Telecom News - שידורי HOT מגיעים לכל היישובים על רשת בזק ללא רישיון לשירות החדש

שידורי HOT מגיעים לכל היישובים על רשת בזק ללא רישיון לשירות החדש

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> שידורי HOT מגיעים לכל היישובים על רשת בזק ללא רישיון לשירות החדש
שידורי HOT מגיעים לכל היישובים בארץ על רשת בזק ללא רישיון לשירות החדש
מאת: מערכת Telecom News, 1.1.17, 13:38טלויזיה

HOT הודיעה, שהחל מהיום שידורי החברה מגיעים לכלל היישובים בארץ. לשם הפצת השידורים באזורים החדשים, הקימה החברה מערכות ליבה, שידור והצפנה. באזורים אלה יקבלו הלקוחות ממיר יעודי חדש. עדכון בסוף הכתבה.
 
החל מראשית 2017, בהתאם להחלטה עקרונית (שהייתה ללא מועד ותנאים ברורים לביצוע) של השר צחי הנגבי, אבל ללא בקשת רישיון חדש לשירות חדש על רשת בזק ומבלי להודיע באופן פומבי על איזה שהוא תיאום עם  בזק לגבי המעבר לתשתית שלה ולגבי התשלומים המגיעים לבזק, תאפשר הוט, כאשר היא "רוכבת" על תשתית בזק המתחרה שלה, להצטרף לשירותי הטלוויזיה בכל אזורי הארץ, לרבות אזורים בהם אין פריסת תשתית כבלים, במתכונת רישיון השידורים (הרישיון הישן והקיים שלה, שלא רלבנטי בכלל לשירות החדש, המתבצע על רשת אחרת).

עד היום הציעה החברה את שידוריה על גבי רשת הכבלים לכ-92% מבתי האב בישראל. השר האחראי, מר צחי הנגבי, ומנכ"ל משרד התקשורת מר שלמה פילבר, יגיעו למשרדי הוט במהלך השבוע לביקור והשקת השירות. זאת, למרות שמה שהוט מבצעת  כעת אינו דומה בכלל להחלטה העקרונית של השר צחי ההנגבי  והוט עושה עתה את מה שנוח לה, תוך ניצול העובדה, שמשרד התקשורת נמצא כעת בהתארגנות עקב השינוי הארגוני. ב"תרגיל"הזה הוט חוסכת כמילארד ש"ח. בנוסף, היא נותנת תחרות יפה מול סלקום tv ו-YES, שכבר רוכבות על רשת בזק. כלומר, "2 ציפורים במכה אחת".

כך, ה"ישראבלוף" של שלמה פילבר (בחתימת צחי הנגבי) ממומש הלכה למעשה, בשיטה רגולטורית שאין בשום מדינה בעולם. 


השידורים באזורים אלה (שהוט לא פרוסה בהם) יסופקו באמצעות ממיר ייעודי (לטלוויזיה בלבד), שיאפשר ללקוחות חוויית צפייה מתקדמת. במסגרת השירות יוכלו הלקוחות באזורים האמורים ליהנות מהתוכן של החברה, כולל הפקות המקור, מגוון ערוצים רחב ומשירות ה-VOD. בנוסף יוכלו המנויים לשירות ליהנות משירותים מתקדמים כגון Start Over ועוד.

השירות החדש על רשת בזק יהיה זמין לצרכן כאמור החל מהיום במחירי החבילות הבאים:

מחיר חבילת קומפקט (יסוד) – 94 ₪,
קלאסיק (בסיס + 3 חבילות) – 194 ₪,
טופ (בסיס + כל החבילות למעט ספורט פרימיום וארוטי) – 209 ₪.

לשם הפצת השידורים באזורים אלה, הקימה החברה מערכות ליבה, מערכות שידור ומערכות הצפנה. הפלטפורמה החדשנית הוקמה בשיתוף עם חברות: Nagra Kudelski, Ericsson וHarmonic-. הממיר בבתי הלקוחות (Mini FiberBox) מיוצר ע"י חברת Sagemcom, כאשר התוכנה והשכבה האפליקטיבית פותחו ע"י אגף פיתוח המוצרים ב-HOT.  

עדכון 1.1.17, 18:30: פנינו לבזק בשאלה הבאה: "מה עמדת בזק לשירות החדש ללא רישיון של הוט (על רשת בזק)?"
תגובת בזק:
"מדובר בפתרון מוטעה, הפוגע בהתפתחות שוק התקשורת ומקטין את ההשקעות בו. 
הוט מקבלת פרס על כך שלא עמדה במחוייבות החוקית שלה לפרוס תשתיות בפריסה אוניברסלית ומקבלת פרס בדמות תשתית התקשורת המצויינת של בזק. על אף זאת, אנו כמובן נעמוד בתקנות משרד התקשורת".

כהערת אגב נציין, שמשרד התקשורת לא הוציא שום תקנות בנושא... כך שמדובר ב"ישראבלוף" בלתי חוקי בחסות הרגולטור.  
 



 
 
Bookmark and Share