Telecom News - האם הסטארטאפים הישראלים יחוללו מהפך בעולם ההוראה המסורתי?

האם הסטארטאפים הישראלים יחוללו מהפך בעולם ההוראה המסורתי?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האם הסטארטאפים הישראלים יחוללו מהפך בעולם ההוראה המסורתי?
האם הסטארטאפים הישראלים יחוללו מהפך בעולם ההוראה המסורתי?
מאת: חיים חביב, 30.3.17, 20:14EDTECH

יש להתמקד במעבר מSchooling- ל-Learning, ובמעבר מתפישה של טכנולוגיה חינוכית, שראתה במוסדות את הלקוח המרכזי שלה, לטכנולוגיה ממוקדת בלומד עצמו.

המרכז לטכנולוגיה חינוכית - מטח וחממת החדשנות MindCET קיימו אתמול  בתל אביב את כנס "מעצבים את העתיד" - האירוע המרכזי בסדרה של אירועים, שנפרסו במהלך השבוע ב-2 מוקדים - תל אביב וירוחם.

הכנס, בהשתתפות כאלף משתתפים מן הארץ ומן העולם, התמקד במעבר מSchooling- ל-Learning, ובמעבר מתפישה של טכנולוגיה חינוכית שראתה במוסדות את הלקוח המרכזי שלה, לטכנולוגיה הממוקדת בלומד עצמו.

הכנס עסק, בין השאר, בסוגיות בתחומי הבינה המלאכותית, צ'אט בוטים, למידה ממוקדת קריירה (לא בהכרח לקראת תואר פורמלי) ובלמידה ממומחי רשת "חובבנים". שוב השתכנענו, הפעם מפיהם של דמויות מובילות בעולם הפדגוגיה והטכנולוגיה החינוכית, עד כמה נותר עדיין עולם בית הספר הרחק מאחור, עם אורחות לימוד ודפוסי מחשבה, שמאפיינים לא מעט את דרכי ההוראה, שחוו הורינו ואולי אפילו סבינו - הרחק מעבר לעולם הדיגיטלי העדכני.

ועדיין, מרבית המומחים סבורים, שיש להיחשף ולהתנסות בפתרונות יוצאי דופן המנסים לפרוץ את מסגרות בית הספר המסורתיות, ומאפשרים לפגוש את צרכי התלמיד בעידן הדיגיטלי.

לאורך הדיונים (הבולט, בהנחיית פרופ' קרין נהון בהשתתפות בכירים מעולמות הטכנולוגיה וההוראה) נחשפו מחלוקות מקצועיות ואתיות עמוקות בדבר דרכי רתימת הטכנולוגיות החדשות (למשל, בינה מלאכותית, מערכות לומדות וביג דאטה) לפיתוח דפוסי למידה מותאמים אישית ללומד או לקבוצת לומדים גם במחיר של פגיעה בפרטיות, שעדיין מוקדם להעריך את שיעורה ואת תוצאותיה.

גילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי: "בקרוב מאוד ירד חסם משמעותי עבור הצעירים בישראל וקורסי הפסיכומטרי יהיו בחינם לכל הצעירים בישראל ללא קשר למעמד הכלכלי. כשאני אהיה שרת החינוך אבטל את הפסיכומטרי בכלל - השקעה קטנה של המדינה תוביל לחסכון גדול עבור הצעירים. בזכות הלמידה הדיגיטלית, הקורסים יתאימו את עצמם לתלמידים ולקצב שלהם, מה ש את החינוך לקהל רחב".

גילה בן הר, מנכ"לית מטח: "אנו מעצימים את העתיד. הוא מהווה הזדמנות לחשוב ביחד איך לשפר את מערכת החינוך, עבור כל התלמידים".



 
 
Bookmark and Share