Telecom News - מאזדה עורכת האקתון בארץ לאיתור סטארטאפים לפרויקט הרכב החכם שלה

מאזדה עורכת האקתון בארץ לאיתור סטארטאפים לפרויקט הרכב החכם שלה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מאזדה עורכת האקתון בארץ לאיתור סטארטאפים לפרויקט הרכב החכם שלה
מאזדה עורכת האקתון בארץ לאיתור סטארטאפים לפרויקט הרכב החכם שלה
מאת: מערכת Telecom News, 28.2.17, 12:16מאזדה
 
החברה היפנית מחפשת אצל מפתחים ויזמים טכנולוגיות AI, ראיית מכונה וניהול חיישנים, כלים לבקרת תת-מערכות ופלטפורמות UI ו-UX לשיפור בטיחות הנהיגה, ייעול תחזוקת המכונית, העשרת חוויית הנהיגה ושיפור הקשר שבין הנהג, השירות המקומי והיצרן. הרישום בעיצומו.
 
מאזדה, מעצמת הרכב הבינלאומית מיפן, מגיעה לישראל כדי לחפש סטארטאפים במסגרת תחרות האקתון שתערוך בתל אביב ב-21-22.3.17. מאזדה היא שחקן מרכזי בתחום הרכב החכם והאוטונומי, שמתכננת להעשיר את יכולות הדגמים העתידיים שלה באמצעות טכנולוגיות בינת מכונה, תחזוקת רכב יעילה וחוויית נהיגה יוצאת דופן. ראיון עם Hiroshi Kajiyama מנהל הפרויקטים בחטיבת שירות הלקוחות ערכנו  בזמנו – כאן.

בהאקתון אמוחרים להשתתף כ-15 צוותי פיתוח למרתון בן 48 שעות לפיתוח טכנולוגיות רכב מתקדמות.

מכוניות מזן חדש
כל יצרניות הרכב בעולם יודעות היטב, שהדורות הבאים של המכוניות שלהן יהיו בעלות יכולות "נהג אוטומטי", שיסייע לצרכנים לנהוג בבטחה, להתמודד עם מקרי חירום ולקבל יותר מהמכוניות שרכשו. לפיכך, מחפשות כל החברות יתרונות טכנולוגיים, שיאפשרו למקסם את אפקטיביות התגובה של הנהג האוטומטי, להתמודד עם יותר מצבים בכביש ולעשות זאת באופן יעיל, שיבטיח פעולה רציפה ללא תקלות ומעורבות טכנית.

אחד הפרמטרים המשפיעים על כך הוא המעבר למכונית המורכבת ממערך רחב של מערכות חכמות המתקשרות זו עם זו ומעבירות ביניהן מידע. מדובר באתגר טכני, שיהפוך את המכונית למוצר מורכב בהרבה ממה שאנו מכירים כיום ולכן יעילות המערכת היא אלמנט מרכזי. החברה מבקשת לשפר ולייעל את הטכנולוגיה שלה במספר תחומים בעזרת מפתחים, יזמים וסטארטאפים מישראל: 

בטיחות נהיגה: הרעיון הוא לסייע לנהג בשעת חירום, אם בצורת פעולה יזומה של מערכת נהיגה אוטונומית ואם בצורת המלצה לנהג. החברה מחפשת טכנולוגיות AI, ראיית מכונה וניהול חיישנים, שתאפשרנה זמן תגובה מהיר יותר, זיהוי מצבים מסוכנים ומענה מדויק עבורם בהתחשב במיקום ומצב המכונית ביחס לשאר כלי הרכב סביבה וביחס להולכי רגל ומכשולים.

בטיחות תחזוקה: הרעיון הוא להקל על הנהג באחזקת הרכב, על ידי חיזוי תקלות אפשריות, בדיקות תקופתיות נדרשות, מידע על מצבם של רכיבי המכונית וניטור תקינות המערכות. החברה מחפשת כלים לבקרת תת-המערכות הרבות של המכונית – מנוע, בלמים, פנסים, חיישנים למיניהם, דלק, קירור ועוד – על מנת לזהות אלמנטים חריגים בפעולתם ולהעביר לנהג מידע רלוונטי ושימושי לתחזוקה אופטימלית.  
חוויית נהיגה: הרעיון הוא ליצור חיבור טוב ונעים בין הנהג והמכונית שלו, באמצעות חוויית השימוש בה. משום שאנו מבלים זמן רב במכונית, מחפשת מאזדה פלטפורמות UI ו-UX שיתנו לנהג יתרונות חווייתיים כיישומי מדיה, בריאות, תצוגה ועוד. החברה מבקשת להתאים את השימוש במכונית לבעליה, כדי לספק ערך מקסימלי לרוכשים.  

מדוע דווקא ישראל?
מאזדה היא עוד תאגיד יפני בינלאומי, שמגיע לישראל, כדי לחפש מיזמים מקומיים במסגרת תחרויות ואירועי יזמות מיוחדים. החיבור בין התרבות העסקית היפנית, שמתמקדת בפרטים ובאסטרטגיה, ובין תרבות הסטארטאפים בישראל שמתמקדת ביעדי פעילות נקודתיים, הוא בעל ערך סינרגטי ברור עבור התאגידים.

החברות היפניות מעריכות את הזריזות, היוזמה והאנרגטיות של היזם הישראלי ולכן מבקשות להתחבר אל מיזמים דווקא בארץ ולבנות עמם שותפויות מסוגים שונים. השותפויות עשויות להוליד בעתיד גם השקעות מסוגים שונים, משום שהמגזר התאגידי הוא הגורם שהיקף ההשקעות שלו הוא הגדול ביותר באקוסיסטם ההייטק היפני.

החברות הבינלאומיות הבולטות ביותר ביפן מגיעות לישראל במסגרת שיתופי פעולה עם סמוראי אינקיובייט - קרן הון סיכון יפנית הפעילה בארץ מ-2015 והשקיעה ב-29 סטארטאפים ישראלים. הקרן מייצרת חיבורים לשוק היפני כנקודת גישה לתעשיות והשוק היפני, אסיה ועוד.

יזמים ומפתחים המעוניינים להשתתף בהאקתון מאזדה, מוזמנים להירשם ולקבל פרטים נוספים  כאן.


רכב

 



 
 
Bookmark and Share