Telecom News - מהפך בצמרת איגוד האינטרנט: פרופ' קרין נהון נבחרה לנשיאת האיגוד

מהפך בצמרת איגוד האינטרנט: פרופ' קרין נהון נבחרה לנשיאת האיגוד

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> מהפך בצמרת איגוד האינטרנט: פרופ' קרין נהון נבחרה לנשיאת האיגוד
הנשיאה, שהודחה מהתפקיד, נאוה גלעד שלומוביץ', הודיעה על התפטרותה המיידית מהוועד המנהל של איגוד האינטרנט (למרות שנבחרה לתפקידה כחברת הוועד המנהל אך לפני פחות מ-3 שבועות). נחסמה כניסתו לוועד המנהל של יהודה דויטש (שהגיע בהפרש קולות קטן למקום רביעי בבחירות), במקומה של נאוה גלעד שלומוביץ'.
מאת: אבי וייס, 11.1.17, 17:07פרופ' קרין נהון

אמש התחולל מהפך בצמרת איגוד האינטרנט הישראלי. נאוה גלעד שלומוביץ' "קיבלה סכין בגב" מחברי הוועד המנהל, אחרי שנתיים כושלות בתפקידה כנשיאת האיגוד, ופרופ' קרין נהון (בתמונה) נבחרה במקומה להיות נשיאת האיגוד.

נאוה גלעד שלומוביץ' הודיעה על התפטרותה המיידית מהוועד המנהל של איגוד האינטרנט, למרות שנבחרה לוועד המנהל אך לפני כ-3 שבועות (כאן).

כ"כ, נבלמה כניסתו של יהודה דויטש לוועד המנהל (הוא הגיע מספר 4 בבחירות בסבב השני, שבהן נבחרו 3 מועמדים). כעת, עד סבב הבחירות הבא בעוד שנתיים, המקום הזה של נאוה גלעד שלומוביץ', שהתפטרה, יישאר ריק. כניסתו של יהודה דויטש נבלמה תוך שימוש בסעיף שולי בתקנון האיגוד, בעיקר משום שהוא נחשב ל"איש אופוזיציה" באיגוד והיה בין 3 המורדים, שפוצצו את הסבב הראשון של הבחירות לוועד המנהל של האיגוד. 

פרופ' קרין נהון נכנסת לתפקיד נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי כאשר האיגוד נמצא באחד מרגעי השפל הגדולים ביותר שלו. לכן, לא נותר לנו אלא לאחל לה בהצלחה בתפקיד החשוב, שנטלה על עצמה (בהתנדבות).

המצע, שהציגה פרופ' קרין נהון לפעילותה באיגוד [ציטוט מאתר האיגוד]:
  • החזון שלי הוא לשמור על מרחב האינטרנט כמרחב פתוח ושיוויוני ככל שניתן כאמצעי להעצמת הפרט והחברה.
  • אני מקווה לתרום לאיגוד האינטרנט מתחומי המומחיות שלי על מנת לקדם את המטרות המשותפות של כולנו, חברי האיגוד.
  • במשך שנים הייתי פעילה באיגוד - בין השאר ייצגתי את האיגוד בפורומים מקצועיים, עזרתי לנסח ניירות עמדה והרציתי עבור חברי האיגוד. אני מאמינה שתקופה של שינוי חיובי עומדת בפיתחנו, ובכוונתי לתרום בכיוון זה.
השכלה וניסיון מקצועי של פרופ' קרין נהון [ציטוט מאתר האיגוד]:
  • חוקרת, מרצה ופעילה חברתית בתחומים הקשורים לאינטרנט, מידע וחברה.
  • מכהנת כפרופסור-חבר בבית הספר למידע באוניברסיטת וושינגטון, ובבית הספר לממשל במרכז הבינתחומי. תחום המחקר שלי עוסק בשאלות הקשורות לפוליטיקה ולמדיניות של מידע בניסיון להבין את הכוחות הפועלים באינטרנט.
  • הקמתי את קבוצת המחקר retroV אשר חוקרת את תחום הווירליות של מידע ברשתות חברתיות וגם פרסמתי את הספר Going Viral שבחן את תהליך הוירליות והשפעתו על החברה -  ברשתות חברתיות וגם פרסמתי את הספר Going Viral. הקמתי את המרכז למידע ולחברה וכיום חברה חוקרת במעבדת הרשתות החברתיות באוניברסיטת וושינגטון (SoMe Lab).
  • בעשרים השנים האחרונות אני פעילה ציבורית בנושאים הקשורים למדיניות של אינטרנט ולקידום עקרונות הממשל הפתוח. בין השאר אני מכהנת כחברת הועד המנהל של התנועה לחופש המידע, חברת הועד המנהל של וויקימדיה ישראל ואני מופיעה באופן קבוע בוועדות בכנסת בתחומי מדיניות אינטרנט. בעבר כיהנתי כחברה בקבינט התקשוב הממשלתי וייצגתי את ישראל בוועדת המדע והטכנולוגיה לפיתוח באו"ם.
ניסיון התנדבותי קודם של פרופ' קרין נהון [ציטוט מאתר האיגוד]:
  • הייתי מעורבת במאבק כנגד הקמת המאגר הביומטרי
  • הייתי שותפה לעתירת בג"צ כנגד חוק המאגר הביומטרי.
עדכון 17:30 עם כניסתה לתפקיד, אמרה פרופ׳ קרין נהון: "לכבוד לי לכהן כנשיאה של איגוד האינטרנט, אני מקווה שביחד עם חבריי לוועד המנהל והצוות המקצועי של האיגוד, נצעיד את האיגוד צעד נוסף קדימה בהיותו ארגון מוביל באינטרנט הישראלי, שקוף וערכי.
אני מודה לחברתי נאוה גלעד שלומוביץ', הנשיאה היוצאת, על תרומתה הרבה לפעילות האיגוד כחברת ועד וכנשיאה. בתקופה בה הטכנולוגיה עוברת שינויים מהותיים, האינטרנט הופך להיות אחת מזירות המאבק העיקריות בין מדינות, חברות גלובליות ומקומיות ובעלי עניין אחרים. תפקידו של איגוד האינטרנט הוא להיות אחד משומרי הסף שמגינים על האינטרס הציבורי וחרויות הפרט. האיגוד ימשיך לקדם יוזמות מדיניות ציבוריות המשפיעות על החיים הדיגיטליים של אזרחי ישראל ותושביה".
בחירות



 
 
Bookmark and Share