Telecom News - הושק מתחם העסקים החרדי בירושלים - ביזמקס – BIZMAX

הושק מתחם העסקים החרדי בירושלים - ביזמקס – BIZMAX

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הושק מתחם העסקים החרדי בירושלים - ביזמקס – BIZMAX
הושק מתחם העסקים החרדי בירושלים - ביזמקס – BIZMAX
מאת: מערכת Telecom Newsביזמקס, 26.2.17, 21:53

היום הבעיה היא לא של נכונות החרדים לעבוד אלא במעסיקים, שאינם מקבלים את העובדים החרדים. המתחם מאפשר לעובדים סביבה איכותית ברמה מקצועית ורוחנית המותאמים לצרכי המגזר החרדי.
 
ביום 23.2.17, התקיים אירוע ההשקה של מתחם העסקים החרדי ביזמקס בירושלים. בפתיחת האירוע התקיים דיון בהנחיית הרב יוסף דייטש סגר"ע ירושלים ומייסד קרן ק.מ.ח. בו השתתפו ראובן (רובי) ריבלין – נשיא המדינה, ד"ר קרנית פלוג - נגידת בנק ישראל, הרב אריה דרעי - שר הפנים הנגב הגליל והפריפריה, שרגא ברוש - נשיא התאחדות התעשיינים, אייל חיימובסקי - מנכ"ל הרל"י ומיכל צוק המשנה למנכ"ל משרד העבודה והרווחה.

בדיון נדונו סוגיות בנושא שילוב חרדים בעולם התעסוקה. מנחה הדיון הרב יוסף דייטש הציג בפני המשתתפים נתוני סקרים עדכניים המוכיחים את נכונות המגזר החרדי להשתלב בעולם העבודה, אך מאידך את חוסר הנכונות הקיים לעיתים מצד המעסיקים לקלוט עובדים חרדים כשבחלק גדול מהמקרים הם נפסלים בגלל שיוכם למגזר החרדי ולא משיקולים עניינים.

 בין היתר, נאמרו עיקרי הדברים הבאים:

הנשיא ראובן ריבלין: "בהיכרותי את ההשקעה הגדולה של המגזר החרדי בלימודים והכשרות ובהכנה לשילוב בעולם התעסוקה, אני בהחלט מצפה להיענות נרחבת מצד המעסיקים בשילוב העובדים החרדים במשרות בכירות ובתשלומי שכר גבוהים מהמקובלים כיום בעולם התעסוקה של המגזר החרדי".

ד"ר קרנית פלוג: "קיימת מורכבות בשילוב החרדים בעבודה עקב חוסר בלימודי אנגלית ומקצועות נוספים".

הרב יוסף דייטש: "עקרונות החינוך החרדי נשמרו במשך מאות שנים ללא שינוי. אנשים חרדים יוצאים בד"כ לעבודה רק מחמת הצורך, והניסיון מוכיח, שהם מצליחים להתגבר על הפערים בפרק זמן קצר".

ד"ר קרנית פלוג:  "לימודי הליבה של הציבור החרדי הם אכן לימודי הקודש, אך כדי להשתלב בצורה מוצלחת בשוק העבודה יש הכרח ללמוד בהמשך מקצועות כגון מתמטיקה, אנגלית ומקצועות נוספים".

הרב אריה דרעי "אני מעדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה, אני זוכר את הנתונים משנים עברו כששילוב החרדים היה באחוזים ניכרים פחות מהיום. החברה החרדית ביצעה צעד גדול בהשתלבות בעולם העבודה".

שרגא ברוש: "אני רואה ערך רב בשילוב הצעירים החרדים בעולם התעשייה. היום הבעיה היא לא של נכונות החרדים לעבוד אלא במעסיקים, שאינם מקבלים את העובדים החרדים. אני מוכן לפעול ולפתוח את התעשייה בפני הציבור החרדי ולעשות הכל למנוע את האפליה הקיימת בעולם התעסוקה".

הרב יוסף דייטש: "אני מודה  לגב' צוק על עזרתה הגדולה לקרן ק.מ.ח. מיום היווסדה. היא האישיות הממשלתית המרכזית המכירה מקרוב את מורכבות שילוב המגזר החרדי, ופועלת ללא ליאות בעניין חשוב זה".

הרה"ר לישראל הרה"ג דוד לאו שליט"א קבע מזוזה בכניסה למתחם ‘ביזמקס’ ועמד בדברי ברכתו על משמעות הפסוק "והחזקת בו", שהמעלה הגדולה בצדקה, היא לאפשר לאדם לעמוד על רגליו ולתת לו את האפשרות להתפרנס בכבוד. הרב הביע את התפעלותו מהמתחם המאפשר לעובדים סביבה איכותית ברמה מקצועית ורוחנית המותאמים לצרכי המגזר החרדי.

הרב מרדכי פלדשטיין מנכ"ל קרן ק.מ.ח: "כיום לא צריך לשנות כלום כדי להעסיק חרדים, ליזום עסקים ולעבוד עם הציבור החרדי, וכבר הוכח, שניתן לנהל עסק ללא שינוי כלל מאורח החיים החרדי".

שר הפנים העניק תעודת הוקרה למארק שימל, נשיא אחים גלובל, על פעילותו לטובת הכלכלה החרדית.

בסיום האירוע ערך מנהל ביזמקס, איציק קרומבי, סיור הכירות מיוחד ליזמים חרדיים, כדי לראות את רמת התכנון והחשיבה על כל פרט במתחם העסקים החדשני. רבים מהם ציינו לטובה את האבזור המתקדם, שמעניק ליזמים ובעל העסק המתחיל מעטפת שירותים מקצועיים מקיפה, לצד 'ארגז כלים' עשיר והכוונה צמודה, דבר המאפשר לו להתמקד בליבת העשייה העסקית ולצעוד במסלול הנכון בדרך להצלחה גדולה בס"ד. 

הערת מערכת:
הכתבה: "נחשפו 8 סטארטאפים חרדיים מבטיחים (שנבחרו מבין 450 יזמים) בתכנית הייחודית של קמא-טק" - כאן.
 
קרדיטים צילום:
יעקב לדרמן
יניב שמידט
מארק ניימן/לע"מ
 
ביזמקס


ביזמקס



 
 
Bookmark and Share