Telecom News - אקספון בשליטת חזי בצלאל הגישה צו מניעה לבית המשפט נגד סלקום

אקספון בשליטת חזי בצלאל הגישה צו מניעה לבית המשפט נגד סלקום

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> אקספון בשליטת חזי בצלאל הגישה צו מניעה לבית המשפט נגד סלקום
אקספון בשליטת חזי בצלאל הגישה צו מניעה לבית המשפט נגד סלקום
מאת: מערכת Telecom News, 29.1.17, 17:59חזי בצלאל

הסכם השיתוף בין סלקום לאקספון נחתם כבר לפני למעלה מחצי שנה. ההסכם קיבל את אישור הממונה על ההגבלים, וממתין כבר מעל חצי שנה לאישור משרד התקשורת. עדכון בסוף הכתבה.
 
אקספון בשליטת חזי בצלאל (בתמונה), הגישה הבוקר בקשה (המצויה כאן) לבית המשפט נגד סלקום להוצאת צו מניעה, לאחר שזו הפרה את הסכם שיתוף הרשת הקיים ביניהן, כאשר חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף רשתות עם אלקטרה מוצרי צריכה בד בבד עם רכישת השליטה בגולן טלקום.
 
הסכם השיתוף בין סלקום לאקספון נחתם כבר לפני למעלה מחצי שנה. עפ"י ההסכם התחייבו סלקום ואקספון להקים במשותף רשת דור 4, שתנוהל באמצעות חברה בבעלות ובשליטה משותפת בחלקים שווים. ההסכם קיבל את אישור הממונה על ההגבלים, וממתין כבר מעל חצי שנה לאישור משרד התקשורת.
 
אקספון פועלת נמרצות כדי להתחיל לפעול ולהציע ללקוחות בהקדם האפשרי שירותי סלולר איכותיים ומשתלמים, בנוסף על שירותי האינטרנט והטלפוניה הבינלאומית שלה. הסכם שיתוף סלקום-אקספון הוא הדרך היחידה, שבה יכולה אקספון להתחיל בפעילותה כמפעיל הסלולרי השישי בישראל. ללא הסכם השיתוף, אקספון לא תוכל להיכנס לשוק ולפעול בו.

אקספון מדגישה, שהיא אינה מתנגדת לצירופו של שותף לרשת דור 4 המשותפת נושא ההתקשרות בינה לבין סלקום, אלא שהיא עומדת על כך, שצירוף, כאמור, ייעשה על בסיס ההסדרים הקבועים בהסכם שיתוף סלקום-אקספון ותוך שמירה על זכויות אקספון מכוחו. אלא שכפי שעולה מהדיווחים המיידים של אלקטרה וסלקום מ-3.1.2017, הסכם השיתוף, שסלקום חתמה עם אלקטרה נוגד את הסכם שיתוף סלקום-אקספון ומרוקן אותו מתוכן.

כמו כן, מוסיפה אקספון, למרות הפעולות הכוחניות והחד צדדיות, שביצעה סלקום, אקספון עשתה את מירב המאמצים כדי להגיע עם סלקום להבנה, שתייתר את הצורך בנקיטת הליכים משפטיים. לאחר שסלקום דחתה את מאמציה של אקספון והמשיכה בהתנהלותה הכוחנית, אקספון נקטה בהליכים משפטיים נגדה, לרבות בקשה למתן צו מניעה זמני נגד ההשלמה והביצוע של הסכם סלקום-גולן.

יש לציין, שסלקום וגולן מקיימות מזה זמן רב מערכת יחסים מורכבת במהלכה נעשה נסיון למזג את גולן לתוך סלקום, נסיון, שנדחה פה אחד גם ע"י הממונה על ההגבלים וגם ע"י משרד התקשורת ונסיון לשיתוף רשת, שאף הוא לא הושלם. בהמשך, לקראת סוף 2016 הגישה סלקום בקשת פירוק נגד גולן בגין חובה של גולן לסלקום בסך של כ-600 מיליון ש"ח. מערכת היחסים הגיעה לשיאה כאשר, כחודש בלבד לאחר שהוגשה בקשת הפירוק, סלקום הסכימה להלוות לגולן לטובת רכישת השליטה בגולן, סכום של 130 מיליון ש"ח, מתוך הסכום הכולל של העסקה בסך של 350 מליון ש"ח, ובכך אפשרה את ביצוע העסקה.

על רקע מערכת היחסים הסבוכה בין סלקום וגולן וההיקף הכספי הכרוך בה, ועל רקע התנהלותה החד צדדית והכוחנית של סלקום, אקספון חוששת, שמתכונתו הנוכחית והמפרה של הסכם השיתוף, שנחתם בין סלקום ואלקטרה, נועדה לחסום את כניסתה של אקספון לשוק הסלולרי כמתחרה חדשה ומחוללת תחרות או לכל הפחות כדי להכתיב לאקספון כללי משחק חדשים כדי לוודא, שאקספון לא תיכנס לשוק בתנאים שווים והוגנים, שיאפשרו את התבססותה בשוק הסלולר.

הערת המערכת: ההתפתחות הזו כבר נחזתה באתר זה בברור (בניגוד מוחלט לכל שאר הניתוחים, שפורסמו בתחילת החודש בכלי התקשורת השונים) ופורסמה כאן תחת הכותרת: "עוד בדיחה בעולם הסלולר הישראלי: הרכישה של גולן טלקום ע"י אלקטרה".

עדכון 12.217: התביעה של מרתון נמחקה בבית המשפט - כנראה עקב פשרה בין הצדדים. 

בית משפט
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share