Telecom News - מסכי לד גדולים – איך לבחור מסכים מקצועיים לעסקים?

מסכי לד גדולים – איך לבחור מסכים מקצועיים לעסקים?

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> מסכי לד גדולים – איך לבחור מסכים מקצועיים לעסקים?
מסכי לד גדולים – איך לבחור מסכים מקצועיים לעסקים?
מאת: מיכאל פנחס, 6.12.16, 07:00מיכאל פנחס
 
מסכים גדולים ומקצועיים הפכו לחובה בתחומים רבים ואפשר למצוא אותם בכל פינה. מהם הפרמטרים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מסך לד מקצועי לעסקים קטנים ובינוניים?
 
עולם המסכים המקצועיים מתפתח במהירות וכיום ניתן לראות מסכים גדולים בשלטי חוצות, במופעים, במשרדים מכל הסוגים, בחדרי שיחות ועידה בווידיאו ועל שולחנם של מעצבים ומפתחים בכל התחומים.
 
העולם הטכנולוגי של מסכים התפתח מהר וכיום כבר לא מקובל לרכוש מסכים מתחת לרמת HD (ר"ת: High Definition, כלומר X1,0801,920 פיקסלים), כאשר לשוק נכנסו לאחרונה מסכים באיכות גבוהה יותר המכונה בשם: 4K (מסך פי 4 יותר חזק ברמת הרזולוציה לעומת מסכי HD) ובקרוב נראה בשוק מסכי 8K (פי 8 ממסכי HD).
 
יש בשוק מסכים עם יכולות מתקדמות יותר דוגמת תלת-ממד (3D), עם או בלי משקפי 3D, אבל מסכים כאלה יהיו מתאימים למטרות מאוד ספציפיות. יש כיום גם אופנה של "מסך קעור", שעושה מאוד רושם על הצופים בו. רכישת מסכים מתקדמים (ויקרים) כאלה תהיה רק למקרים מאוד ספציפיים ולמטרות ספציפיות.
 
גם שיטת ההארה הפנימית של המסך התקדמה. כיום מקובל לרכוש מסכי לד (LED), כשעד לאחרונה היו מסכים בטכנולוגיות יותר ישנות כולל מסכי פלזמה ו-LCD. איש (כמובן) לא מדבר כיום על מסכי שחור-לבן. זה עבר מזמן מהעולם.
 
בתחום מסכי לד יש 2 סוגים עיקריים של מסכים:
1) מסכי Edge LED, די נפוצים בגלל שהם יותר זולים, בהם נורות ה-LED נמצאות בצדי המסך ואורן מתפזר על פני שטח המסך.
2) מסכי Full LED המתבססים על שיטת הארה מקומית (Local Dimming), ובהם נורות ה-Led פרוסות על כל גב המסך וניתן לשלוט עליהן בצורה אזורית ולהאיר רק את מה שצריך. אלה המסכים היקרים יותר.
 
מהם השיקולים בבחירת מסכי לד מקצועיים?
כמו כל רכישה לעסק, יש לבחון קודם כל מהם צרכי העסק ולבחון זאת מול מה שיש בשוק והיכולות הכלכליות של העסק.
 
מי שזקוק למסך לשלט חוצות, או מסך גדול עד ענק בקדמת העסק, דרישותיו שונות לחלוטין ממי שצריך מסך גדול על השולחן שלו, לצרכי תכנון ובניית מודלים ולצרכי מולטימדיה.
 
הפרמטרים, שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מסך לד מקצועי לעסק:
  • התאמת המסך לסביבתו ולצופים בו. זה הפרמטר החשוב ביותר בבחירה, חשוב יותר מהמחיר. מסכים מגיעים במגוון גדלים ולכן ההתאמה לסביבה ולצופים במסך היא הפרמטר החשוב ביותר, כדי לספק את המטרה שלמענה המסך נרכש.
  • איכות התמונה וזווית הצפייה במסך. הצפייה במסך ענק חייבת להיות חוויה טובה, אחרת המסך לא יספק את מה שמצפים ממנו. לכן, ככל שהאיכות טובה יותר וניתן לצפות במסך מזוויות חדות יותר, כך החוויה של הצפייה תהיה טובה יותר. לכן מומלץ בטרם רכישת מסך, לקחת מספר אנשים בלתי תלויים, שיצפו במסך טרם הקנייה ושהם יחוו דעתם על חוויית הצפייה במסך.
  • איכות ועוצמת השמע. במסכים, שהצפייה בהם מלווה בשמע, זה פרמטר לא פחות חשוב מאיכות המסך.
  • מחיר. סעיף חשוב ביותר. המחיר יכול להשתנות באופן משמעותי בין סוגים שונים של מסכים ובהתאם לאיכותם. יש לבדוק אם המסך שנבחר (או מומלץ ע"י המשווק) מספק מסכים מסוים, מתאפיין ביחס עלות תועלת מכסימלי ובמחיר תחרותי.
  • קלות התקנה ותחזוקה. מסכים הם מוצרים אלקטרוניים מאוד רגישים ולכן יש חשיבות ליכולת העמידות שלהם, ליכולת התלייה או ההעמדה והחיבור שלהם ולקלות הטיפול בהם. יש גם לבחון איך ניתן למנוע גניבה של המסך, אם הוא מסך מאוד יקר.
  • חיבורים ותאימות לחיבורים תקניים. כיום, יש מקרים רבים בהם יש צורך שהמסך יהיה מסוגל להתחבר עצמאית לאינטרנט ויוכל להריץ אפליקציות במערכת הפעלה פנימית במסך (כלומר: שהמסך יהיה גם מחשב).   
  • אחריות. יש לצפות לאחריות של שנתיים לפחות לכל מסך מקצועי. הכוונה לאחריות המכסה על כל נזק או תקלה במסך, למעט נזק הנגרם בזדון ע"י המשתמש, או כוח עליון (מה שדורש ביטוח הציוד).
האם לרכוש או לשכור מסך?
מסכים ניתן לרכוש או לשכור (למשל לאירוע חד פעמי). יש חברות המתמחות בהשכרת מסכי ענק (למשל למופעים מכל סוג, למשחקי ספורט, לחתונות, לאירועי חברות, למבצעי מכירות וכיו"ב). 
 
בגלל שמחירי מסכי לד מקצועיים נמדדים באלפי ₪ ועד עשרות אלפי ₪ (ולעיתים יותר, מעל ל-100 אלף ₪ למסך מקצועי גדול ואיכותי, ובמיוחד אם המסך ממש ענק ועוד קעור ו\או 3D). לכן, יש לשקול את נושא ההשכרה, במקרה והשימוש במסך הוא לא רציף.
  
שורה תחתונה בתחום "מסכי לד":
יש רמות שונות של מסכים, שתלויות בגודל ובטכנולוגיה של המסך, מה שמוביל לשונות רבה ברמת מחיר, האמינות וחוויית הצפייה.
 
לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת מסך מקצועי בעסק, לבצע ניתוח צרכים בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון שנבחר, תומך בכל השירותים הנחוצים לעסק מהמסך, כדי לקבל את מירב היתרונות של מסכים המותאמים לפי הצרכים של העסק, תחת מעטפת שירות ותמיכה אחת.
 
בנוסף, יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, דצמבר 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
מסך לד



 
 
Bookmark and Share