Telecom News - כמות הבדיחות הרגולטוריות עלתה בסוף השבוע האחרון: מקבץ מסכם

כמות הבדיחות הרגולטוריות עלתה בסוף השבוע האחרון: מקבץ מסכם

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> כמות הבדיחות הרגולטוריות עלתה בסוף השבוע האחרון: מקבץ מסכם
בסוף השבוע החולף כמות "הבדיחות הרגולטריות" המריאה עד כי לא יכולנו לעמוד בקצב. זה מתחיל ברחפנים, ממשיך ל"תיק שירות שוק סיטונאי על רשת הוט", שירותי הקלטה באמצעות "מספרי פרימיום" ועוד. זאת, בזמן שבארה"ב מתחילים לספק 5G (לא 3G, כמו שמופיע בתכנית השנתית של משרד התקשורת ל-2016).
מאת: אבי וייס, 29.1.17,10:30שלמה פילבר

כדי שנקבל פרופורציות במה מתעסקים בישראל, אביא כאן את הודעת חברת הבזק AT&T (ארה"ב, שם שכחו מזמן מה זה "שוק סיטונאי" ומה זה "הפרדה מבנית"). ההודעה היא, שעד מחצית 2017 היא תספק לתושבי אוסטין (בירת מדינת טקסס) שירות רחב פס סלולרי עם שידורי הטלוויזיה של DirecTV במקום מהלוויין.

השירות הזה ישודר לבתים בטכנולוגיית 5G מאנטנות הסלולר של AT&T, בקצבים של 1 גיגה מייד (היא החלה ב-1 גיגה כבר ב-4G) ועד 14 גיגה ב-5G עד השנה הבאה. השירות הנסיוני הזה יורחב לאחר מכן לערים נוספות בארה"ב. ל-AT&T יש תוכנית סדורה להתקדם ל-5G והיא מדווחת על ההתקדמות הזו כאן

ברוב מדינות העולם המערבי שירותי 5G יחלו כבר ב-2017 או לכל המאוחר ב-2018 (שלא לדבר על רשתות IoT ארציות שכבר נפרסות בקצב אדיר בכל רחבי העולם ופריסת "רשתות הטרוגניות" שכוללות הכל), כמפורט בניתוחים ובתחזיות ל-2017 - כאן.

ומה אצלנו? כאן מתעסקים עם רגולציה של המאה הקודמת ובפריסה של 3G.

אסכם כאן בקצרה כמה מהבדיחות של סוף השבוע האחרון:

1. עוד הנחיות דימיוניות לגבי "השוק הסיטונאי" על רשת הוט.
משרד התקשורת הוציא מסמך חדש (כאן), תחת הכותרת: "הבהרה לתיק שירות BSA + Telephony, פורמט כתובות מגורים ומימשק איתור לקוח - נספח מס' 5". משרד התקשורת ממשיך לפעול כמו השפן מהפרסומת של דורסל, ממשיך וממשיך בלי הפסקה. נראה בברור שהמסמך הזה הוא תוצאה של פעילות ה"פרזנטורים של סלקום"... 

מי שרואה את הכותרת של המסמך מבין, שזו רק בדיחה. אין ברשת הוט שום דבר הנקרא BSA + Telephony. לא היה אף פעם דבר כזה וגם לא יהיה. הסיכוי היחיד, שזה יתממש, זה להזמין את אורי גלר, שחזר לאחרונה לישראל וטוען, שיש לו כוחות נסתרים, ולרתום אותו כדי שזה אכן יתממש.

משרד התקשורת ממשיך להתעלם ממה ש"ועדת חייק" כתבה, שהנתב בבית הלקוח זה חלק מהרשת. כ"כ, המשרד מתעלם מההחלטה הטרייה יחסית של השר צחי הנגבי, שאישר את ה"דיל" של המנכ"ל שלמה פילבר (בתמונה למעלה משמאל), עם הוט: החלפת "הפריסה האוניברסלית" בשירותי OTT (מהלך שכבר החל), ובהמשך 2017 תחל הוט לשדרג את רשת הכבלים שלה.

אין שום רגולציה בישראל ל-Docsis 3.1 ולסיבים לבתים ברשת הוט (מה שהוט אמורה ליישם בשנה הקרובה), רגולציה, שיכולה לאפשר את קיומו של "שוק סיטונאי" במתכונת הישנה של BSA + Telephony על הרשת החדשה. כלומר: מדובר במסמך נוסף של שטויות ודימיון פורה, תוך ניתוק מוחלט מהמציאות. 

2. הגבלות על יבוא רחפנים
משרד התקשורת פרסם הודעה לציבור (כאן), האוסרת על ייבוא רחפנים, שמשתמשים בתדרי 5.8 גיגהרץ הפנויים, במקום בתדרי 2.4 גיגהרץ העמוסים מאוד. למה? ככה

בכל מקום שאגף הספקטרום (כיום חלק מאגף הנדסה באחריות שמילה מימון), יכול להתעלל בציבור, הוא לא מפספס שום הזדמנות לעשות כך.

אגב, פניות לקבל אישורים לייבא רחפנים, אפשר לשלוח רק בפקס ורצוי לבדוק אם הפקס אמנם התקבל, כי רוב הזמן הפקס מקולקל או מנותק. גם אם הפקס אכן התקבל במשרד התקשורת, זה עדיין לא מבטיח קבלת תשובה בפרק זמן סביר, או בכלל. 

3. ניצחון משרד התקשורת בבג"ץ בנושא הקלטות במספרי פרימיום
משרד התקשורת פרסם הודעה לציבור (כאן), שלפיו בג"ץ קיבל את עמדת משרד התקשורת לאסור שימוש במספרי פרימיום לצורך מתן שירות של הקלטת שיחות. למה אי אפשר לתת שירות כזה במספרי פרימיום? זה לא ברור. התשובה ההגיונית: ככה. העיקר שמשרד התקשורת ניצח בבג"ץ בעוד החלטה רגולטורית הזוייה לחלוטין ומנותקת מכל מציאות. 

4. לא רק במשרד התקשורת יודעים לספר בדיחות טובות. גם סלקום מתמחה בתחום.
בסוף השבוע דווח, שסלקום שכרה את שירותיו של היועץ הבכיר לענייני תקשורת, אבי ברגר (המנכ"ל "המפוטר בהפתעה" של משרד התקשורת). זאת, לצורך ייעוץ בנושא רכישת Unlimited. כך, מי שבמו ידיו יצר את הרגולציה ש"תקעה את המסמר האחרון בארון" של Unlimited, ייעץ כעת לסלקום איך להוציא את הפגר מהארון ולהחיות אותו. פשוט רעיון גאוני.

אולי גם כדאי למנות את אבי ברגר ליו"ר Unlimited לאחר רכישתה, בדיוק כמו שגיל שרון יהיה יו"ר גולן טלקום, לאחר רכישתה ע"י אלקטרה מוצרי צריכה, בכסף של סלקום. מלאי הבדיחות של סלקום מתחיל להתחרות יפה במלאי הבדיחות של משרד התקשורת... 

 



 
 
Bookmark and Share