Telecom News - הסטארטאפ The Elegant Monkeys גייס מיליוני $ מהתאגיד היפני Murata

הסטארטאפ The Elegant Monkeys גייס מיליוני $ מהתאגיד היפני Murata

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הסטארטאפ The Elegant Monkeys גייס מיליוני $ מהתאגיד היפני Murata
הסטארטאפ הישראלי The Elegant Monkeys גייס מיליוני $ מהתאגיד היפני הענק Murata
מאת: מערכת Telecom News, 6.4.17, 20:59מעיין חיזדי

התאגיד היפני הענק Murata והסטארטאפ מירושלים "הקופים האלגנטיים" הכריזו על גיוס השקעה ושת"פ אסטרטגי בהיקף של מיליוני דולרים כדי לתרגם רגשות אנושיים ומצבים מנטליים למימד הדיגיטלי. הטכנולוגיה מניחה רובד חדש לדור הבא של הבינה המלאכותית.

תאגיד החומרה הבינלאומי היפני Murata Manufacturing (מוראטה) והסטארטאפ הישראלי The Elegant Monkeys (TEM) הכריזו היום על הסכם גיוס השקעה ושיתוף פעולה אסטרטגי בהיקף של מיליוני דולרים כדי להביא לעולם חזון חדש – היכולת לתרגם רגשות אנושיים ומצבים מנטליים למימד הדיגיטלי.

The Elegant Monkeys (הקופים האלגנטיים בע״מ) היא חברת סטארטאפ ישראלית, שפועלת מאז 2013 ומתמחה בתוכנה, מובייל, IoT וטכנולוגיות בריאות (Healthcare). החברה היא בוגרת המחזור הראשון של האקסלרטור ההנדסי AtoBe בעזריאלי - המכללה להנדסה בירושלים.

2 החברות נפגשו לראשונה בהאקתון, שעשתה חברת Murata בישראל, שנערך ע"י Samurai Incubate בתל אביב (נובמבר 2015), כאשר הקופים האלגנטיים ניצחו בתחרות מתוך 11 צוותים, שנבחרו בקפידה. הניצחון בהאקתון הוליד את הגיוס ואת שיתוף הפעולה יוצא הדופן, שכולל, בין היתר, מימון בהיקף של מיליוני דולרים, תהליך מחקר ופיתוח משותף, ופעילות מסחרית משותפת בין סטארטאפ ישראלי בשלב Seed ובין תאגיד ציבורי יפני רב-לאומי.

את התהליך ליוו קנטארו סאקאקיברה ויוני גולן (ביוני גולןתמונה משמאל), מקרן ,Samurai Incubate שפועלים להגשמת החזון של יצירת גשר כלכלי בין התעשיות ביפן ובישראל.

יוני גולן: ״שיתוף הפעולה בין התעשיות האדירות של יפן ובין הסטארטאפים הישראליים הוא טבעי. על אף שישנו שוני מסוים בתרבות העסקית, 2 הצדדים חולקים רוח של חדשנות, ראייה לטווח רחוק וחשיבה מוכוונת מטרה. אני סבור ובטוח שהקופים האלגנטיים מתאימים היטב לשוק היפני ומקווה שהעסקה המשמעותית הזו תפתח צוהר לעוד עסקאות רבות בעתיד הקרוב.

הטכנולוגיה, שמפותחת ע"י TEM, שמכוונת לעולם הבריאות והרפואה, מניחה רובד נוסף וחדש לדור הבא של הבינה המלאכותית – בינה רגשית. החיבור שבין יכולות חישה ייחודיות עם יכולות למידת מכונה וביג דאטה, שהחברה מפתחת, ייצרו מיפוי חכם של ספקטרום הרגשות האנושי לצורך הטמעתם במוצרים שונים שבשימוש יומי של אנשים. החברה עוסקת בימים אלו בפיתוח פתרונות טכנולוגיים בתחום הבריאות והרפואה המונעת, שבבסיסם עומדת הבנה של רגש ומצבים מנטליים אנושיים ו״תרגומם״ לממד הדיגיטלי.

ברקע לרעיון, מערכות הבריאות ביפן ובעולם, שמתמודדות עם אתגרים אדירים. ההוצאות על שירותי בריאות ברמה הלאומית גדלות משנה לשנה בעוד שהמבנה של מערכות הבריאות מוביל לעיתים רבות לבעיות יעילות, שלא תוכלנ ה להחזיק מעמד זמן רב. The Elegant Monkeys מאמינה, שבאמצעות הטכנולוגיה שלה ניתן יהיה לסלול את הדרך להפיכת שירותי בריאות לאפקטיביים וזולים יותר.

בנוסף, ככל שעולם האינטרנט של הדברים IoT הולך ומתרחב, הדרישה למוצרים חדשניים, שישפרו את איכות החיים, הפכה חסרת תקדים. Murata נמצאת בחזית הטכנולוגיה, מפתחת ומטפחת טכנולוגיות חדשות, שמשלבות בין היצירתיות והחדשנות של תעשיית ההייטק הישראלית והסנסורים המתקדמים והבלעדיים שברשותה.

נימרוד קרמר, שותף-מייסד וסמנכ"ל מוצרים בחברה: ״התרבות המודרנית הפכה את החיים שלנו ללחוצים ומורכבים יותר מאי פעם, ועל כן הוספה של שכבת הגנה רגשית לחיי היום-יום שלנו הינה חיונית ומתבקשת״.

מעיין יזדי, (בתמונה למעלה משמאל), מנכ״ל החברה: ״המשימה שלנו היא לשפר את איכות החיים של אנשים בעולם דרך יצירת מרחבי מחייה ועבודה נוחים ורגועים.הצוות נרגש להתחיל את שיתוף הפעולה השאפתני והאסטרטגי עם Murata. אנו מאמינים, שהשילוב בין העליונות היפנית בתחום החומרה והיכולות המובילות של הישראליים בתחום התוכנה והאלגוריתמיקה יוביל ליצירת סטנדרט חדש לגמרי של מוצרים בשוק״.
 
בתמונה: צוות היזמים עם המשקיעים:
היזמים והמשקיעים



 
 
Bookmark and Share