Telecom News - בעולם הסטארטאפ הדברים החשובים הם הגדרת מטרה והנחישות להשיגה

בעולם הסטארטאפ הדברים החשובים הם הגדרת מטרה והנחישות להשיגה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> בעולם הסטארטאפ הדברים החשובים הם הגדרת מטרה והנחישות להשיגה
בעולם הסטארטאפ הדברים החשובים הם הגדרת מטרה והנחישות להשיגה
מאת: מערכת Telecom News, 11.12.16, 17:14

אלוף (מיל') אהרן זאבי פרקש, ראש אמ"ן לשעבר, מייסד ונשיא הסטארטאפ בתחום אבטחת המידע FST Biometrics, הרצה לסטודנטים בטכניון על מגמות בטכנולוגיה ובחדשנות.

אירוע פתיחת שנת הפעילות במרכז ברוניצה ליזמות בטכניון נפתח בהרצאתו של ראש אמ"ן לשעבר, האלוף (מיל') אהרן זאבי פרקש, על מגמות בטכנולוגיה ובחדשנות.

זאבי פרקש, הוא מייסד ונשיא FST Biometrics, סטארטאפ העוסק בפיתוח טכנולוגיות לזיהוי ביומטרי. החברה מתמקדת בבקרת כניסה (Access Control) - הרשאות כניסה מאובטחות לאנשים המבקשים להיכנס במהירות למבנים, למרכזי מידע, לאצטדיונים ועוד. הטכנולוגיה, שפיתחה החברה מאפשרת זיהוי תוך כדי תנועה, המבוסס על שילוב ייחודי של זיהוי פנים עם ניתוח מבנה הגוף והתנהגותו.

זאבי פרקש: "המרכיב החשוב ביותר בסטארטאפ הוא יכולתם של המייסדים להגדיר מטרה ולהציב חזון. אם אתם רוצים להקים חברה עליכם לחשוב קודם על ה'מה', ורק אחר כך על ה'איך'. עליכם להיות בטוחים, שאתם מביאים לעולם משהו בעל ערך, משהו שישרוד לאורך זמן. כי זו פירושה של חדשנות: יצירת ידע חדש, שיש בו ערך ממשי בתחום שבו אתם עוסקים.

אנו גרים בסביבה מורכבת, בשכונה קשה, אבל לא מוותרים, לא מפונקים, לא מפסיקים להיאבק. בסופו של דבר צריך לזכור, שההון האנושי חשוב יותר מכל דבר אחר, יותר מנפט ומגז, ועובדה, שישראל נמצאת בשורה הראשונה של מעצמות הסייבר העולמיות ושכל העולם רוצה ללמוד מאומת הסטארטאפ ומהרוח הישראלית.

לעת הזו חשוב להבין את מגמות-העל המשפיעות על חיינו ולאן וקטורים אלה יכולים להוביל. בין אלה הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שינויים אזוריים הכוללים את ה'צונאמי' בעולם הערבי, הסכם הגרעין עם איראן, כניסתה של רוסיה לאזורנו והאסון ההומניטרי בסוריה, והכניסה לתמונה של שחקן לא מוכר בדמות הנשיא הנבחר של ארה"ב, שמדיניותו וכיווני הפעולה שלו הם כרגע אי- ודאיים. כיזמים עלינו להתייחס להשלכות הטכנולוגיות הרלוונטיות למגמות הללו ולשאלה אילו מהן תשפענה ותשתלבנה בחיינו בעתיד".

ד"ר דנה שפר, מנהלת מרכז ברוניצה ליזמות בטכניון:"רבים מעוניינים להיות יזמים. עולה השאלה: האם אפשר ללמד יזמות?" מחקרים מראים, שאפשר ושחלק ניכר מיצירתיות ומהחשיבה היזמית הוא בעצם נרכש ולא מולד. במרכז ברוניצה אנו מעמידים לרשות הסטודנטים כלים יזמיים".

מרכז ברוניצה ליזמות בטכניון הוקם ב-2006 בתמיכת דיתה ויהודה ברוניצקי, מייסדי חב' אורמת, כדי לעודד הקמת סטארטאפים. שירותיו כוללים קורסים, תחרות ארצית למיזמי סטודנטים וסיוע לחברות צעירות הזקוקות לייעוץ, לקשרים ולמימון. המרכז מוביל את BizTEC - תחרות היזמות הטכנולוגית לסטודנטים. במהלך שנות פעילותה סייעה BizTEC בהקמת כ-20 חברות הפועלות כיום בארץ ובהן BreezoMeter ,LifeBond ו- HouseParty.

 

 



 
 
Bookmark and Share