Telecom News - מהפכה בתנאי קבלה לאונ' ת"א: קורסים מקוונים יחליפו המבחן הפסיכומטרי

מהפכה בתנאי קבלה לאונ' ת"א: קורסים מקוונים יחליפו המבחן הפסיכומטרי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> מהפכה בתנאי קבלה לאונ' ת"א: קורסים מקוונים יחליפו המבחן הפסיכומטרי
מהפכה בתנאי קבלה לאוניברסיטת תל אביב: קורסים אקדמיים מקוונים יחליפו המבחן הפסיכומטרי
מאת: מערכת Telecom News, 24.1.17, 12:59קורסים מקוונים
 
האוניברסיטה מפתחת שיטות לימוד חדשות המתאימות לעידן הדיגיטלי. בשלב זה, האוניברסיטה מציעה 9 קורסים מקוונים העוסקים בנושאים מגוונים בתחומי מדעי הרוח, חברה, משפטים, מדעי החיים, הנדסה ומדעים מדויקים.
 
עד כה, התקבלו המועמדים לאוניברסיטת תל אביב על בסיס ציון התאמה המסורתי, שמהווה שקלול של ציוני הבגרות וציון המבחן הפסיכומטרי. במסלול החדש, שתנהיג האוניברסיטה משנת הלימודים הבאה, יוכלו המועמדים לטעום ממגוון של קורסים אקדמיים מקוונים, שהאוניברסיטה מעמידה לרשותם, ללמוד אותם ולהיבחן בהם. מועמדים, שציונם בבחינת הקורס יהיה מעל 85, יצברו 5 נקודות בונוס לציון ההתאמה המסורתי בעבור קורס אחד ו-10 נקודות בונוס בעבור שני קורסים.
 
למועמדים, שיעמדו בהצלחה בבחינות של 3 קורסים אקדמיים מקוונים, ייפתח מסלול קבלה חדש ללא פסיכומטרי. במקרה זה, ציון ההתאמה החדש יתבסס על שקלול ציוני הבגרות והציונים ב-3 הקורסים המקוונים (ללא צורך בבחינה פסיכומטרית). כל פקולטה תקבע לעצמה את תמהיל הקורסים המקוונים לקבלה.
 
בנוסף לנקודות הבונוס בקבלה לאוניברסיטה, הקורסים המקוונים יזכו את המועמדים גם בקרדיט אקדמי, שיעמוד לרשותם במהלך לימודיהם.
 
בשלב זה, האוניברסיטה מציעה 9 קורסים מקוונים מסוג "מוק" - Massive Open Online Course (קורסים מקוונים ופתוחים לקהל הרחב). הקורסים עוסקים בנושאים מגוונים בתחומי מדעי הרוח, חברה, משפטים, מדעי החיים, הנדסה ומדעים מדויקים. עם זאת, המסלול לא תקף למועמדים ללימודי רפואה, פסיכולוגיה ומשפטים.
 
בימים אלה מפתחת האוניברסיטה 3 קורסים מקוונים נוספים, ובקרוב יסתיים  מכרז חדש של ות"ת למימון קורסים נוספים.
 
פרופ' ירון עוז, רקטור אוניברסיטת תל אביב: "הצלחה בקורסים אקדמיים מקוונים עשויה לנבא גם היא הצלחה בלימודים אקדמיים ולכן אוניברסיטת תל-אביב בחרה לעשות שימוש בפלטפורמות דיגיטליות במקביל לערוצי הקבלה המסורתיים".
 
פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב: "האוניברסיטה שוקדת על פיתוח שיטות לימוד חדשות המתאימות לעידן הדיגיטלי. מטרת המסלול החדש היא בראש ובראשונה להנגיש את הקמפוס לאוכלוסיות נוספות. הדבר הוא חלק ממגמה עולמית, לה שותפות כל אוניברסיטאות העלית בעולם המפתחות ומיישמות דרכים דיגיטליות חדשניות בשלבי המיון, הקבלה, ההוראה והלימוד כדי להגשים חזון חברתי ואקדמי משותף להנגשת ההשכלה הגבוהה".
 
נפתלי בנט, שר החינוך: "אני מברך על יוזמת אוניברסיטת תל אביב, שמגשימה הלכה למעשה 2 יעדים מרכזיים, שהצבנו בליבת התכנית הרב שנתית שלנו: צמצום פערים והנגשה יחד עם קידום ההוראה למאה ה-21.
למידה דיגיטלית היא מטרה שהצבנו ותקצבנו, אבל היא יכולה להיות גם הזדמנות אדירה לשילוב אוכלוסיות שעד כה מצאו עצמן מחוץ לספסלי האוניברסיטה".
 
פרופ' יפה זילברשץ, יו״ר ות״ת: "עידוד הלמידה הדיגיטלית הוא יעד מרכזי בתכנית הרב שנתית החדשה של מערכת ההשכלה הגבוהה. החלטת אוניברסיטת תל אביב מהווה אבן דרך חשובה בשימוש בכלי המתקדם של הלמידה הדיגיטלית להטמעת ההשכלה הגבוהה בקרב כל רבדי החברה בישראל בכל שלבי החיים."
 

קורסים מקוונים
 
 



 
 
Bookmark and Share