Telecom News - המהפכה של טכנולוגיית הבלוקצ'יין דומה למהפכת האינטרנט של שנות ה-90

המהפכה של טכנולוגיית הבלוקצ'יין דומה למהפכת האינטרנט של שנות ה-90

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> המהפכה של טכנולוגיית הבלוקצ'יין דומה למהפכת האינטרנט של שנות ה-90
המהפכה, שצפויה לחולל טכנולוגיית הבלוקצ'יין, דומה למהפכת האינטרנט של שנות ה-90
מאת: מערכת Telecom News, 7.12.16, 17:59
 
ארגונים, שפעילותם מבוססת על חוזים ואין להם אסטרטגיית Blockchain, יישארו מאחור.
 
המהפכה, שצפויה לחולל טכנולוגיית הבלוקצ'יין (Blockchain) דומה למהפכת האינטרנט של שנות ה-90. ארגונים, שפעילותם מבוססת על חוזים, ואין להם  אסטרטגיית בלוקצ'יין, יישארו מאחור. ארגונים אלה חייבים לנסות כבר היום בניית אפליקציות בלוקצ'יין כדי להבין כיצד ינוהלו בעתיד מסחר וכריתת חוזים. כך, קובעת חברת המחקר הישראלית  STKI בדו"ח, שפרסמה בעקבות סיכום מפגש בנושא בלוקצ'יין, שנערך ע"י החברה.
 
טכנולוגיית הבלוקצ'יין תאפשר לאנשים ועסקים ליצור סביבה עסקית, שבה יוכלו החברים באותה סביבה להחליף פריטים בעלי ערך באמצעות ספר חשבונות (ledger) בעל תוכן זהה ומסונכרן בין כולם, שנמצא בבעלות של כל חבר. האנשים והעסקים, שפועלים בסביבה המבוססת על ,Blockchain ירוויחו משיתוף הפעולה הרבה יותר מאשר במצב, שבו היו פועלים לבדם ובנפרד.
 
גלית פיין, אנליסטית מ-STKI: "אחת הדוגמאות הבולטות לשימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין היא הטרנזקציות המבוצעות באמצעות המטבע הדיגיטלי ביטקוין, שלמעשה הוא מערכת מבוזרת של תשלומים מאדם לאדם ללא גורם מרכזי. בהיבט של הביטקוין, בלוקצ'יין דומה מאוד לספר חשבונות, או לבסיס נתונים. מדובר בקובץ גדול מאד, שבו רשומות כל הטרנזקציות של ביטקוין (בלוקים), שנעשו מאז ומעולם. אולם, ביטקוין הוא רק מקרה פרטי של בלוקצ'יין. באופן דומה ניתן לעשות בלוקצ'יין של ניירות ערך, סחורות או כל דבר בעל ערך אחר, שניתן להציגו בצורה דיגיטלית.
 
עסקים תלויים היום לחלוטין במערכת ריכוזית כלשהי כגון ממשלה, בנקים, חברות כרטיסי אשראי, עורכי דין וכד'. טכנולוגיית בלוקצ'יין, יחד עם טכנולוגיות של חוזים חכמים, פוטרות את הצדדים, שמעבירים ביניהם טרנזקציות, מתלות במערכות ריכוזיות. חוזים חכמים מאוחסנים על הבלוקצ'יין עם עותקים זהים לכל המשתתפים. כך, נוצר מודל המתנהג כמערכת מחשוב אחת גדולה, אבל ללא סיכונים ובעיות אמינות של מערכת ריכוזית. בדרך זו גם אין צורך בגורמים מתווכים הנוטלים עמלות וכך ניתן להוריד עלויות של עסקאות.
 
הבלוקצ'יין הביא לעולם את הקונצנזוס המבטיח, שספר החשבונות הראשי (shared ledger)  הוא אכן מקור אמיתי אחד, מדויק וזהה לכולם. הקונצנזוס מבטיח, שכל הטרנזקציות הנכנסות לספר החשבונות הראשי הן מוסכמות ע"י כולם, וזהות בהעתקים של כולם, ללא גורם מתווך מרכזי כלשהו. זו מהפכה אמיתית, שתשנה, ככל הנראה, את הדרך, שבה אנו מבצעים מסחר וכורתים חוזים.
 
אין ספק, שמדובר בטכנולוגיה חדשה בעלת הבטחות עסקיות מעניינות. אולם, הבעיה עם הטכנולוגיה החדשה היא, שכרגע לארגונים אין הבנה עמוקה מה עליהם לעשות בתחום זה והם אינם מעוניינים להשקיע סכומים נכבדים בשלב התנסותי, פרט לגופים בודדים, כגון הבנקים הגדולים בעולם המבינים, שעתיד המערכת הפיננסית יהיה כנראה בבלוקצ'יין והם מנסים לקחת בזה חלק.
 
יש לציין, ש- IBMומיקרוסופט מציעות כבר היום פלטפורמת פיתוח, הפצה וניהול בענן כשירות. STKI ממליצה לחברות וארגונים להתנסות בבלוקצ'יין מאחר שכבר היום ניתן לשים טרנזקציות או חוזים על בלוקצ'יין של מיקרוסופט או IBM, או לפתח אפליקציות לבד, ולראות איזה יתרונות ניתן להשיג ע"י טכנולוגיה זו".



 
 
Bookmark and Share