Telecom News - 10 סטארטאפים בתחום הטכנולוגיה המסייעת ייחשפו באירוע של אקסלרטור A3i

10 סטארטאפים בתחום הטכנולוגיה המסייעת ייחשפו באירוע של אקסלרטור A3i

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> 10 סטארטאפים בתחום הטכנולוגיה המסייעת ייחשפו באירוע של אקסלרטור A3i
10 סטארטאפים בתחום הטכנולוגיה המסייעת ייחשפו באירוע של אקסלרטור A3i
מאת: מערכת Telecom News, 22.11.16, 17:40A3I

סטארטאפים חדשניים טכנולוגיים וחברתיים פורצי דרך לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות ייחשפו בערב ההשקות של מיזמי מחזור 3 של A3i לטכנולוגיה מסייעת. 

ערב השקות חגיגי לרגל סיום המחזור השלישי של אקסלרטור A3i לטכנולוגיה מסייעת ייערך ב-27.11.16 ב-19:00 במכון ויצמן. זהו מאיץ היזמות הראשון בעולם למיזמים בתחום הטכנולוגיה המסייעת עבור אנשים עם מוגבלויות.

האקסלרטור מנוהל במשותף ע"י PresenTense (ארגון המקדם חדשנות בקרב קהילות ואוכלוסיות שונות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל) ובית איזי שפירא, ובשותפות קרן משפחת רודרמן, הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס ו-LightHouse.

בערב ההשקות ייחשפו 10 סטארטאפים טכנולוגיים וחברתיים הפועלים לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות:

Crescent by 6Degrees - מוצר המאפשר שליטה במכשירים חכמים עבור אנשים עם מוגבלות בגפיים עליונות.

 GetSure – פלטפורמה אינטרנטית המאגדת קבוצות רכישה לביטוחי בריאות ופנסיה עבור "מסורבי ביטוח".

 Torso Stepper - כיסא לשיקום מוטורי עבור אנשים בעלי מוגבלויות וקשיי הליכה.

 VR - Impact - סביבה טיפולית חווייתית תלת-ממדית של מציאות מדומה המאפשרת בדיקת מדדים בקרב מטופלים מחוץ למרפאה.

 BuyforGood.biz - בישראל פועלות עמותות רבות, שיוצרות מעגל עבודה עבור חבריהן, כחלק מתהליך השיקום ולרווחתם הכלכלית. בין היתר, עמותות הפועלות למען אנשים בעלי מוגבלויות, עולים, פריפריה, אוכלוסיות מוחלשות ועוד, שלא יודעות למכור את אותם מוצרים או לעשות את החיבור לשוק הצרכנים הרלוונטי. השילוב הקוסם בין האפשרות לעשות מעשה טוב לבין הענקת מתנה מקורית, הוליד את מיזם אתר קניות למכירת מוצרים, שנוצרו בידי חברי עמותות, שיאגד וינגיש משך כל השנה את כל המוצרים הקיימים ומיוצרים בשיטה זו במקום אחד.

 היתרון: כתובת אחת לעמותות המתקשות למצוא את השוק המתאים למוצריהן, ותרומת הצרכנים להמשך קיום מעגל העשייה בידי חברי העמותה. כמה דוגמאות שניתן לרכוש כיום באתר: תה צמחים ישראלי המיוצר ע"י עובדים בעמותת "שקל" בירושלים, חנוכייה של עמותת "אנוש", יודייקה ומוצרים אפריקאיים מסורתיים כמו כיסוי חלה ע"י נשים מהעדה האתיופית מלוד. באמצעות האתר, תוכלנה העמותות למכור את המוצרים שלהן במשך כל השנה ולא רק בחגים, ולהמשיך לקיים את הליך הייצור המספק לחברי העמותה תעסוקה ורכישת הרגלי עבודה כחלק מתהליך השיקום, הכנסות לרווחתם הכלכלית, ואף מוכיח שיש ביקוש לעמלם.
 
 ELDER-BETTER - סטארטאפ חדש מבוסס פטנט שם סוף לתסכול הרב, שגורם העיסוק בשלט הטלוויזיה לבני הגיל השלישי.  ELDER-BETTER הוא שלט רחוק אוניברסלי הנוח ביותר לתפעול שקיים כיום. השלט מותאם לציוד הביתי הקיים ולכלל מכשירי הטלוויזיה ומונע שגיאות ואובדן שליטה, המצריכים על פי רוב תמיכה טכנית. הוא מכיל בסך הכל 6 כפתורים גדולים בהתאמה אישית למשתמש. כך, שעל כל כפתור מצויה הפונקציה המבוקשת. כך למשל, תהיה גישה ישירה לערוץ הרוסי, מה שימנע אובדן שליטה והגעה לערוצי ביניים, שלעתים מבוגרים לא יודעים להיחלץ מהם ללא תמיכה טכנית.
 
תכונה נוספת מעניינת במיוחד, היא אופי הסנכרון האוטומטי של השלט, ע"י הנחת השלט בחלל החדר וסנכרונו העצמי על הטלוויזיה והממיר המתאימים, ללא כל התערבות אנושית.
 
 Sea For All - הנגשה אקטיבית של החווייה הימית למתמודדים עם קשיים מוטוריים.
 
 LISTENAPP - אפליקציית מובייל חדשה לטיוב והתאמת שמע מציעה פתרון נוח, מיידי וסמוי מן העין לאנשים כבדי שמיעה ומתחרשים. בזמן שהפתרונות הקיימים כיום מוגבלים, יקרים ולא מספקים מענה מותאם אישית באופן מיטבי. מדובר ביישומון ראשון מסוגו, שייכנס לחנויות האפליקציות, שמציע בשלב ראשון בדיקת שמע ולאחר מכן בונה אלגוריתם המתאים את השמע במיוחד למשתמש ללא כל צורך בהתקנת רכיב באפרכסת. האפליקציה מתממשקת עם כל פונקציות השמע הקיימות כיום בסמארטפון של המשתמש, כולל שיחות שמע, יוטיוב וערוצי מוזיקה נוספים, הודעות קוליות בוואטסאפ וסרטונים בפייסבוק.
 
QUBEE - קוביית משחק המופעלת באמצעות סמארטפון, מאפשרת טיפול ולימוד באמצעות משחק. מדובר בצעצוע חינוכי המיועד לילדים עם צרכים מיוחדים, שמאפשר טיפול ולמידה דרך משחק אישי וקבוצתי. הסמארטפון מתחבר לקובייה באמצעות בלוטוס' ומציע אפליקציה המכילה עשרות משחקים וחידות, שפותחו בהתייעצות עם מטפלים ואנשי מקצוע מבית איזי-שפירא. אפליקציית המשחק מתריעה על תשובה נכונה. המשחק מפעיל את כל החושים ומשלב תנועה, ובאמצעות ההתנסות המשתתף רוכש כישורים חברתיים וקוגניטיביים, מוטוריקה גסה ועדינה.
 
OMNiCOMNi – שעון חכם המיועד ללקוי דיבור המתקשר עם המשתמש ועם סביבתו.

מאיץ היזמות A3i נותן דגש מיוחד לטיפוח מיזמים טכנולוגיים ועסקיים המיטיבים עם חייהם של אנשים עם מוגבלויות בארץ. ערב ההשקות הוא שיאו של תהליך ממושך במסגרתו זכו היזמים להכשרה מקצועית, ליווי אישי של מנטורים ויועצים עסקיים, חיבור לאקוסיסטם היזמי הקריטי להצלחת המיזם, וכן לחשיפה רחבה בפני משקיעים פוטנציאליים.

בוגרי המחזורים הקודמים של האקסלרטור זכו להצלחה רבה, שכוללת בין היתר זכייה בפרס על סך מיליון דולרים מטעם "Verizon", קבלת מענקים מהמדען הראשי במסלול לחדשנות טכנולוגית בתחום המוגבלויות, זכייה בתחרויות ומענקים מקרנות בינלאומיות המקדמות עסקים בעלי השפעה חברתית. כמו כן, 3 יזמים גייסו השקעות סיד. עודד בן-דב, מייסד Sesame Enable ובוגר המחזור הראשון אף לקח חלק בפרויקט "הכל בראש", פרויקט חברתי של Google  ובית איזי שפירא. הודות למענק על סך מיליון דולרים של החברה האמריקנית, חולקה בחינם הטכנולוגיה, שפיתחה הסטארטאפ הישראלי, הטכנולוגיה מאפשרת לאנשים עם מוגבלות מוטורית בידיים גישה מלאה לסמארטפון ולטאבלט.

גיא שפיגלמן, מנכ"ל ארגון 'PresenTense': "לפנינו שורה של יזמים, שלא עונים על הסטריאוטיפ המקובל לסטארטאפיסטים, ומוכיחים, שחדשנות יכולה לשמש מצד אחד אפיקים חברתיים לא שגרתיים ובעת ובעונה אחת גם להוות עסק משגשג. פניו של העולם כולו ליזמות חברתית, ותעשיית החדשנות הישראלית יכולה למצוא את מקומה כחלוצה בתחום. כ-15% מאוכלוסיית העולם סובלים ממוגבלויות שונות, וההבנה, שתוחלת החיים של בני הגיל השלישי הולכת וגדלה וכי עבורם הטכנולוגיה היא לא עוד גאדג'ט אלא דבר שביכולתו לשנות חיים באופן דרמטי, משחקים כאן תפקיד משמעותי. ישראל כאומת סטארטאפ יכולה להוות את חוד החנית בתחום ולנתב את מיטב המוחות לפתרון סוגיות גלובליות מרכזיות המעסיקות כיום את החברה".

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן: "מאיץ היזמות הוא שותפות המצליחה בכל שנה לייצר חידושים ותוצרים יוצאי דופן, שמסייעים לאנשים עם מוגבלויות ומקדמים את שילובם בחברה. היזמים הייחודיים מביאים לתחום אנרגיה ויצירתיות ומפתחים פתרונות מגוונים, שמלבד ערכם החברתי, הם גם בעלי פוטנציאל כלכלי גלובלי".

קרדיט צילום: גיא חצרוני

A3I



 
 
Bookmark and Share