Telecom News - DENSO מקב' טויוטה מחפשת בארץ טכנולוגיות AI וסייבר למכונית אוטונומית

DENSO מקב' טויוטה מחפשת בארץ טכנולוגיות AI וסייבר למכונית אוטונומית

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> DENSO מקב' טויוטה מחפשת בארץ טכנולוגיות AI וסייבר למכונית אוטונומית
DENSO מקבוצת טויוטה מחפשת בארץ טכנולוגיות AI ואבטחת מידע למוח המכונית האוטונומית
מאת: מערכת Telecom News, 26.2.17, 13:58טיוטה

קברניטי החברה היפנית מאמינים, שהמנטליות הישראלית היא מה שחסר לתאגיד כדי להמציא אינטליגנציה מלאכותית למכונית ולהגן על הרכב מפני האקרים. יזמים ומפתחים מוזמנים להירשם לתחרות.
 
ענקית ציוד הרכב היפנית דנסו (DENSO) מגיעה לישראל כדי לחפש סטארטאפים יצירתיים. החברה, שהיא חלק מקבוצת טויוטה ונחשבת לרביעית בגודלה בעולם, מפתחת מערכות לנהיגה אוטונומית, IoT וקשת רחבה של תת-מערכות חכמות למכונית. לדנסו, חברת Fortune 500, יש 200 חברות-בנות, יותר מ-150 אלף עובדים ורווח שנתי של יותר מ-40 מיליארד דולרים. למה הגיעה דווקא לישראל ואילו טכנולוגיות היא מחפשת?

עלייתו של הנהג האוטומטי
הרכב החכם הוא הקפיצה הטכנולוגית הגדולה ביותר בתחום התחבורה מזה שנים רבות. המכונית תהפוך למכלול של תת-מערכות חכמות המתקשרות זו עם זו, בדומה למחשבי רשתות ארגוניות. הן תעברנה ביניהן מידע מחיישנים, הנחיות שליטה מהנהג  וממחשב הרכב - "הנהג האוטומטי".

תפיסת התכנון הזו יוצרת אתגר מרכזי עבור כל יצרניות הרכב. מכונית, שלוקחת בעצמה את ההגה, צריכה יכולת ניתוח מידע מהירה ומדויקת, כדי להבטיח תמרון יעיל, שירחיק את הרכב מהתנגשויות, מכשולים והולכי רגל. דנסו, שמפתחת מערכות כרכיבי בלמים, מנועים, בקרת אקלים ונהיגה אוטונומית, מחפשת סטארטאפים בישראל, שפועלים בתחומי בינת המכונה: טכנולוגיות לזיהוי ויזואלי של הפרעות מזג אוויר, הולכי רגל ותמונת כביש (מכוניות בנתיב ובנתיבים מקבילים, מכשולים ועוד).

אתגר מרכזי נוסף עולה מהפיכת המכונית החכמה למקוונת: פתיחת דלת למתקפות סייבר. כלי התקיפה, שמפעילים האקרים על מכשירים מקוונים כמחשבים וסמארטפונים עלולים להיות אפקטיביים גם נגד מכוניות, בעיקר בטקטיקות של פישינג (שליחת לינקים נגועים). יש להניח, שתרחישים של גניבת מידע ומתקפות כופר יהיו סבירים יותר מהשתלטות מרחוק על המכונית וגרימת תאונה, משום שפושעי סייבר לא מעוניינים למשוך תשומת לב לפעילותם.

ואולם, עדיין מדובר באתגר קריטי לתעשיית הרכב, שמעוניינת להציג את הדורות הבאים של המכוניות כממוגנות-סייבר. לכן, מחפשת דנסו מיזמים ישראלים שפיתחו כלי סינון (FIREWALL), איתור וחסימת פריצות (IPS/IDS) ופיתוחים להתמודדות עם האקרים מתקדמים (APT). בנוסף, מחפשת דנסו כלים לבקרת רכיבי הגנה (SIEM).

הצוותים, שייבחרו להשתתף באירוע ב-7-9 במרץ 2017, יציגו את הפיתוחים שלהם והצוות בעל הפתרון היעיל ביותר בכל תחום (אינטליגנציה מלאכותית, סייבר) יזכה בהזדמנות לבניית שיתוף פעולה נרחב ולהשתלב בפעילות דנסו מול כל יצרניות הרכב בעולם. 

דנסו היא האחרונה ברשימה ארוכה של תאגידי ענק יפניים שמגיעים לארץ במסגרת שיתופי פעולה עם סמוראי האוס – קרן הון סיכון יפנית הפעילה בארץ מ-2015 והשקיעה ביותר מ-29 סטארטאפים ישראלים. הקרן מייצרת חיבורים לשוק היפני כנקודת גישה לתעשיות והשוק היפני, אסיה ועוד.

חברות, מפתחים ומיזמים בתחומי האינטליגנציה המלאכותית מוזמנים לפנות ללינק  לרישום ולפרטים נוספים - כאן.

וחברות ומיזמים בתחום אבטחת המידע – ללינק - כאן.



 
 
Bookmark and Share