Telecom News - המספרים מאחורי התקפות כופר ב-2016: סיכום מחירי תקיפות ורווח האקרים

המספרים מאחורי התקפות כופר ב-2016: סיכום מחירי תקיפות ורווח האקרים

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> המספרים מאחורי התקפות כופר ב-2016: סיכום מחירי תקיפות ורווח האקרים
המספרים מאחורי התקפות כופר ב-2016: סיכום מחירי התקיפות ורווח ההאקרים
מאת: מערכת Telecom News, 22.2.17, 11:50כופר
 
נתח השוק הרווחי ביותר עבור תכנות הכופר הוא תקיפת המגזר העסקי, בעיקר של ארגונים עם מידע רגיש.
 
תחום דרישות הכופר באינטרנט תופס תאוצה. מדי יום נופלים ברחבי העולם כ-4,500 איש קרבן לתרמית כופר, זינוק של מאות אחוזים בשנה אחת, כך, עולה ממחקר, שערכה חברת הסייבר הישראלית סייבריזן Cybereason.
 
גם הסכום הכספי הנדרש לשחרור הקבצים במחשב צמח בהתאם וכיום התשלום הממוצע הנדרש ממשתמשים פרטיים הוא 680 דולרים, לעומת 370 דולרים בעבר.
 
נתח השוק הרווחי ביותר עבור תכנות הכופר הוא תקיפת המגזר העסקי, בעיקר של ארגונים עם מידע רגיש, שמחליטים על תשלום כופר במהרה כמו בתי חולים, חברות פיננסיות, נותני שירות וחברות בורסאיות החוששות, שידיעה על התקפה תפגע במחיר המניה.
 
ב--2016 הסכום הממוצע לתקיפה של המגזר העסקי עמד על 20 אלף דולרים, לצורך השוואה: ב-2015 היה מקובל לדרוש מחברות 7,000 דולרים. 40% מהעסקים, שחוו התקפת כופר, יחוו התקפה נוספת בגלל שהפרצה בארגון לא טופלה כראוי.
 
מנתוני החברה עולה, שהרווח של התוקפים הסתכם בשנה החולפת במיליארד דולרים, בהשוואה ל- 325 מיליון דולרים ב-2015. הרווחים הגבוהים וההיענות של מותקפים לדרישות התשלום צפויים להביא לעליה נוספת של מאות אחוזים ברווחי הענף הפיראטי עד לסוף השנה.

אורי שטרנפלד, חברת סייבריזן: "נפגעי כופר צריכים לזכור, שההחלטה לשלם לתוקף אינה משפיעה רק על המקרה שלהם. התשלום מעודד את התוקף לנסות לסחוט את האדם הבא. כשההתקפה בוצעה לעיתים כבר מאוחר מדי ומוטב להערך אליה מראש עם תוכנת אנטי-כופר חוסמת את הרוב המכריע של ההאקרים".
NordVPN



 
 
Bookmark and Share