Telecom News - JVP הכפילה הפרס והעניקה 2 מיליון $ לזוכי תחרות Insurtech Israel

JVP הכפילה הפרס והעניקה 2 מיליון $ לזוכי תחרות Insurtech Israel

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> JVP הכפילה הפרס והעניקה 2 מיליון $ לזוכי תחרות Insurtech Israel
JVP הכפילה הפרס והעניקה 2 מיליון דולרים לזוכי תחרות Insurtech Israel
מאת: חיים חביב, 26.2.17, 01:10תחרות

מלבד הענקת מיליון דולרים לכל אחד מ-2 הזוכים במקום הראשון, הוענק גם פרס של כרטיס כניסה למרכז החדשנות של Kamet בפאריס, זרוע ההשקעות של Ventures AXA.

לראשונה בארץ, נכנסו סטארטאפיסטים יצירתיים לעולם הביטוח השמרני ומבטיחים טלטלה ויוזמות מבטיחות. כפי שדווח כאן, העפילו לגמר התחרות 5 סטארטאפים: Leo, Click-Ins, Jones, TrueNorthו-Seegnature.

התחרות משקפת יוזמה משותפת של קרן ההון סיכון JVP וענקית הביטוח  AXAונערכה בשיתוף: Kamet ושותפים אסטרטגים נוספים:Deloitte, Earnix, HFN&StartUp .Nation Central

ראוי לציין, שכ-80 סטארטאפים ניגשו לתחרות, מרביתם מישראל (90%) לצד סטארטאפים מארה"ב (7%) ואירופה (3%). המיזמים ייצגו חתך מגוון של תחומי פעילות בעולם הביטוח:

Health IT (19%)
 customer engagement (16%)
 Risk Management (14%)
Cyber Security (14%)
 AI (8%)
Big Data (7%)
 Blockchain (5%)
Automotive (4%)
Customer Management (4%)
 IoT (4%)
 Analytics (3%)
Distribution (1%)
 Wearables (1%)

בגמר התחרות, 2 הסטארטאפים GetmeIns  ו-Seegnature הוכרזו בסוף השבוע החולף 23.2.17 כזוכים בתחרותInsurtech Israel לטכנולוגיות ביטוח, שנערכה לראשונה בישראל. בצעד חריג החליטה קרן ההון סיכון JVP להכפיל את הפרס ולהציע השקעה בסך כ-2 מיליון דולרים לזוכים בתחרות. את הפרס ל-2 הסטארטאפים הזוכים העניקו שותפי קרן JVP, גדי תירוש ויואב צרויה.

הסטארטאפ GetmeIns, שפועל בתחום סיכול ומניעת הונאות, הציגה פלטפורמה ייחודית, שפיתח להורדת Loss Ratio של חברות הביטוח. הוא מיישם מתודולוגיה מודיעינית לעולם הביטוח כדי למנוע הונאות לפני התרחשותן או לזהותן מבלי לשלם הון עתק לחוקרים פרטיים. המודל של aku משקף "מודיעין כשירות" המתוכנן לחזות הונאות כבר במעמד הקנייה. המודל משלב דיסציפלינות מגוונות, כגון: ניתוח קשרים, מקורות גלויים, עיבוד אותות, פוטוגרמטריה ועוד.

הסטארטאפ Seegnature  חשף את פלטפורמת הדור הבא ל-customer engagement . הפלטפורמה מאפשרת לחברות להגדיל את שיעור סגירת העסקאות תוך מניעת הצורך במפגש פיזי ע״י הסרת חסמים בשלב סגירת העסקה. הסטארטאפ מספקת פתרון רב ערוצי מבוסס ענן לעריכת וחתימת מסמכים ואימות זהות (לפי חוק איסור הלבנת הון), שמספק מענה גם לתהליכים בשירות עצמי של לקוח וגם לתהליכים בזמן אמת מול נציג חברה. הסטארטאפ זכה לאחרונה במקום ראשון בתחרות סטרטאפים של ישראכרט וכבר החל לעבוד עם 4 מ-5 חברות הביטוח המובילות בארץ בתוך 5 חודשים מההשקה.

פרס נוסף הוענק לסטארטאפ Jones - הזדמנות לחבור למרכז החדשנות של Kamet, חממת הסטארטאפים של AXA Ventures המיועדת לחברות Early stage בפאריס. את הפרס לזוכה העניקו: סטפן גינה (Stéphane Guinet) מייסד ושותף מנהל, ומייקל נידם, שותף ב-Kamet.

Jones מאפשר לעסקים קטנים לרכוש 'בלחיצת כפתור' ביטוח, שנעשה זול יותר ככל שהם צוברים יותר ניסיון. כיום בעלי עסקים חדשים נאלצים לשלם פרמיה בשיעור של עד פי3  על ביטוח, אף כי הביטוח הוא תנאי חובה. כאשר עסק רוצה לחתום על חוזה עם לקוח, הפלטפורמה מפיקה ביטוח צד ג׳ עבור כל חוזה בנפרד באמצעות לחיצה אחת במובייל.

את תואר 'חביב הקהל', שנערך בשיתוף רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, העניקה דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון לסטארטאפ - Leo. הבחירה של חביב הקהל נערכה בהשתתפות כ-150 מעובדי רשות שוק ההון, הביטוח והחסכון והקהל הרב, שנכח באירוע הגמר בתל אביב בסוף השבוע (בגלריה מאירהוף). עובדי הרשות קיבלו מראש מידע על כל 5 הסטרטאפים והתבקשו לדרג את המתמודדים.

ליאו משמש מעין עוזר אישי לכל ענייני הביטוח. השירות מתבסס על ניתוח דאטה ובינה מלאכותית ומציע למשתמשים פוליסות המותאמות לצרכיהם בדיוק בזמן בו יזדקקו להן. הסטארטאפ מתכוון לשנות לחלוטין את חווית הביטוח של דור ה-Y, ומפשט אותה דרך חוויית משתמש נעימה ונוחה. ליאו, שפותח כצ'אט-בוט, פועל כרגע על פלטפורמת פייסבוק מסנג'ר, מתזכר את המשתמש לפני מועד סיום הפוליסה, שולח עדכונים חכמים ומסייע בתהליך התביעה. הפלטפורמה כבר משמשת עובדים במגוון חברות ביטוח בארה"ב.

הזוכים בתחרות נבחרו ע"י צוות שיפוט, שכלל את יואב צרויה, שותף בקרן JVP, פרנסואה רובינה, שותף מנהל AXA Strategic Ventures, מייקל נידם, שותף Kamet, דורית סלינגר, המפקחת על הביטוח ושוק ההון, עמית הראל, מנהל חדשנות ב Deloitte, ברק מלניק, סמנכ"ל פיתוח עסקי בארניקס, רולי בר, מפירמת HFN ופז יצהר, מסטארטאפ נשיין סנטרל.
 
גדי תירוש, שותף מנהל קרן JVP: "חברות הביטוח תצטרכנה להשתנות בקצב, שהכלכלות החדשות, שצומחות סביבנו, מתפתחות. מגוון האפליקציות, שקבלנו לתחרות, והזוכים עצמם, ביססו את הביטחון שלנו, שישראל תהווה כר מוצלח לחדשנות גם בתחום זה".

סטפן גינה, מייסד ושותף מנהל ב-KAMET: "הביטוח הוא תעשייה מאוד איטית אבלKamet  מחויבת לעבוד עם יזמים וליצור מודלים חדשים. יחד עם יזמים מצוינים אנו בונים מודל, שיכול להתחרות או להשלים את מה ש-AXA כחברת ביטוח עושה באופן גלובלי.  אתם עוד תראו אותנו די הרבה בישראל. אנו מאוד נהנים מהאנרגיה ומרוח היזמות בארץ הזו".

דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "הטמעת טכנולוגיות בעולמות הביטוח והחיסכון היא כורח המציאות, שמתרחשת לנגד עינינו ומשנה את התייחסותנו למוצרי הביטוח והחיסכון. חברות הטכנולוגיה מקרבות את היום, שבו נרכוש ביטוח, נבצע חיתום רפואי, נדווח על תאונה או נקבל תגמולים בלחיצת כפתור על המכשיר הנייד שלנו. לרשות שוק ההון עניין רב בהטמעת טכנולוגיה חדשנית בכלל, ובפרט בתחומים, שתחת אחריותנו הרגולטורית".

יוג'ין גרינברג מייסד ומנכ"ל GetMeIns: "זה כבוד עצום לזכות בתחרות של קרן הון סיכון הכי משמעותית בישראל. כך, שעבורנו מדובר בפרס כפול. אנו מתכוונים להוסיף לליבת העסקים שלנו את תחום ה-AI, לעשות גיוסים נוספים בישראל, ועד סוף השנה לפתוח נציגות פיתוח עסקי בארה"ב עם לפחות 3 לקוחות פעילים".

יאיר רביד מייסד ומנכ"ל Seegnature: "הפלטפורמה שפיתחנו מאפשרת לחברות להסיר חסמים בשלב סגירת העסקה בעסקאות מורכבות. הזכייה תעזור לנו להשיק את הפלטפורמה שלנו בשוק הפיננסים בארה"ב, ובמיוחד לחברות הביטוח והבנקים בחוף המזרחי. אנו מתכוונים לפתוח פעילות של צוות המכירות בארה"ב כאשר הפיתוח יישאר בישראל". 

בתמונה: 5 הסטארטאפיסטים שעלו לגמר (הזוכים במרכז), יחד עם שותפי קרן JVP,  דורית סלינגר ובכירי  AXA ו-Kamet (קרדיט: דרור סיתהכל).

הזוכים

 



 
 
Bookmark and Share