Telecom News - תוכנות הכופר לאנדרואיד עלו ב-50% בשנת 2016

תוכנות הכופר לאנדרואיד עלו ב-50% בשנת 2016

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> תוכנות הכופר לאנדרואיד עלו ב-50% בשנת 2016
תוכנות הכופר לאנדרואיד עלו ב-50% בשנת 2016
מאת: מערכת Telecom News, 20.2.17, 11:59

תוכנות כופר לאנדרואיד הפכו לאיום כלל עולמי.כופר במובייל

חברת אבטחת המידע האירופאית ESET מדווחת על עלייה של 50% בזיהוי תוכנות הכופר באנדרואיד במהלך 2016, מדובר במספר הגבוה ביותר של מתקפות מסוג זה על מכשירים ניידים. מידע נוסף ניתן למצוא במסמך שמפרסמת החברה על מגמות בתחום תוכנות הכופר למכשירי אנדרואיד.  

במהלך השנה החולפת, התוקפים השתמשו בטכניקות של נעילת המסך (lock-screen) והצפנת קבצים (crypto-ransomware) תוך שהם מיישמים את אותן טכניקות היעילות למחשבים הנייחים על המכשירים הניידים. בנוסף פיתחו התוקפים שיטות מתוחכמות ייחודיות עבור מכשירי האנדרואיד.

פרט לטקטיקת ההפחדה הנפוצה ביותר ע"י נעילת המסך והצגת הודעה מתחזה, הטוענת, שנמצא במכשיר תוכן לא חוקי (police ransomware), פושעי הסייבר השקיעו מאמצים מרובים לשמור על פרופיל נמוך עי"כ, שהם מצפינים ומכניסים את הנוזקה עמוק יותר בתוך התוכנות הנגועות כדי שלא יזוהו.

יורה מלכו, מנהל הטכנולוגיות של חברת ESET:  "בסך הכול ראינו עלייה של 20% בזיהוי נוזקות לאנדרואיד השנה. עם זאת, שיעור נוזקות כופר לאנדרואיד עלה ב-50%. זיהוי תוכנות הכופר בפלטפורמה זו גדל בקצב מהיר ביותר. כפי שצפינו, הקפיצה הגדולה הייתה במהלך המחצית הראשונה של 2016. עם זאת, אנו לא צופים, שהאיום הזה עתיד להיעלם בקרוב.

ב- 2015 חזתה החברה, שהמיקוד של התוקפים באמצעות נוזקות כופר לאנדרואיד יעבור ממשתמשים מזרח אירופאיים למשתמשי מובייל אמריקאים. עם זאת, השנה החולפת המחישה, שרשמה עלייה במתקפות, שמקורן בשוק האסייתי. אפשר בהחלט לומר, שתוכנות כופר לאנדרואיד הפכו לאיום כלל עולמי".

צפייה בהדגמה חיה של תוכנת כופר באנדרואידכאן 
 
גרף
NordVPN



 
 
Bookmark and Share