Telecom News - הצלחה מסחררת להייטק הישראלי בסין - 2,800 משתתפים בכנס GoforIsrael

הצלחה מסחררת להייטק הישראלי בסין - 2,800 משתתפים בכנס GoforIsrael

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הצלחה מסחררת להייטק הישראלי בסין - 2,800 משתתפים בכנס GoforIsrael
הצלחה מסחררת להייטק הישראלי בסין – מעל 2,800 משתתפים בכנס GoforIsrael בסין
מאת: מערכת Telecom News, 25.9.16, 14:09
 
תור ארוך של 1,500 משקיעים סינים איכותיים השתרך בכניסה לכנס בשנגחאי וב-Wuhan כדי לפגוש את היזמים והמפתחים הישראלים. היזמים עצמם הופתעו מהעניין העצום.
 
התלהבות המשקיעים הסינים מהסטארטאפים הישראלים עודנה בשיאה. מול יותר מ- 2800 משתתפים, ב-2 כנסים, ב-20.9.16 – בשנגחאי וב-22.9.16 ב-Wuhan נערך כנס GoforIsrael, כנס ההשקעות הישראלי של קרן קטליסט ובית השקעות קוקירמן, שיצא לראשונה מזה 15 שנה מגבולות ישראל ובמקום להביא את המשקיעים הסינים לתל-אביב, הביא קבוצה גדולהשל  סטאטראפים וחברות הייטק מישראל לסין.
 
גולת הכותרת של הכנס היו הפגישות בין יזמים ומפתחים ישראלים לבין מאות משקיעים סינים בהם מנהלים בכירים מעליבאבא, טנסנט, באידו, לנובו, וקרנות רבות, שהתחרו ביניהם על פגישות ועל זמנם של הנציגים מישראל.
 
בכנס בשנגחאי היו 1,700 משתתפים, מתוכם 1,000 משקיעים סינים, שקיימו עם חברות ישראליות כ-750 פגישות אחד-על-אחד, כפול ממספר הפגישות שתוכנן. בכנס בWuhan- היו 1,180 משתתפים מתוכם מעל 500 משקיעים סינים ומעל ל- 300 פגישות אחד-על אחד.
בפני הסינים הופיעו חברות הייטק ותיקות ולצידן סטארטאפים צעירים, כולם זכו למידה עצומה של התעניינות. בין השמות :Zerto, Xjet, Wework, Tufin, ReWalk, Kaminario, Mobileye. רשימה מלאה – כאן.
 
יואל גת, מנכ"ל SatixFY, שמפתח שבבים ליישומי תקשורת לוויינים: "השתתפתי במספר רב של כנסים בחיי, אך זה היה המרשים מכולם, ולא רק בגלל מספר המשקיעים, אלא בעיקר איכותם. פגשנו לפחות 10 קרנות סיניות, חלקן גדולות מאוד, ולאורך כל האירוע עמד תור ארוך של משקיעים סינים, שחיכו לדבר איתנו, חלקם משקיעים או לקוחות פוטנציאליים אתם אני מנסה ליצור קשר כבר שנים".
 
ד"ר דורון מאירסדורף, מנכ"ל ומייסד משותף StoreDot: "הופתעתי מכמויות המשקיעים והאיכות שלהם בכנס. מרשים מאוד, שאפשר להביא כל-כך הרבה משקיעים, נציגי ממשלה וחברות ייעוץ ושיווק המעוניינות בשוק הישראלי - לא מעט בזכות הנטווריקנג של China Everbrtight, שותפתה של קטליסט בקרן Catalyst CEL. היו לנו פגישות מצוינות עם יצרני טלפונים ניידים ויצרניות רכב. תחום הסוללות מאוד מעניין את הסינים גם בייצור וגם בשיווק".
 
יאיר שמיר, שותף מנהל בקרןCatalyst CEL : "הכנס עלה על הציפיות שלנו. בכנס בשנגחאי בלבד היו 1,700 משתתפים. יש עדיין פערים בתרבות ה עסקית בין סינים לישראלים, שצריך לגשר עליהם. בעיקר, צריך להיזהר בכבודם של הסינים, שעבורם to lose face  זה דבר מרכזי ויש להיזהר לא להגיע אתם לפינות. נוצרו מאות פגישות פנים אל פנים בין חברות ישראליות למשקיעים פוטנציאליים, ואנו נשמח לראות, שהקשר ממשיך ומניב תוצאות. היו חברות, שקיימו 6 עד 8 פגישות ביום אחד, זה דבר המקצר תהליכים בצורה משמעותית עבור חברה ישראלית, במקום לנסות ולייצר לעצמה פגישות כאלו לבד".
 
אדי קוקירמן, יו"ר קוקירמן בית השקעות, ושותף מנהל בקרן קטליסט, שאירח את הכנס, פתח את הכנס בסינית רהוטה בגרסה מושאלת למשפט המוכר של הפילוסוף הסיני הנודע לאו דזה: "כל מסע בן אלף פרסה מתחיל בחדשנות" (המקור אומר: "מסע בן אלף פרסה מתחיל תמיד בצעד ראשון").
 
פרס GoforIsrael  למצוינות בהשקעות הוענק לחברת FOSUN. את הפרס קיבל בשם החברה Joe Yizhou He, מנהל הפעילות בישראל של Fosun Capital  ומנכ"ל ויו"רFosun Yi Cosmetic .
פרס מפעל החיים של GoforIsrael  הוענק ללי-קא-שינג, (האיש העשיר באסיה), שהשקיע ותרם גם בישראל ובהייטק ישראלי. בין היתר, מייסד שותף של Horizon Ventures וקרן לי-קא-שינג. את הפרס קיבלה בשמו ד"ר קתרין לו, מנהלת בכירה בקרן לי-קא-שינג ומנהלת פרויקט גואנדונג-הטכניון.
 
עו"ד יונתן אלטמן, יו״ר וראש מחלקת ההייטק וגופי ההשקעה במשרד עמית פולק מטלון:
"בשנים האחרונות, קיים בסין צורך הולך וגובר לעליית מדרגה בתחום הטכנולוגי, וכתוצאה מכך אנחנו עדים לזינוק משמעותי בכמות המשקיעים הסיניים המתעניינים בחברות ישראליות. ישנו רצון רב של שני הצדדים לייצר שיתוף פעולה מוצלח, אולם קיימים גם פערי תרבות רבים, המביאים עימם אתגרים שעלולים לעמוד בדרכה של עסקה מוצלחת".


 בתמונה: אדי קוקירמן יו"ר קוקירמן בית השקעות, ושותף מנהל בקרן קטליסט ואיל ההון האסייתי רוני צ'אן יו"ר Hang Lung Properties

אדי קוקירמן

בתמונה: יאיר שמיר שותף מנהל בקרןCatalyst CEL , מעניק את פרס GoforIsrael למצוינות בהשקעות ל-Joe Yizhou He, מנהל הפעילות בישראל של Fosun Capital  ומנכ"ל ויו"ר Fosun Yi Cosmetic
 
יאיר שמיר

 
 



 
 
Bookmark and Share