Telecom News - נחשף שרת ישראלי המעורב בפעילות ההצפנה של תוכנת הכופר החדשה CryPy

נחשף שרת ישראלי המעורב בפעילות ההצפנה של תוכנת הכופר החדשה CryPy

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> נחשף שרת ישראלי המעורב בפעילות ההצפנה של תוכנת הכופר החדשה CryPy
נחשף שרת ישראלי המעורב בפעילות ההצפנה של תוכנת הכופר החדשה CryPy
מאת: מערכת Telecom News, 13.10.16, 23:59
 
התוכנה מכילה תהליך הצפנה המערב שרת ישראלי, כחול-לבן, שבעזרתו מסתירה התוכנה את שרת התקיפה המקורי שלה. אינדיקטורים חד-משמעיים מצביעים על תוקף דובר עברית כשפת-אם, שכן ההערות בקוד ומשתנים שונים נקראו על שם מושגים בשפה העברית.
 
מחקר, שביצעו חוקרי מעבדת קספרסקי בחודשים האחרונים, הוביל לאיתור שרת ישראלי המעורב בפעילות ההצפנה של תוכנת כופר חדשה בשם CryPy. עפ"י החוקרים, מטרת השרת הישראלי היתה להסתיר את שרת התקיפה, וההשתלטות עליו נעשתה באמצעות פרצת אבטחה במערכת ניהול התוכן שלו.
 
עפ"י ממצאי החקירה נראה, שתוכנת הכופר מצויה עדיין בשלבי בדיקת האיכות, שכן לא נמצאה שיטת הדבקה ולא נצפתה הדבקה משמעותית באף אזור גיאוגרפי. עם זאת, ניתן להעריך, כי CryPy עוד עלול להופיע שוב בצורתו המקורית או בצורה אחרת, כאשר התוקפים יהיו  ערוכים יותר לתקיפה.
 
תוכנות הכופר הן הטרנד החם בעולם ההאקרים. מה שהפך בשנים האחרונות לסיוט של כל משתמש תמים, הוא מקור רווח עצום עבור התוקפים. לאחרונה נראה, שכותבי תוכנות הכופר מתנסים בדרכים חדשות, שמטרתן להקל על כתיבת הקוד של התוכנה. אחת הדרכים היא באמצעות שימוש בשפת התכנות פייתון, שפה נוחה ומהירה מאוד לתכנות, ועל כן מודולרית מאוד.
 
בחודשים האחרונים הופצו מספר תוכנות כופר בעלות קוד מקור, שנכתב בפייתון, כמו HolyCrypt, Fs0ciety Locker ואחרות, אליהן מצטרפת עכשיו גם תוכנת הכופר CryPy.  
 
דרכי ההתפשטות של ה-CryPy עדיין אינן ברורות לחלוטין, אולם בין אם זה נעשה באמצעות אימייל, או דרך הורדה אחרת, התוכנה מכילה תהליך הצפנה המערב שרת ישראלי, כחול-לבן, שבעזרתו מסתירה התוכנה את שרת התקיפה המקורי שלה.

קספרסקי
 
שימוש בשרת מתווך בין שרת התקיפה ללקוח המותקף מהווה גורם סיכון עבור התוקף מפני שחוקרי אבטחה ואנשי חוק, שמקבלים גישה לשרת, יכולים לנטר את התעבורה והמידע העובר בשרת בניסיון לעצור את ההתקפה וכמובן לזהות להיכן נשלח המידע על הקורבנות.
 
מהמחקר עולה, שהתוכנה שולחת את שם הקובץ עם המזהה הייחודי של הקורבן לשרת הישראלי ומשם לשרת התקיפה. שרת התקיפה יוצר מחרוזת זיהויי ייחודית עבור כל קובץ, שהוחלט כפוטנציאלי לנעילה, ולאחר מכן עובר הקובץ את תהליך ההצפנה, כשבסיומה מוחקת תוכנת הכופר את הקובץ המקורי. כך, בצורה המסורתית מוצפן כל קובץ.
 
עידו נאור, חוקר בכיר במעבדת קספרסקי, שביצע את המחקר בשיתוף עם נעם אלון, חוקר מאיירון סורס: "בהודעת הכופר נטען, שבמידה ולא יועבר תשלום מיידי, ימחק קובץ הנבחר בצורה רנדומלית בכל 6 שעות, ובתום 96 שעות תימחק התוכנה המכילה את תהליך הפיענוח הייחודי עבור אותו קורבן והקבצים ישארו נעולים".
 
 קספרסקי
 
מבדיקת השרת הישראלי עולה, שהתוקפים השתלטו על השרת דרך פרצת אבטחה במערכת ניהול התוכן "מג'נטו", שמסייעת ביצירת חנות אינטרנטית. מערכת הניהול מותקנת על כמעט 7% מכלל החנויות אונליין, מה שמצביע על למעלה מ-300,000 אתרים עליהם מותקנת מערכת הניהול.
 
עצם היכולת של התוקפים להשתלט על השרת מרמזת על פרצת אבטחה ומבדיקה של החוקרים נראה, שגרסת מערכת הניהול לא עודכנה וכי היא מכילה פרצה בשירות העלאת הקבצים. עובדה זו אפשרה לתוקפים להעלות קבצים זדוניים לשרת ולהשתלט עליו.
 
באמצעות תוכנה אוטומטית להעלאת קבצים זדוניים לשרתים המכילים את מערכת ניהול התוכן הפגיעה, הצליחו התוקפים להעלות לשרת קבצים רבים, שסייעו לפעולה של תוכנת הכופר על שרת זה ובנוסף, לשימוש בו כשרת מתווך עבור אותה תוכנה.
 
מחקירה נוספת עלה, שזו אינה הפעם הראשונה, ששרת זה הותקף. בשרת נמצאו פרטים נוספים הקושרים אותו למתקפת פישינג, שמציגה לקורבנות דף המתחזה לשירות התשלומים "פייפאל". אינדיקטורים חד-משמעיים מצביעים על תוקף דובר עברית כשפת-אם, שכן ההערות בקוד ומשתנים שונים נקראו על שם מושגים בשפה העברית.
 
הודעת הכופר עצמה מכילה שגיאות לוגיות בשפה האנגלית ואף אותיות חסרות. לכן נראה, שלא נכתבה ע"י תוקף הדובר אנגלית כשפת אם. בנוסף על כך, ההשתלטות על השרת הישראלי נעשתה באמצעות קוד, שהכיל מחרוזות כגון – Pak Haxor – Auto, דבר המצביע על שימוש בשירות Hacking As A Service.
 
הדו"ח המלא - כאן
 
ונושא דומה בו מעורבים ישראלים:  הכתבה - אתר vDOS של האקרים מישראל לשירותי השכרת התקפות DDOS נפרץ בעצמו: 
האתר הרוויח למעלה מ-600,000 דולרים בשנתיים האחרונות בשירות Attack-for-Hire להפעלת 150,000 התקפות מניעת שירות על אתרי אינטרנט. מאחורי האתר עומדים 2 ישראלים - כאן



 
 
Bookmark and Share