Telecom News - המהפכה שתסייע לארגונים לעבור בקלות לענן ההיברידי

המהפכה שתסייע לארגונים לעבור בקלות לענן ההיברידי

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> המהפכה שתסייע לארגונים לעבור בקלות לענן ההיברידי
המהפכה שתסייע לארגונים לעבור בקלות לענן ההיברידי
מאת: Telecom News, 10.10.16, 10:00גיא רחמים
 
חזון חדש בעולם האחסון: Data Fabric בענן ההיברידי. היישום מתאפשר באמצעות שחרור פונקציות האחסון ממגבלות החומרה, הודות לפתרון NetApp Clustered Data ONTAP.
 
"אנו נמצאים בעידן של מהפכה של ממש בשוק האחסון וניהול הנתונים", מתאר גיא רחמים, (בתמונה), CTO, נט-אפ (NetApp) ישראל. "הכיוון החדש של השוק: לקנות רק מה שרוצים – חומרה או תוכנה".
 
קיימנו ראיון בלעדי עם גיא רחמים כדי לשמוע על מימוש הרעיון של מעבר ארגונים בקלות לענן ההיברידי (וגם חזרה משם, אם יש רצון) עם הנתונים המוגנים שלהם, לא רק עם האפליקציות.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של מהפכה בעולם האחסון?
גיא רחמים: "כאשר ארגונים רוצים לעבור לענן, יש להם לעתים הרבה חששות או מגבלות (רגולטוריות, פיננסיות ואחרות). חלקם מעדיפים רק מעבר הדרגתי לענן, והשארת חלק ממאגרי הנתונים של הארגונים תחת ניהולם הפרטי.
 
נטאפ (NetApp) ריעננה את סל המוצרים שלה בשירותים חדשים ומשודרגים, שמציגים יכולות, שלא נראו קודם לכן בשוק, בכל הקשור למעבר לענן ולאחסון נתונים בענן.
 
חברת המחקר IDC סבורה, שעתיד ה-IT הוא ענן היברידי ואנו רואים כיום חברות לאחסון נתונים ארגוניים, שבוחרות לשנות את האסטרטגיה שלהן ולהתמקד באחסון ב-Flash, בווירטואליזציה, בענן היברידי עם ביצועים גבוהים ובטכנולוגיות נוספות הקשורות לענן, שמאפשרות ניידות של נתונים ושל יישומים. הכיוון הוא: ניהול נתונים פשוט יותר, קל יותר ושיפור הביצועים בענן ההיברידי".
 
שאלה: מה בדיוק התחדש?
תשובה: "יצאנו בגרסה חדשה למערכת ההפעלה 9 ONTAP‎‏, שלמעשה, משפרת ומחזקת את כל נושא הענן ההיברידי. ענן היברידי מאפשר ללקוח לעשות מעבר זהיר אל הענן.
 
לקוחות רבים לא יכולים להעביר את כל כולם (וכל הנתונים הרגישים שלהם) לענן. הרבה ארגונים עדיין מריצים אצלם בבית אפליקציות ועומסי עבודה, מכל מיני סיבות, אבל ישתמשו בענן כסביבת פיתוח או כמקום להתאוששות מאסון.
 
הגרסה החדשה מאיצה ומשפרת את המעבר לענן ההיברידי ומה שמאוד חשוב: מאפשרת הצפנה מובנית בתוכנה עצמה. עד כה ההצפנה נעשתה בחומרה, מה שמאוד הקשה על הלקוחות, כי צריך לקנות חומרה מיוחדת וכל ספק ענן משתמש בחומרה משלו.
 
מערכת ההפעלה החדשה מאפשרת הצפנה בתוכנה כשהמידע עדיין בידי הארגון, והוא מועבר מוצפן לענן. זו יכולת  חשובה מאוד ללקוחות.
 
תכונה חשובה נוספת ששופרה היא האחסון ב-Containers עתירי קיבולת ללקוחות, שצריכים לשמור כמויות עצומות של מידע של קבצי וידאו ותמונות, כמו למשל לקוחות מהתעשיה הביטחונית או מתעשיית הבידור. הם צריכים לשמור על מידע עצום במאגר אחד, והיכולת החדשה תומכת באחסון של עד 400 מיליארד קבצים. זה מיועד לשוק נישה מסוים, אבל זה שוק גדול".  
 
שאלה: האם נעלמה התלות בחומרה בעולם האחסון?
תשובה: "כחלק ממערכת ההפעלה החדשה, המוצר יכול להגיע בכל מופע. זה יכול להיות מוצר פיזי, התקן הכולל חומרה ותוכנה, שנמכר ללקוח לשימוש בארגון שלו, או במופע אחר, שהלקוח קונה רק תוכנה ומשתמש בברזלי חומרה משלו.
 
זה נושא, שמאוד מתקדם היום בעולם: לקנות שרתים שהם קומודיטי (Commodity) ולהתקין עליהם תוכנה שלנו.
 
מופע שלישי אפשרי הוא הרצת ONTAP בענן, לא רק של אמזון. עד כה עבדנו עם אמזון בלבד. כיום אנו יכולים להריץ את מערכת ההפעלה הזו גם בענן אז'ור (Azure) של מיקרוסופט. כך, שהלקוח יכול להעביר מידע בקלות לענן של אמזון או מיקרוסופט. עם הזמן נרחיב את העבודה עם עננים נוספים.
 
צריך לזכור, שלארגון קל להעביר את האפליקציה שלו לענן, את הנתונים שלו זה הרבה יותר קשה. אנו מאפשרים מעבר חלק של נתונים לענן ובחזרה לארגון עצמו".  
 
שאלה: האם יש לישראל איזה קשר למהפכה הזו?
תשובה: "בהחלט. לתוכנה, שמנהלת את מעבר הנתונים יש נקודה ישראלית: התוכנה, שנקראת ,Cloud Manager פותחה במרכז החדשנות שלנו בתל אביב, מרכז מו"פ, שאחראי על לא מעט מהמוצרים המוצלחים של החברה. זה מוצר ניהול, שמנהל את העברת המידע בין הענן הפרטי לציבורי".
 
שאלה: האם כל העולם עבר לפלאש?
תשובה: "בהחלט. זה הכיוון. הרחבנו את סדרת ההתקנים של מערכות ה-All-Flash ב-6 מוצרים חדשים. חברת המחקר IDC דירגה אותנו כמספר 2 בעולם ב-All Flash. זה תחום, שזוכה לצמיחה של 385% לעומת האחסון המסורתי, שנמצא בצמיחה נמוכה הרבה יותר. המערכות החדשות A700 ו-A300 הן בעלות ביצועים גבוהים הרבה יותר, תמיכה נרחבת וקיבולת אחסון גבוהה יותר".
 
שאלה: לאן התחום הזה הולך?
גיא רחמים: "מטרת העל שלנו היא לייצר Data Fabric – מארג נתונים, כדי לאפשר ללקוחות להעביר מידע בצורה הטובה ביותר בין המיקומים, שהם רוצים, בין אם בתוך הארגון ובין אם זה ענן פרטי, ציבורי, ענן של ספקי שירות מקומיים או עננים גדולים בינלאומיים כמו אמזון, אז'ור וגוגל.
 
המטרה היא לתת ללקוח את כל הכלים ואת כל הדינמיות לנהל נתונים בין העננים בצורה הטובה ביותר ולהיות בכל מקום, שהוא רוצה. אנו גם נותנים לו יכולות למעבר בין עננים או לחזור מהענן אל תוך הארגון. אנו לא נועלים את הלקוח בענן מסוים אחד. את זה אפשר לעשות רק באמצעות פלטפורמה אחידה לצורת הנתונים, לא משנה היכן הם נמצאים וזה בדיוק מה שאנו מספקים".

 
ענן היברידי



 
 
Bookmark and Share