Telecom News - פרויקט No More Ransom מתרחב עם שותפים חדשים, כלים ושפות נוספות

פרויקט No More Ransom מתרחב עם שותפים חדשים, כלים ושפות נוספות

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> פרויקט No More Ransom מתרחב עם שותפים חדשים, כלים ושפות נוספות
פרויקט No More Ransom מתרחב עם שותפים חדשים, כלים לשחרור הצפנה ושפות נוספות
מאת: מערכת Telecom News, 15.12.16, 14:09RANSOM
 
הפרויקט הגלובלי כולל כעת יותר מ-30 שותפים חדשים מהמגזר הציבורי והפרטי, 22 מדינות, 22 כלים לשחרור הצפנה ו-6 שפות. במהלך השנה האחרונה התקפות על עסקים גדלו פי 3. משתמשים פרטיים מותקפים בקצב של כל 10 שניות.
 
המלחמה הגלובלית נגד תוכנות הכופר ממשיכה לצבור תאוצה, כשיותר מ-30 שותפים חדשים מהמגזר הציבורי והפרטי מצטרפים אל פרויקט No More Ransom. השותפים החדשים מביאים עימם כלים נוספים לשחרור הצפנה ומציעים פתרונות חדשים לקורבנות של תוכנות כופר.
 
כפי שדיווחנו - כאן, No More Ransome  הושק ביולי 2016 ע"י משטרת הולנד, היורופול, Intel Security ומעבדת קספרסקי כדי להילחם בתוכנות הכופר, תוך שהוא מציג רמה חדשה של שיתוף פעולה בין רשויות אכיפת חוק למגזר הפרטי. בפורטל הפרויקט, משתמשים יכולים למצוא מידע אודות תוכנות כופר, כיצד הן פועלות, וחשוב מכל, כיצד להגן על עצמם ולשחרר קבצים לחופשי באמצעות כלים לשחרור הצפנה.
 
תוכנות כופר הן מגיפה מתרחבת הפוגעת במשתמשים ברחבי העולם ובשלל מגזרים. כדי לשקף את הבעיה הגלובלית המתרחבת, הפורטל פועל כעת לא רק באנגלית, אלא גם בשפות נוספות - הולנדית, רוסית, צרפתית, איטלקית, פורטוגזית, ושפות חדשות תתווספנה בקרוב.
 
לפרויקט מצטרפות היום כשותפות ליבה:
 Bitdefender,
 Emisoft,
 צ'קפוינט,
טרנד מיקרו.

 
כתוצאה מכך, יתווספו ל- nomoreransom.org ול-8 הכלים, שכבר זמינים שם בחינם עבור קורבנות תוכנות הכופר, 14 כלים חדשים לשחרור הצפנה. עד עתה, אלפי  אנשים שחררו בהצלחה את הקבצים שלהם ללא צורך לשלם לעבריינים.
 
שותפים תומכים נוספים שהצטרפו הם:
 AnubisNetwork,
ארגון Armor למניעה ולחימה בהונאות (APCF),
 AON,
 BH Consulting,
 CECyF (מרכז מומחים נגד עברייני סייבר בצרפת),
 Cyberlwas.NET,
 Cylance,
 DATTO,
 ESET,
 FS ISAC (שירותים פיננסים – מרכז שיתוף מידע וניתוח),
 G-DATA,
 Heimdal Security,
 s21Sec,
 Smartfense,
 SWITCH,
 ארגון החברים במערכת התשלום הבין בנקאית באוקראינה (EMA),
 CET-EU,
 IRISS CERT (שירות הדיווח ואבטחת המידע האירי),
 CIRCL.LU (מרכז תגובה לאירועי מחשוב בלוקסמבורג),
 ו-SI-CERT (צוות תגובת חירום בסלובניה).
 
משטרות אוסטריה, קרואטיה, פינלנד, מלזיה, רומניה, סינגפור וסלובניה, הצטרפו גם הן כשותפות תומכות, נתון המביא את סך המדינות המעורבות ל-22.
 
גם המגזר הפרטי וגם רשויות האכיפה מגבירים מאמצים כדי להילחם בעברייני הסייבר המשתמשים בתוכנות כופר כדי לסחוט את קורבנותיהם. עם זאת, מודעות היא רכיב המפתח במלחמה לעצירת מגפת הכופר ומספר אמצעי הגנה פשוטים יכולים למנוע נזק רב: שימוש קבוע בגיבוי, אנטי וירוס חזק, עדכון קבוע של כל התוכנות במחשב ושמירה על ערנות בכל זמן.
 
יורנט ואן דר ויל, חוקר אבטחה בצוות המחקר והניתוח הגלובלי של מעבדת קספרסקי:  "כמעט אף אחד אינו מוגן מפני תוכנות כופר. המידע שלנו מראה, שבמהלך השנה האחרונה התקפות על עסקים גדלו פי 3, וקצב המתקפות זינק ממתקפה בכל 2 דקות בתחילת השנה למתקפה מדי 40 שניות. משתמשים פרטיים מותקפים בקצב, שזינק מכל 20 שניות לכל 10 שניות. במקביל, נרשמה עליה מדאיגה  במספר תוכנות הכופר החדשות. למרות שקורבנות רבים, ששילמו את הכופר, לא זכו לקבל גישה לקבצים שלהם (1 מ-5 עסקים), קורבנות רבים מדי עדיין בוחרים לשלם דמי כופר. פרויקט זה מספק חלופה למשתמשים בכל העולם - לשחרר את הקבצים ללא תשלום כופר".

עדכון 17.6.18קספרסקי החליטה על השהייה של שיתוף הפעולה עם היורופול כחלק מפרויקט NoMoreRansom, זאת לאחר החלטת האיחוד האירופי לבחון את ההסכמים עליהם הגופים חתומים מול חברות אבטחת מידע. בהחלטה נאמר כי מוצר של החברה נחשב כזדוני וניתנה המלצה להחרימו.
 
NO MORE RANSOM
NordVPN



 
 
Bookmark and Share