Telecom News - טלפון IP לעסקים - כיצד לבחור טלפון IP מתקדם?

טלפון IP לעסקים - כיצד לבחור טלפון IP מתקדם?

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> טלפון IP לעסקים - כיצד לבחור טלפון IP מתקדם?
טלפון IP לעסקים - כיצד לבחור טלפון IP מתקדם?
מאת: מיכאל פנחס, 8.3.17, 14:37מיכאל פנחס
 
המעבר לשירותי ענן לא ביטל את הרצון של מנהלים ועובדים להשתמש (בעת שהותם במשרד) בטלפוניIP  איכותיים. מה נדרש לבדוק טרם רכישת דגם של טלפון IP לעסק ובעת רכישת דגם מסוים של טלפון IP לעסק? מי מספק טלפוני IP בארץ?
 
חיסכון בהוצאות (ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב) הוא "צו השעה" בכל עסק וארגון. בעלי עסקים צריכים לשאול את עצמם את השאלה: מה עוד אני יכול לבצע כדי להתייעל, להתפתח ולחסוך בהוצאות?
 
התשובה לשאלה הזו, במיוחד בעסקים קטנים עד בינוניים, היא: להוציא הכל לשירותי ענן. אמנם, עסקים וארגונים זקוקים לשירותי מחשוב ותקשורת (לרבות טלפוניה עסקית) בכל פעילותם. אולם, מדובר בסעיפי הוצאה בלתי נשלטים. עסקים מוצפים כיום בשפע של פתרונות תקשורת ומחשוב מתקדמים, לרבות בענן. לשם כל השוק העסקי והארגוני הולך.
 
אולם, המעבר לענן בישראל לא חיסל את הצורך בטלפוני IP (טלפונים אנלוגיים מזמן יצאו מהאופנה) על השולחן של המנהלים והעובדים, שמעדיפים לדבר במשרד מהטלפון השולחני שלהם, ולא באמצעות פתרון חלופי דוגמת: סמארטפון, "מערכת ראש", או רמקולים ומיקרופון של המחשב הנייח או הנייד הנמצא על השולחן.
 
לכן, בישראל נמכרים עדיין עשרות אלפי טלפוני IP חדשים מידי שנה, בעיקר כדי להחליף טלפונים אנלוגיים ישנים, להוסיף טלפונים לפי הצרכים המתפתחים של עסקים חדשים, עובדים ומשרדים חדשים וכדי לשדרג מערכות קיימות.
 
מה נדרש לבדוק טרם רכישת בטלפון IP לעסק?
בטרם הרכישה מומלץ לבצע את הפעולות והבדיקות הבאות:
  • לבדוק את צרכי העסק בתחום טלפוניתIP  במבט של 3 עד 5 שנים קדימה. השאלה הבסיסית הראשונה, שיש לשאול: האם בכלל יש צורך בטלפוני IP בעסק והאם לא כדאי לחבר את הסמארטפונים של העובדים למרכזיה העסקית?
  • לסווג את הצרכים לפי צורת השימוש בטלפוני IP בעסק. מנכ"ל מצפה לקבל טלפוןIP ברמה אחרת עם יכולות שונות, ממה שמצפה עובד במחלקת כוח אדם או הנהלת חשבונות של העסק.
  • להחליט אם העסק מחבר את הטלפונים למערכות תקשורת (מרכזיות טלפון) מקומיות, או וירטואליות (דוגמת IP-Centrex, Hosted PBX ו-VPS), או טלפוניה בענן.
  • להחליט אם טלפוני IP יהיו מחוברים כעת או בקרוב למערכות טלפוניה חברתיות דוגמת "סקייפ לעסקים".
  • להחליט מה איכות הקול הנדרשת והאם יש צורך בשיחות וידיאו מהמכשיר. אלו החלטות המשפיעות על המחיר של המכשיר.
  • להחליט אם רוצים מכשיר עם מסך צבעוני (לרבות מסך מגע צבעוני), אם לאו.
  • להחליט מהן שלל התכונות הנוספות הנדרשות מהמכשיר, כדי לספק את צרכי העסק ועובדיו, היום ומחר.   
מה נדרש לבדוק ברכישת דגם מסוים של טלפון IP לעסק?
טלפוני ,IP שנרכשים כיום אמורים לענות על התנאים הבסיסים הבאים:
  • תאימות מלאה לתקן SIP. זה תנאי בסיסי מחייב לכל טלפון IP מכל סוג.
  • תמיכה מלאה בעברית (חובה, ברוב העסקים).  
  • יכולת דיבור ושמיעה ברמתHD  (די הפך לסטנדרט בשוק).
  • תמיכה ב-PoE (ר"ת: Power over Ethernet) במקומות בהם אין שקע חשמלי למכשיר.
  • מסך מגע צבעוני ומערכת הפעלה (בד"כ אנדרואיד) – רק בטלפוני IP של "הקצה העליון", בעיקר בגלל המחיר הגבוה.
  • חיבור לרשת בחיבור של גיגה אתרנט. אין להסתפק בחיבור של 10\100 מגה, שהיה נפוץ בעשור הקודם.
  • מצלמת וידיאו צבעונית מובנית – רק למי שזקוק לשיחות וידיאו ולשיחות ועידה לצרכי עבודתו.
  • תאימות לסקייפ (או למערכת VoIP אחרת) – בכל מקום, שבו כבר נעשה או ייעשה בקרוב שימוש ב-Office 365 ובשירותי הענן של מיקרוסופט (או של חברה מתחרה).
  • מערכת אבטחה בסיסית מובנית במכשיר. יכולת הצפנה תהיה במכשירים המיועדים לבעלי תפקידים רגישים, שיש צורך להצפין את שיחותיהם.
  • מספר הקווים, שניתן לחבר למכשיר אחד. בד"כ מקובל 2 קווים ומעלה. 
  • תכונות נוספות הנדרשות לפי צרכים ספציפיים של העסק ועובדיו: מקשי תפעול מהירים ומקשי חיוג מהירים (לא להגזים בכמות המקשים, כי זה מבלבל את המשתמש), אפשרות לחיבור ל-LDAP עסקי, יכולת חיבור ל-Outlook, אפשרות לחיבור מערכת ראש (Headset) ב-USB, אפשרות תמיכה מלאה ב"תקשורת אחודה" (Unified Communication – UC) ועוד.
מי מספק טלפוני IP בישראל?
אפשר לרכוש טלפוניIP  לבד ברשת האינטרנט. אולם, רוב העסקים בוחרים לרכוש טלפוני IP אצל היבואן או הסוחר המורשה שלו, או מהאינטגרטור \ ספק, שהתקין ומחזיק את המרכזיה של העסק, כי הם מצפים לקבל מוצר איכותי עם אחריות ותמיכה טכנית ותפעולית לאורך זמן.
 
יש כמה ספקים גדולים בתחום הזה בישראל, שכל אחד מהם מוכר עשרות אלפי מכשירים בשנה, בכל ערוצי השיווק הקיימים: פוקוס טלקום, אודיוקודס (חברה ישראלית), וארגוקום.  פוקוס טלקום וארגוקום מייבאים את המכשירים (בעיקר מהמזרח הרחוק ומארה"ב).
 
ארגוקום מתמחה בקו מוצרי Yealink ופוקוס טלקום מתמחה ב-3 קווי מוצרים מ-3 יצרנים שונים: Grandstream ,SNOM ,Fanvil. את היצרנים הללו מומלץ לבדוק מול הטלפונים המתקדמים בשוק של המתחרים האחרים: סיסקו, אוויה, פנסוניק, פוליקום, אלקטל-לוסנט, תדיראן-טלקום ו-HP.
 
אז איך מקבלים את ההחלטה על רכש טלפוניIP  לעסק?
התכונות של המכשירים הרבים והשונים הקיימים בשוק ממצבים אותם כמתאימים לסוגי עובדים ומנהלים שונים. לכן, ניתן לבחור סוגים שונים של מכשירים לעובדים יותר מתוחכמים מול עובדים בתפקידים זוטרים, שאינם זקוקים למכשיר טלפון משוכלל לצרכי עבודתם, טלפונים שונים למנהלים ברמות הביניים מול מנהלים בכירים, טלפונים שונים לשירותי מזכירות ולמוקדני שירות, במוקדים קטנים עד בינוניים, וכך הלאה.
 
היות והשוק מצוי בתחרות עזה, הכוח עבר לידי הצרכנים. לאחר ביצוע "ניתוח צרכים" של העסק, הגישה החשובה ביותר בבחירת ספק טלפוני IP לעסק היא לבצע "תיחור" בין ספקים ולבדוק את הסכמי ה-SLA (רמת שירותי מובטחת), שהם מציעים. ניתן ורצוי לבדוק מה נאמר על הספקים השונים והציוד שהם מספקים לשוק,  באתרי אינטרנט וברשתות חברתיות.
 
לכן, מומלץ לנקוט באחת מ-2 הדרכים הבאות (או לשלב ביניהן) בבחירת ספק טלפוני IP:
  • Best of breed. כלומר: מי הספק המספק מכשירים הטובים ביותר מבחינת ביצועים, שירות, יכולות, תכונות, נוחות השימוש, יכולת התמיכה של הספק וכך הלאה.
  • המחיר הטוב ביותר (בד"כ הכוונה למחיר הזול ביותר).
מדובר בתהליך מקצועי, שיש לבצע בלי "ליפול במלכודת" של אנשי שיווק ממולחים מחברות התקשורת והאינטגרציה, שמסוגלים "למכור קרח לאסקימוסים".
 
לכן, מומלץ להשוות בין דגמים ובין המתחרים. יש בשוק לא רק ספקים גדולים ומוכרים. יש עוד כמה מתחרים סיניים זולים מאוד (בפחות מ-200 ש"ח למכשיר) בשוק מכשירי טלפון IP, ויש גם יכולת רכישה ישירה באינטרנט של מכשירים זולים. אך מומלץ לבדוק בזהירות אם המכשירים הללו עונים על צרכי העסק.
 
שורה תחתונה בתחום בחירת טלפוןIP  לעסק:
בגלל שהכוח מצוי כיום בידי הלקוחות, אין להתפתות למבצעי שיווק מטעים, מבצעים, שבהם מוכרים סחורה ישנה בעטיפה חדשה ללקוחות העסקיים, תוך ניצול העובדה, שאין לרוב הלקוחות העסקיים את הידע המתאים להבחין, שמוכרים להם "סחורה ישנה" ואף יקרה, שפג תוקפה מזמן.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, מרץ 2017.
מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון IP לעסקים


 


 
 
 



 
 
Bookmark and Share