Telecom News - מרכזיית IP אסטריסק או מרכזיה וירטואלית בענן: מה הפתרון המתאים לעסק?

מרכזיית IP אסטריסק או מרכזיה וירטואלית בענן: מה הפתרון המתאים לעסק?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> מרכזיית IP אסטריסק או מרכזיה וירטואלית בענן: מה הפתרון המתאים לעסק?
מרכזיית IP אסטריסק או מרכזיה וירטואלית בענן: מה הפתרון המתאים לעסק שלך?
מאת: מיכאל פנחס, 24.1.17 ,13:56מיכאל פנחס
 
בשוק המרכזיות העסקיות לעסקים ברמת ה-SMB\SME אחד הפתרונות הפופולריים הוא IP אסטריסק. האם זה הזמן לזנוח את IP אסטריסק ולעבור למרכזיה בענן?
 
מרכזיות IP אסטריסק Asterisk IP PBX)) מהוות, למעשה, חלק גדול מהמהפכה הגדולה בתחום הטלפוניה, שעברה ל-IP בשני העשורים הקודמים. הסיבה לכך היא העובדה, שמרכזיות אלו מאפשרות לכל עסק להשתמש במגוון רחב של שירותי  טלפוניה, שעד לא מזמן היו שמורים אך ורק לעסקים הגדולים, משום שהצריכו הקמת תשתית מיוחדת וגררו עלויות גבוהות, שמרבית העסקים הקטנים והבינוניים נמנעו מהן.
 
האסטריסק היא מערכת טלפוניה מבוססת קוד פתוח, שמאפשרת להשתמש בכל התכונות של מרכזיה רגילה כמו לדוגמא: ניתוב שיחות, שלוחות, קווי חוץ, הקלטת שיחות, דואר קולי, העברת הודעות ופקסים למייל ועוד. היתרון הגדול של מרכזיות IP אסטריסק הוא, שהן לא מצריכות הקמת תשתית והן מתחברות לכל סוגי קווי הטלפון הקיימים כבר בעסק, שאותם מספקים ספקי הטלפון השונים.
 
כך, ניתן להפוך כל מחשב או שרת עסקי למרכזיית IP אסטריסק, ע"י הורדת והתקנת תוכנת אסטריסק מהאינטרנט והוספת כרטיס תקשורת לחיבור המחשב למערכת הטלפוניה (האנלוגית או הדיגיטלית) הקיימת בעסק. יתרון נוסף וחשוב של מרכזיות אסטריסק הוא, שהן מתפקדות גם כשרת VoIP לכל דבר. כלומר, מאפשרות לחבר שלוחות במיקום רחוק או בסניף אחר ולבצע שיחות מוזלות לחו"ל, דבר המוריד משמעותית את הוצאות התקשורת והטלפון של העסק.
 
IP אסטריסק מול מרכזיה בענן
הפופולריות של מרכזיות IP אסטריסק החלה לדעוך כאשר נכנסו לשוק פתרונות טלפוניה בענן, אלו פתרונות, שחיסלו את היתרון המרכזי של מרכזיות IP אסטריסק: המחיר הזול.
 
בנוסף, המעבר למודל של תשלום לפי צריכה ולפי כמות הפורטים המופעלים הלכה למעשה (מודל ה-SaaS), הוביל בעלי עסקים רבים להגר לפתרונות של מרכזיה וירטואלית בענן. זאת, בנוסף לעובדה, שבשירותי ענן יש יתרונות מובנים רבים, מעצם העובדה, שמדובר בשירות ענן.
 
אולם, לאחרונה גם מפתחי פתרונות אסטריסק עברו לענן. כך, שיש כיום גם פתרונות אסטריסק בענן, לעיתים די מוצלחים. 
 
מרכזיית IP אסטריסק עדיין רלבנטית לעסק שלך?
כיום, עם המעבר לשירותי מרכזיה וירטואליים בענן, השימוש במחשב (או שרת) המותקן בתוך העסק כמרכזיית IP אסטריסק, זה בזבוז של כסף ונחיתות עסקית ותפעולית, מול החלופה של המעבר לשירותי ענן.
 
יחד עם זאת, תחום האסטריסק (ושאר טכנולוגיות של קוד פתוח בעולם התקשורת והטלפוניה דוגמת: Kamailio ו-FreePBX) לא נעלם והוא מהווה כיום חלק מהפתרונות הקיימם בענן. לכן, בעת בחירת פתרון בענן, ניתן לשקול בין עננים מבוססים פתרונות של החברות הגדולות בעולם (דוגמת אוויה, סיסקו, תדיראן טלקום, אלקטל-לוסנט-ארגונים, מיקרוסופט, וכיו"ב), לבין פתרונות המבוססים על קוד פתוח בטלפוניה. לכן, סביר להניח, שפתרונות אלה (בקוד פתוח) יהיו יותר זולים גם בענן.
 
בד"כ בעל העסק, שבוחר פתרון בענן, לא יידע מי הספק הטכנולוגי של המערכת הקיימת בענן (אלא אם יתעקש לקבל את המפרט הטכני של השירות בענן). לכן, נדרשת בדיקה של הפתרון בענן ע"י אנשי מקצוע לפני בחירת הפתרון המתאים לעסק.
 
שורה תחתונה בתחום מרכזיית IP אסטריסק או מרכזיה וירטואלית בענן:
עולם התקשורת נע מהר קדימה, והעסקים זקוקים למערכות תקשורת מתקדמות, מלוות ביכולות של "עבודה קבוצתית", שכיום מסופקות בעיקר כשירות בענן.
 
לכן, מומלץ קודם להחלטה על בחירת ספק תקשורת ובענן עבור העסק, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. יש לבדוק אם הפתרון, שנבחר לעסק, ניתן לשדרוג בקלות לשירותי ענן כוללים, כדי לקבל את מרב היתרונות של שירותים בענן.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, ינואר 2017.
מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון IP לעסקים
 
אסטריסק



 
 
Bookmark and Share