Telecom News - האקתון נתונים חינוכי ראשון מסוגו בארץ: DATATHON-פיתוח פתרונות למידה

האקתון נתונים חינוכי ראשון מסוגו בארץ: DATATHON-פיתוח פתרונות למידה

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> האקתון נתונים חינוכי ראשון מסוגו בארץ: DATATHON-פיתוח פתרונות למידה
האקתון נתונים חינוכי ראשון מסוגו בארץ:DATATHON -פיתוח פתרונות ללמידה מותאמת אישית
מאת: מערכת Telecom News, 5.2.17, 19:39
 האקתון
מנהל החינוך בעיריית ירושלים, המכון הישראלי לחדשנות, תכנית מפרש, הקרן ליוזמות חינוכיות וחברת עת הדעת יוזמים "דאטה-תון" לנושאי ניתוח ושימוש בנתוני חינוך בו יחולקו פרסים של 150,000 ₪. הרישום למורים, מפתחים, יזמים וסטארטאפיסטים בעיצומו. ביג-דאטה הוא אחד הנושאים החמים בעולם הדיגיטל.

מנהל החינוך בעיריית ירושלים יחד עם קהילת החינוך במכון הישראלי לחדשנות, תכנית מפרש, הקרן ליוזמות חינוכיות וחברת עת הדעת יוזמות האקתון ראשון מסוגו לנושאי ניתוח ושימוש בנתוני חינוך. קהל המפתחים, המחנכים, המורים, אנשי החינוך והיזמים מוזמנים לקחת חלק בתחרות "הדאטה-תון" שתיערך בין ה-16 ל-17 בפברואר 2017, במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים ולהתחרות על ההזדמנות לזכות בפרסים בשווי 150,000 ₪ בכסף ובשעות ייעוץ , כדי לפתח את התוצרים שלהם, שיוטעמו במערכות חינוך בבתי ספר בירושלים. האירוע מתקיים בחסות בנק הפועלים ופתוח להשתתפות יחידים או קבוצות.  

במסגרת התחרות יהיה על המשתתפים, המורכבים מצוותים של עד 5 אנשים, לפתח פתרונות ומוצרים העושים שימוש בנתוני מערכות חינוך, כדי לייצר מערכות לימודים מותאמות אישיות. המשתתפים ייעזרו במערכת אתגר, שתאפשר להם להפיק מהנתונים מידע ולנתב אותו לבניית הפתרונות החינוכיים שלהם.

עבודות הצוותים תיבחנה ע"י חבר השופטים המורכב ממומחים בתחום החינוך והחדשנות בהם: דדי פרלמוטר, יו"ר המכון הישראלי לחדשנות, משה (קינלי) טור פז, ראש מנהל החינוך ירושלים, יהוידע מנדל, מנכ"ל עת הדעת.

מטרת הדאטה-תון לסייע לאנשי חינוך לגשר על הפער הדיגיטלי הקיים במערכת ולהטמיע טכנולוגיות, שתעצמנה ותשרתנה הן את קהילת המורים והן את התלמידים. ביג דאטה או היכולת להפיק מידע יעיל מתוך מערך נתונים עצום ומפורט הוא אחד הנושאים החמים היום בעולמות הדיגיטל.

קהילת החינוך פותחת לראשונה בישראל את שעריה לכל אדם, שיש לו תשוקה לתוכנה, יזמות ולתחום החינוך, להשתתף בתחרות, שמטרתה לפתח רעיונות, שיובילו להעצמת יכולות הלימוד של המורים ולשדרג את חווית הלמידה של התלמידים. תוצרי התחרות יוטמעו כפתרונות בבתי הספר של ירושלים תחילה ויהוו בסיס לבתי הספר של המחר.  

כל המעוניין לפתח מוצר חדשני בתחום החינוך מוזמן לקחת חלק בדאטה-תון. אין הגבלה לנושאים. המוצר שיפותח יכול להיות ברמת התלמיד הבודד, הכיתה, השכבה או המטה. על המוצר להיות ישים ובעל פוטנציאל להטמעה במערכת החינוך. לצוותים המשתתפים תינתן האפשרות להשתמש בפרויקטים קיימים או ליזום פרויקט חדש מאפס.

השיפוט יבוצע עפ"י מספר קריטריונים בהם:

 חדשנות ומקוריות הפרויקט והרעיונות המוטמעים בו,
הפוטנציאל בשימושיות ויכולת הקיום העצמי שלו,
הצגת הפרויקט,
הביצוע וההוצאה לפועל של הרעיון.

בסיום החלק הראשון, שלב חצי הגמר, תוכרזנה 6 הקבוצות העולות לשלב הגמר, שיתקיים ב-21.3.17, במהלך שבוע החינוך בירושלים, בו יוכרזו הזוכים ב-3 המקומות הראשונים, שיחלקו פרסים כספיים בסך 150,000 ₪ הכוללים בתוכם שעות ייעוץ ותכנות מתנת חברת עת הדעת וכן השקעה כספית למימון הפרויקט והטמעתו במערכות החינוך בירושלים בבתי ספר נבחרים.

כדי להשתתף בתחרות יש להירשם מראש,  ניתן להירשם ביחידים, בצוותים ללא רעיון או בצוותים עם רעיון מוכן מראש, כשבמפגש ההכנה, שיתקיים ב- 9.2.17, ייערך הציוות הסופי לקראת התחרות. בתחרות עצמה יתחרו בצוותים של עד 5 משתתפים.  

בימי האירוע 16-17 בפברואר 2017 תתאפשר כניסה חופשית למתחם התחרות בו יערכו הרצאות ופעילויות שונות. על המשתתפים להביא עמם ציוד מחשוב (לפטופ, או מחשב נייח ומסך, עכבר ומקלדת) המכון הישראלי לחדשנות יעמיד לרשות המתחרים יכולות שימוש במערכות ומאגרי מידע, שיעניקו למשתמשים יכולות לביצוע הפרויקטים.

פרטים נוספים והרשמה לתחרות – כאן.
 



 
 
Bookmark and Share