Telecom News - עקב הכרזת שר הפנים על הפעלת המאגר הביומטרי: קריאה לגולשים להיאבק

עקב הכרזת שר הפנים על הפעלת המאגר הביומטרי: קריאה לגולשים להיאבק

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> עקב הכרזת שר הפנים על הפעלת המאגר הביומטרי: קריאה לגולשים להיאבק
עקב הכרזת שר הפנים על הפעלת המאגר הביומטרי: קריאה לגולשים להיאבק
מאת: מערכת Telecom News, 30.11.16, 21:31ביומטרי
 
התנועה לזכויות דיגיטליות: זו הפקרת אזרחי ישראל. פונה לגולשים לעזור בעתירה לבג"ץ נגד הפיכת ישראל למדינת האח הגדול. החלטת שר הפנים היא בניגוד לדעתם של 74 ממדעני אבטחת המידע וההצפנה הטובים בישראל.
 
בעקבות הכרזת שר הפנים מהיום על הפעלת המאגר הביומטרי, פונה התנועה לזכויות דיגיטליות לגולשים ומבקשת סיוע כדי לעתור לבג"ץ נגד המאגר הביומטרי.
 
בתנועה לזכויות דיגיטליות הסבירו היום את המהלך: "אחרי 6 שנים של מאבק, הכריז היום שר הפנים על הפעלת המאגר הביומטרי. בניגוד לכל מדינות העולם המערבי, רק בישראל יאספו טביעות אצבע ותמונות פנים של כלל אזרחי המדינה ויאגרו אותן. בניגוד לדעתם של הממונה על היישומים הביומטריים וראש המטה ללוחמה בטרור, יחשפו אתכם לסיכונים החמורי, שבדליפת המאגר.
 
בניגוד לדעתם של 74 ממדעני אבטחת המידע וההצפנה הטובים בישראל, מנסה שר הפנים למכור לכם, שהמאגר הזה מאובטח, ושהוא לא ידלוף לעולם. בניגוד לדעתם של 70% מאזרחי ישראל שב-3 השנים האחרונות מסרבים בעיקשות להיכנס למאגר.
 
אבל הוא טועה. אחרי שבכל יום אנח שומעים על תמונות, שנגנבות ומאגרים, שנפרצים, לאחר שמאגר עובדי המדינה של הממשל האמריקאי נפרץ ולמעלה מ-20 מיליון טביעות אצבע ופרטים אישיים של עובדי המדינה האמריקנים דלפו, לאחר שיאהו, Ebay ו-Target נפרצו אף הם, חבל ששר הפנים לא מבין, שאף אחד לא חסין.
 
אפילו משרד רה"מ אומר ש'אירוע שידלוף ממאגר ביומטרי עלול לגרום לפגיעה בפרטיות, לפגיעה פיזית ו/או כלכלית ובמקרי קיצון להפללת אנשים חים מפשע, לפגיעה בבטחון המדינה וניהולה התקין'.
 
אנו בתנועה לזכויות דיגיטליות לא מוכנים לתת לזה לקרות. לכן, אנו מבקשים להקים קליניקה, מטה מאבק משפטי למען הפרטיות והביטחון האישי, שיעתור לבג"ץ נגד המאגר. זה יהיה קרב לא פשוט, אבל אנו חייבים לנצח...אסור לתת להם להפוך אותנו למדינת האח הגדול, בה כל אחד, כל הזמן, נתון למעקב. עזרו לנו להילחם על כל זה".
 
יהונתן קלינגר, היועמ"ש לתנועה לזכויות דיגיטליות: "שר הפנים מפקיר את אזרחי ישראל. אנו חושבים, שאין צורך בטביעות אצבע במאגר. משרד רה"מ קבע, שאין צורך בו. אנו יודעים, שאחסון טביעות האצבע יפקיר את גורל האזרחים".
 
לקמפיין התנועה לזכויות דיגיטליות התגייסו סדרה של אמנים, מובילי דעת קהל ואנשי רוח בהם דנה ברגר, מוטי גילת, ריקי בליך, עדי גילת, יהלי סובול, יריב בש (SpaceILואחרים, כדי לגייס את הסכום הדרוש לעתירה.
 
הקמפיין זמין בכתובת:
 https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=19914                       
 



 
 
Bookmark and Share