Telecom News - ישראל בין המדינות עם רשתות ה-WiFi המסוכנות ביותר

ישראל בין המדינות עם רשתות ה-WiFi המסוכנות ביותר

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> ישראל בין המדינות עם רשתות ה-WiFi המסוכנות ביותר

ישראל בין המדינות עם רשתות ה-WiFi המסוכנות ביותר

מאת: מערכת Telecom News, 24.11.16, 15:34WIFI

 

מחקר: בין המדינות המובילות בשיעור הרשתות הלא מוצפנות נכללת גם ישראל.


מניתוח מידע של יותר מ-31 מיליון נקודות גישה ל-WiFi ברחבי העולם, מצאה מעבדת קספרסקי, שכל נקודה רביעית (28%) אינה מאובטחת ומהווה סיכון לנתונים האישיים של משתמשים. המשמעות היא, שכל תעבורת הנתונים העוברת דרך רשתות אלה, כולל מסרים אישיים, סיסמאות, מסמכים ועוד, יכולה להיות מיורטת בקלות ע"י תוקפים. בין המדינות המובילות בשיעור הרשתות הלא מוצפנות נכללת גם ישראל.

עפ"י החברה, 25% מכלל רשתות ה- WiFi בעולם אינן מוגנות בהצפנה או בסיסמא מכל סוג. במילים אחרות, המידע, שהן משדרות, חשוף לחלוטין ויכול להיקרא ע"י גורמים חיצוניים. 3% מנקודות הגישה האחרות משתמשות ב- WEP Wired Equivalent Privacy להצפנת נתונים. זה פרוטוקול, שאינו אמין, שניתן "לפיצוח" תוך דקות באמצעות שימוש בכלים הזמינים בחינם באינטרנט.

החלק הארי מיתר רשתות ה-WiFi משתמשות בצורת הצפנה אמינה יותר המבוססת על משפחת הפרוטוקולים WiFi Protected Access - WPA. המאמץ, שנדרש לפריצה לרשתות אלו, תלוי בהגדרות, כולל חוזק הסיסמא. לדוגמא, אם מדובר בסיסמא חלשה או ציבורית (המוצגת בבית קפה), גם אז יהיה הפורץ מסוגל ליירט כל תעבורה משודרת.

חשוב לציין, שבין 20 המדינות המובילות בעולם מבחינת שיעור רשתות WiFi לא מוצפנות, נכללים  יעדים נפוצים לתיירות – תאילנד, צרפת, ישראל, ארה"ב ועוד. מטיילים הם בין הקהלים הפגיעים ביותר, מכיוון שנקודת הגישה הקרובה ביותר היא לעיתים קרובות הדרך היחידה עבורם להישאר מקושרים.

דניס לגזו, מומחה אנטי וירוס במעבדת קספרסקי: "אנו מייעצים לכל המשתמשים לשמור על זהירות כאשר מתחברים ל- WiFi. מומלץ לא להשתמש בנקודות גישה ללא סיסמאות ולא להשתמש בגישה ציבורית כדי לבצע פעילות בסיכון גבוה, כגון בנקאות מקוונת או קניות, כניסה לחשבונות באתרים או העברת מידע חסוי. אם סוג זה של מידע מיורט ע"י גורם חיצוני, הוא יכול לגרום לאובדן רציני, כולל נזק כספי. כמובן, שאנו ממליצים להוסיף אמצעים נוספים להגנה על התעבורה, כגון טכנולוגית VPN".

הדו"ח המלא –  כאן

אזורי הסיכון: (ישראל בצהוב).
אזורי סיכון WiFi
 
 
Nord VPN



 
 
Bookmark and Share