בתוך הארגון ולהסדיר הנושא בהסכמי עבודה וכד' וכל עניין המתבקש לצורך האסדרה".

כלומר: ההודעה הזו מתעלמת לחלוטין, שבדיוק בנושא הזה נערך שימוש ב-5.5.15, לפני שנה ו-4 חודשים, והיה מספיק זמן לכולם להיערך לשינוי. אז למה יש כאן לשון עתיד: "המשרד שוקל", "משרד התקשורת מתכוון"? מה זה הדבר הזה? מה קרה לשימוע הקיים? למה לא מיישמים את החוק הקיים כבר מהעשור הקודם? או: האם למעשה יש כאן עוד שימוע שלא פורסם?

נראה, שיש כאן איזה ספין, שלא ברורות לי מטרותיו, מלבד טיפול כאוטי, רשלני ביותר, בנושא צרכני מובהק, מה שממש לא חדש במשרד התקשורת הישראלי, ובמיוחד תחת ניהולו של שלמה פילבר, ש"לא רואה את הצרכנים ממטר". זה בדיוק כמו הספין, ש"נרשם בספר השיאים של גינס", ספין של שלמה פילברחילוט ערבות לגולן טלקום בלי לחלט את הערבות... 

בכל מקרה, עצתי ללקוחות חברות הסלולר, שמספר הסלולר שלהם הוקצה במסגרת חבילות של מקום העבודה: אתם יכולים להתנייד עם מספר הסלולר שלכם. כך זה החוק בישראל. שום תעלול או ספין של משרד התקשורת והעומד בראשו, חברת הסלולר, שאתם נוטשים ו\או מקום העבודה שלכם, לא יכול לעצור את ניוד המספר במכשיר הסלולר שברשותכם. אני כאן אמשיך לפרסם כל מקרה, שבו חברת סלולר ו\או מקום עבודה מפר את החוק

לסיכום: קשה להאמין שזה קורה לנו כעת, בספטמבר 2016 במדינת ישראל, יותר מעשור מאז תוקן החוק ומספרי הסלולר הפכו לבעלות המשתמשים "לכל החיים", כפי שהכריזו בזמנו שרי התקשורת ועיגנו זאת בחקיקה, ברישיונות ובתקנות. זה ששלמה פילבר נותן לכאוס בשוק התקשורת להשתולל חופשי (והוא במו ידיו מגביר את הכאוס), זה לא אומר, שהצרכנים אמורים לוותר על זכויותיהם החוקיות. מניסיוני, חשיפת הפרות החוק הללו לעין השמש, פותרת די מהר את הבעיות הצרכניות הללו. 
טלפון סלולרי



 
 
Bookmark and Share