Telecom News - כך תהפוך טכנולוגיית רכבים מרושתים את הנהיגה לבטוחה יותר ברחבי העולם

כך תהפוך טכנולוגיית רכבים מרושתים את הנהיגה לבטוחה יותר ברחבי העולם

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> כך תהפוך טכנולוגיית רכבים מרושתים את הנהיגה לבטוחה יותר ברחבי העולם
כך תהפוך טכנולוגיית רכבים מרושתים את הנהיגה לבטוחה יותר ברחבי העולם
מאת: מרקס מקאמון, 19.12.16, 10:38טכנולוגיית רכבים מרושתים

עד סוף העשור עשויה טכנולוגיית רכבים מרושתים חדשה לאפשר למיליוני מכוניות, משאיות, אוטובוסים ורכבות, לתקשר באופן אלחוטי בינם לבין עצמם ועם הדרך, רמזורים ובניינים קרובים.

טכנולוגיה מתקדמת כבר הפכה את הנהיגה לבטוחה יותר, עם מאפיינים כמו התראה על התנגשות חזיתית ובלימת חירום אוטומטית. במבט קדימה, עד סוף העשור עשויה טכנולוגיית רכבים מרושתים חדשה לאפשר למיליוני מכוניות, משאיות, אוטובוסים ורכבות, לתקשר באופן אלחוטי בינם לבין עצמם, וכן עם הדרך, עם רמזורים ובניינים קרובים. זאת כדי להתמודד עם סכנות, שנהגים אפילו לא מסוגלים לראות, ובסופו של דבר  למנוע תאונות רבות. בטיחות מתקדמת כזו בכבישים הכרחית על רקע נתוני מצב תאונות הדרכים הידועים לכולנו.

ארגון הבריאות העולמי העריך לאחרונה, שכתוצאה מתאונות דרכים ב-2016 יעבור מספר ההרוגים בעולם את קו המיליון, עם כמיליון ומאתיים וחמישים אלף בני אדם שאיבדו את חייהם במהלך השנה בתאונות דרכים, ורבים יותר נפצעו.

מחקר של מנהל בטיחות התעבורה הלאומי בארה"ב (NHTSA) קבע, שלטכנולוגיה של רכבים מרושתים יש הפוטנציאל להפחית ב- 80% את 5 מיליון תאונות הדרכים המתרחשות בשנה בארה"ב. בכך, ניתן להציל חיים ולחסוך תאונות חמורות וכן מאות מיליוני דולרים.

באמצעות אותות רדיו קצרי טווח (טלמטיקה - השילוב של מחשבים עם מערכות טלקומוניקציה), יכולים כלי רכב לאפשר לרכבים קרובים אחרים לדעת לאן הם מתקדמים, מה המהירות שלהם ומתי הם בולמים. הם יוכלו לקלוט איום, כמו זה של מישהו העומד לעבור באור אדום, ולהתריע לנהגים בזמן כדי להימנע מהתאונה.

באופן דומה, אם הרכב שלפנים נתקל במפגע מסוכן או בבעיה כלשהי, הוא יוכל להתריע לאחרים על המצב בכביש וכן למרכזי בקרת תעבורה כדי שיעבירו את החדשות ויזניקו צוותים לטפל בבעיה במהירות.

היתרונות של קישוריות רחבה הם מעבר לנושא הבטיחות. רמזורים יכולים להיות מתואמים יותר, ומכוניות ומשאיות יכולות להתאים את המהירות שלהן כדי להימנע מעצירות במהלך הנסיעה, דבר שיסייע גם לסביבה ולבריאות הנהג.

חברת ווינד ריבר, ששהכניסה את "מוח" התוכנה לגשושיות המאדים ולמכוניות הנוסעות ברחבי העולם, מקדמת במהירות טכנולוגיה מרושתת שכזו . במהלך 2016 הושקה Wind River Helix Cockpit - פלטפורמת תוכנה עבור מרכזי שליטה של רכבים המבטיחה, שהם פועלים באופן מסונכרן בזמן אמת.

קישוריות תהיה מרכיב בסיסי לדור החדש של ניידות. דמיינו רכבים, כבישים, רמזורים, חניונים, בתים ומכשירים חכמים, שכולם מסוגלים לתקשר אחד עם האחר.

בעתיד מרושת זה, שכולל רכבים אוטונומיים, אנו יכולים לצפות לירידה דרסטית של מספר ההרוגים בכבישים, ע"י הוצאה גוברת של הגורם האנושי מהמשוואה. רכבים ללא נהג הם העתיד, אבל יתכן ויעברו מספר עשורים לפני שהם ייכנסו לשימוש נרחב.

מאת: מרקס מקאמון, דצמבר 2016.
ווינד ריבר

ווינד ריבר



 
 
Bookmark and Share