Telecom News - המטבע הווירטואלי של ליברפול שמאחוריו הסטארטאפ מישראל Colu - מצליח

המטבע הווירטואלי של ליברפול שמאחוריו הסטארטאפ מישראל Colu - מצליח

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> המטבע הווירטואלי של ליברפול שמאחוריו הסטארטאפ מישראל Colu - מצליח
המטבע הווירטואלי של ליברפול שמאחוריו הסטארטאפ מישראל Colu צובר הצלחה
מאת: מערכת Telecom News, 24.2.17, 13:21LLP

ה-LLP, שמתבסס על תשתית בלוקצ'יין, מיועד למסחר ברשות המקומית בעסקים קטנים ע"י התושבים שמסביבם.

הסטארטאפ הישראלי Colu מציע לעיריות ורשויות מקומיות מטבע וירטואלי מקומי המאפשר שימוש בארנק אלקטרוני המקושר ל-Colu כדי לחבר בין עסקים קטנים בעיר לבין התושבים. המטבע מתבסס על תשתית הבלוקצ'יין (תשתית של הביטקוין) ומאפשר לעסקים באזור עירוני מסוים לקבל את המטבע ובמיוחד לתת קופונים עם הנחות והטבות בלעדיות ללקוחות.

מטבע עירוני כזה הוא חלק מהתחדשות עירונית ומטרתו לשמור את מחזור הכסף בעיר עצמה ואצל העסקים המקומיים במקום לתעל אותו החוצה דרך חברות גלובליות. אין כאן ספקולציות ומשיכות. המטרה: מסחר נטו בחנויות המקומיות.

המטבע הוירטואלי המקומי זה לא רעיון חדש בעולם או בבריטניה. יש כמה מקומות בבריטניה המיישמים אותו כמו בריסטול (ראו פירוט למטה), והוא בדרך ליישום במקומות נוספים במדינה. אולם, נראה, שדווקא בליברפול, שם הושק ה-LLP – Liverpool Local Pound לפני כחודשיים (שווה 1 פאונד), הוא צובר הצלחה מרשימה. בחודש הראשון להשקתו הוא צבר 3,000 משתמשים עם טרנזקציה כל 5 דקות.

תושב הרוצה להשתמש ב-LLP צריך רק סמארטפון ואת אפליקציית Colu לאנדרואיד ולאייפון. מי שנרשם מקבל מתנה 5 LLP.

העסקים עצמם צריכים לשלם 25 פאונד לחודש עבור השירות. מטבע הדברים, ב- Colu יודעים את העדפות המשתמשים ומאפשרים לסוחרים להציע שירותים ומוצרים אישיים יותר. כלומר, בסטארטאפ הישראלי יודעים איך צעיר מליברפול אהב את הקפה שלו.  לכן, יש ביקורת על כך, שלמרות שהמיקוד הוא על "מקומיות" הרי מי שעומד מאחורי המטבע זו חברה ישראלית, שמרוויחה מכך ומוציאה למעשה כספים מחוץ לבריטניה...

אשר לשימוש במטבע הווירטואלי, מסתבר, שהמשתמשים הם אנשים צעירים, שמרגישים "מקומיים" בכל מקום בעיר אליו יפנו, ושמקבלים יותר עבור הכסף שלהם בעסקים בקהילה שלהם. הסיכוי שאנשים מבוגרים ישתמשו בו הוא די נמוך.

מקור הרישום להלן - כאן.

עדכון 20.6.17: Colu השיק מטבע דיגיטלי מקומי נוסף בבריטניה - במזרח לונדון.
 

מטבע מקומי



 
 
Bookmark and Share