Telecom News - המספר של 2016: מיליארד קבצים זדוניים ייחודיים מוחזקים בבסיס נתונים בענן

המספר של 2016: מיליארד קבצים זדוניים ייחודיים מוחזקים בבסיס נתונים בענן

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> המספר של 2016: מיליארד קבצים זדוניים ייחודיים מוחזקים בבסיס נתונים בענן

המספר של 2016: מיליארד קבצים זדוניים ייחודיים מוחזקים בבסיס נתונים בענן

מאת: מערכת Telecom News, 27.12.16, 15:26

מדובר במיליארד פריטים זדוניים, כולל וירוסים, טרויאנים, דלתות אחוריות, תוכנות כופר ואפליקציות פרסום והרכיבים שלהם. הנתון מראה את היקף פשיעת הסייבר ומגלם את האיכות והאבולוציה, שעברו הטכנולוגיות האוטומטיות לניתוח קוד זדוני.

בסיס נתוני הקוד הזדוני של מעבדת קספרסקי בענן מכיל כעת מיליארד פריטים זדוניים, כולל וירוסים, טרויאנים, דלתות אחוריות, תוכנות כופר ואפליקציות פרסום והרכיבים שלהם. חמישית מהם נחשפו וזוהו ע"י Astraea - מערכת ניתוח קוד זדוני מבוססת לימוד מכונה הפועלת בתשתית החברה.

Astraea היא אחת ממערכות לימוד המכונה לניתוח קוד הזדונ שמרכיבות את תשתית ההגנה של מעבדת קספרסקי. Astraea מנתחת באופן אוטומטי הודעות המגיעות ממחשבים מוגנים ומסייעת לחשוף איומים, שלא היו מוכרים בעבר.

מספר איומי הסייבר הצצים מדי יום הוא כעת כה גדול שלא ניתן לעבד כל אחד מהם באופן ידני. זו הסיבה, שאוטומציה של תהליך הגילוי והניתוח של קוד זדוני, בשילוב מומחיות החוקרים, היא הגישה היחידה והטובה ביותר בכל הנוגע למלחמה באיומי סייבר מודרניים.

אחוז הקוד הזדוני, שנחשף והתווסף באופן אוטומטי ע"י Astraea לבסיס הנתונים בענן של החברה גדל בהתמדה במהלך 5 השנים האחרונות: מ- 7.53% ב-2012 ל-40.5% בדצמבר 2016. שיעור זה מתרחב במקביל לגידול במספר הקבצים הזדוניים, שנחשפים בכל יום ע"י מומחי החברה ומערכות הגילוי. מספר זה גדל מ-70 אלף קבצים ביום ב-2011 ל-323 אלף קבצים ביום ב-2016.


גרף
 
ויאצ'סלב זקורזבסקי, ראש צוות קוד זדוני, מעבדת קספרסקי: "מיליארד קבצים זדוניים ייחודיים הוא נתון עוצר נשימה. הוא מראה את היקף פשיעת הסייבר, שהתפתחה ממספר פורומים קטנים, שהציעו כלים זדוניים בפיתוח אישי, לפס ייצור המוני של קוד זדוני ושירותי פשיעת סייבר תפורים אישית.

המספר גם מגלם את האיכות והאבולוציה, שעברו הטכנולוגיות האוטומטיות לניתוח קוד זדוני. מתוך מיליארד הקבצים האלה, יותר מ-200 מיליון התווספו ע"י מערכת לימוד המכונה Astraea. המערכות המתקדמות לא רק מזהות על בסיס יומי את רוב הקוד הזדוני הידוע המגיע אלינו, אלא גם חושפות איומים, שאינם מוכרים.

על אף ש-800 מיליון הקבצים הנותרים התווספו ע"י מערכות זיהוי פנימיות אחרות, או ע"י המומחים שלנו, התרומה של מערכות לימוד מכונה לבסיס הנתונים בענן שלנו היא משמעותית ותמשיך לצמוח".

הדו"ח המלא – כאן.
 
קספרסקי



 
 
Bookmark and Share