Telecom News - מחקר: התלות של ילדים באינטרנט מובילה לסודיות, שיתוף יתר והתבודדות

מחקר: התלות של ילדים באינטרנט מובילה לסודיות, שיתוף יתר והתבודדות

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> מחקר: התלות של ילדים באינטרנט מובילה לסודיות, שיתוף יתר והתבודדות

מחקר: התלות של ילדים באינטרנט מובילה לסודיות, שיתוף יתר והתבודדות

מאת: מערכת Telecom News, 10.11.16, 20:59ילדים באינטרנט

ילדים אלה הם בעלי סבירות כפולה להסתיר מהוריהם פעילות מסוכנת ברשת. כמעט חצי)מהילדים בעלי התלות באינטרנט נתקלו באיום סייבר.

מחקר, שערכה iconKids & youth עבור מעבדת קספרסקי חשף את ההשפעה הקשה שיש לתלות היתר באינטרנט על ילדים ברחבי העולם. 55% מהילדים הוגדרו במחקר כבעלי תלות באינטרנט. ילדים אלה הם בעלי סבירות כפולה להסתיר מהוריהם פעילות מסוכנת ברשת ולעשות שימוש בתוכן, שאינו מתאים לגילם.

המחקר, שהקיף 3,780 משפחות עם ילדים בגילאי 8-16 ונערך ב-7 מדינות, מצא, שלתלות באינטרנט יש השפעה ברורה על התנהגותם ופעילותם של ילדים. כאשר מבקשים מילדים לתת ציון בין 1 ל-10 לצדדים שונים של חיי היום יום שלהם, עולה, שהיכולת שלהם ללמוד ולתקשר עם חברים והורים נפגעת ככל שהילדים מתבגרים. מגמה זו בולטת במיוחד ביחסים עם ההורים, כאשר ילדים בעלי תלות באינטרנט מראים הרעה מתמשכת ביחסים עם ההורים ככל שהם מתבגרים.

שליש (36%) מהילדים בעלי התלות באינטרנט משתפים בחופשיות את כתובת הבית שלהם ברשת, בהשוואה לרבע בלבד (25%) מהילדים שרמת התלות שלהם אינה גבוהה.

הם גם בעלי סבירות גבוהה יותר לשתף מידע אודות המקומות בהם הם מבקרים לעיתים קרובות (60% לעומת 41%(, רכישות יקרות שנעשו (41% לעומת 21%( ומקום העבודה של ההורים שלהם (36% לעומת 26%). ילדים צעירים יותר צפויים לשתף מידע זה יותר מאשר ילדים בוגרים.

יחסים עם המשפחה נמצאים גם הם בסיכון, כאשר ילדים בעלי תלות במכשירים מרושתים הם בעלי סבירות כפולה (50%) לתקשר פחות עם ההורים שלהם מאשר חבריהם (25%). שליש (30%) מודים, שהשימוש שלהם באינטרנט היה מקור למריבות במשפחה (בהשוואה ל-10% בקרב ילדים שאינם בעלי תלות), וחצי מהם (56%) מסתירים מפני ההורים שלהם פעילות מסוכנת באינטרנט (בהשוואה ל-28%(. אותה הקבוצה היא גם בעלת סבירות כפולה לצפות בתוכן, שאינו מתאים לילדים (28% בהשוואה ל-11%(.

בסקירה של האיומים בהם נתקלים הילדים ברשת, נמצא, שכמעט חצי (48%) מהילדים בעלי התלות באינטרנט נתקלו באיום סייבר (בהשוואה ל-24% בלבד מחבריהם), וילדים בעלי תלות הם גם בעלי סבירות גבוהה יותר להפוך לקורבן בריונות שאינה מקוונת (17% לעומת 6%) ושל בריונות סייבר (7% לעומת 1%(.

נעם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל: "שימוש באינטרנט בקרב ילדים כיום הוא הנורמה, אבל עבור אלה, שפיתחו בו תלות, הסיכונים וההשפעה השלילית יכולים להיות גבוהים פי 2 או אפילו יותר. על אף שהם גדלים עם הטכנולוגיה, ילדים עדיין זקוקים לחינוך והכוונה לגבי שימוש ראוי ואחראי באינטרנט. המחקר זיהה, שילדים צעירים הם בעלי סבירות גבוהה יותר לשתף מידע ויש להם את היכולת לעקוף בקרות של הורים.

לכן חיוני, שהורים יפקחו וינטרו את הפעילות המקוונת של ילדיהם כבר מגיל צעיר, כדי למזער את הסיכונים מולם הם עומדים. באמצעות שימוש בתוכנה מתאימה לבקרת הורים, ושמירה על ערוצי תקשורת פתוחים, ובאמצעות דוגמא אישית טובה, הורים יכולים להגן על החיים המקוונים של הילדים שלהם, להבטיח, שההתנהגות שלהם אחראית, ולהיות בטוחים, שאינם נחשפים לתוכן מסוכן או לאיומי סייבר".
קספרסקי
NORD VPN



 
 
Bookmark and Share