Telecom News - ההאקתון הראשון לציבור הדתי: דוגמה לבניית יכולות טכנולוגיות בירושלים

ההאקתון הראשון לציבור הדתי: דוגמה לבניית יכולות טכנולוגיות בירושלים

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> ההאקתון הראשון לציבור הדתי: דוגמה לבניית יכולות טכנולוגיות בירושלים
ההאקתון הראשון לציבור הדתי: דוגמה לבניית יכולות טכנולוגיות בירושלים
מאת: מערכת Telecom News, 3.1.7, 15:44האקתון

הוכרזו 3 הזוכים במקומות הראשונים: אפליקציה בתחום הקמעונאות, מיזם בתחום הטכנולוגיה המסייעת ומיזם בתחום המצלמות החכמות.
 
בהאקתון הראשון לציבור הדתי, שהתקיים בחנוכה במרכז האקדמי לב בירושלים, התחרו עשרות סטודנטים במשך 48 שעות רצופות באתגרים טכנולוגיים המעסיקים חברות וארגונים במשק והציגו פתרונות טכנולוגיים לבעיות איתן מתמודדות החברות.

האירוע ביוזמת אגודת הסטודנטים של המרכז האקדמי לב, איתגר את הסטודנטים במציאת פתרונות לבעיות כגון פיתוח מערכת סיוע לילדים נכים המתניידים בכסאות גלגלים חשמליים למניעת התנגשות בחפצים/קירות או חלילה נפילה במדרגות, מניעת פגיעות באתרי בניה, שיתוף מידע ללקוח בזמן אמת על זמינות מוצרים במכונות אוטומטיות, ברשתות שיווק, בחנויות ועוד, מתן פתרון לארגוני הצלה המתקשים לעיתים לתקשר עם פצועים וחולים או המטפלים שלהם בעקבות אי ידיעת השפה ועוד.

במקום הראשון זכה הפיתוח "Pronto", שמשנה את שיטת הקנייה בסופרמרקטים ורשתות שיווק, באמצעות ביטול הכורח בעמידה ארוכה במשך דקות ארוכות בתורים לקופה ע"י אפשרות לסרוק את הברקוד של המוצרים באמצעות הסמארטפון ותשלום מיידי באפליקציה.

במקום השני זכה הפיתוח "כסאות ללא גבולות", שפותח עבור בית החולים לילדים אלי"ן המטפל בילדים עם מוגבלויות. הפיתוח ימנע מנכים המתניידים בכיסאות גלגלים ליפול במדרגות או להתנגש במכשולים עי"כ, שיעצור את כיסא הגלגלים בטרם תתרחש תאונה.

את המקום השלישי קטף מיזם '“In Time for Bus שפותח עבור עמותת "שלוה". הפיתוח משתמש במצלמות חכמות לזיהוי רכבי ההסעות המגיעים ויסנכרן בין רכבי ההסעות המביאים ילדים לצוות העמותה וייתן התראה בזמן אמת לאיש הצוות הרלוונטי על הגעת הילד, ישירות לטלפון הסלולרי.

המפתחים, שזכו במקומות הראשונים, הצהירו על כוונתם להמשיך ולקדם את המיזמים ולהביא אותם כמוצרים לשוק.

בין הארגונים, שהשתתפו במיזם, היו ארגונים מובילים בתחומם כגון safeguard, אלי"ן, איחוד הצלה, glide, QUICKODE כמנטורים מהמרכז האקדמי לב, מארגון "הצלה" מסיסקו ועוד.

השופטים בתחרות היו דורון איש שלום ממאיץ הסטארטאפים MassChallenge, דוד וכטפוגל מחברת CISCO, ניצן אדלר וזקי ג'מאל מ-fresh.fund- siftech  ופיני לוז'וויק מ-Ourcrowd.

דוד וכטפוגל: "ההאקתון היה מרשים ביותר. הסטודנטים בנו מיזמים יפים ופרצו מסגרות טכנולוגיות. זו דוגמה לבניית יכולות טכנולוגיות בירושלים, ואני מקווה, שמכאן יצאו סטארטאפים, שיתרמו לפיתוחה הכלכלי של ישראל. מדובר בפתרונות מעשיים, שניתן בהחלט לממש אותם בפועל. יש לכך ערך רב לאלפי אנשים".

סטיוארט הרשקוביץ, סגן נשיא המרכז האקדמי לב: "אנו מקווים להפוך את האירוע למסורת במרכז ומעודדים ומחזקים את הקשרים של המרכז עם התעשייה כדי לאפשר לסטודנטים להצליח באקדמיה ולהתקבל לאחר מכן למקומות העבודה הטובים ביותר בשוק".

תומר אשתר, סגן יו"ר אגודת הסטודנטים: "האירוע הוא יריית הפתיחה לתכניות הגדולות של אגודת הסטודנטים. אגודת הסטודנטים רוצה להקים בקרוב מרכז יזמות בקמפוס לב בשיתוף פעולה עם המרכז האקדמי לב, שיקבץ אליו מוחות טובים מקרב הסטודנטים. אלה יקבלו מנטורינג והרצאות ממיטב הנפשות הפועלות בשוק, המרכז יחבר אותם חזק לאקוסיסטם הטכנולוגי הירושלמי, כדי לקדם פרויקטים אישיים ולתרום לקהילה".

בתמונה: הצוות שזכה במקום הראשון: 

מקום ראשון
 
 
הצוות שזכה במקום השני:
 
מקום שני


 
משתתפי ההאקתון:

משתתפי ההאקתון

קרדיט צילום התמונות: מיכאל ארנבורג





 



 
 
Bookmark and Share