Telecom News - תחום המיזמים והפיתוחים בחומרה מתחיל להמריא ביוזמתו של משה פורת

תחום המיזמים והפיתוחים בחומרה מתחיל להמריא ביוזמתו של משה פורת

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> תחום המיזמים והפיתוחים בחומרה מתחיל להמריא ביוזמתו של משה פורת
מי זכה בתחרות החומרה, שיזם משה פורת (יזם רשת האקסלרטורים Mesh) ביחד עם מיקרוסופט ישראל ו-AlphaLab מארה"ב? האם יש עתיד ליזמות בתחום החומרה בישראל? לדעת משה פורת וכל התומכים ביוזמה שלו - בהחלט כן! חשיפת 10 סטארטאפים בתחום החומרה.
מאת: אבי וייס, 16.4.17, 07:40משה פורת

כשחשפנו (כאן) את היוזמה של משה פורת (בתמונה משמאל) לקיים תחרות בשם: Alpha Lab Hardware Cup בתחום החומרה, תחרות, שהגיעה לראשונה לארץ ל"סיבוב מוקדמות" לסטארטאפים ישראלים, רבים פיקפקו אם יש מספיק סטארטאפים ישראליים, שמפתחים בתחומי החומרה ושנמצאים בתחילת דרכם היזמית, שיכולים להתחרות בנושא זה.

המציאות הוכיחה, שלא רק שיש מספיק יזמים בתחומי החומרה, הם עד היום לא מצאו את המסגרת לתחרויות, מפגשים ונטוורקטינג, מה שמשה פורת יזם ביחד עם מיקרוסופט ישראל.

מיקרוסופט ישראל חשפה בהזדמנות זו את מעבדת פיתוחי החומרה של מיקרוסופט (כן, למיקרוסופט יש גם פיתוחי חומרה כולל רובוטית אנושית...), כפי שחשפנו בהרחבה כאן.

גיא שלו, (בתמונה משמאל), מנגיא שלוהל Microsoft Garage Israel הנחה את האירוע ואת צוות השופטים הרחב, ששפט את היוזמות, שהוצגו באירוע המיוחד, שיוחד לעולם הפיתוחים בחומרה. 

השופטים, שהשתתפו:בתחרות: ינון ברכה - מנכ"ל לשעבר של פריימסנס, יוני בלאו - מנהל החדשנות Flex, דיוויד קלר - שותף מנהל Prime, גדי וקסלר - שותף מייסד ו-CTO ב-YottaGreen, טל קלם - מנהל מאיץ The Hive, נוגה קפ - שותפה ב I3 equity partners, שירלי שפר - מנהלת השקעות ב- Capital Nature, סיגלית קלימובסקי - מנכ"לית אוטודסק לשעבר וכיום שותפה ב-Grove Ventures, משה פורת - נציג AlphaLab Gear, איתן צרפתי - יזם מתחום התלת מימד, אופיר בר לבב - סמנכ"ל השקעות ופיתוח עסקי Tyco. 

משה פורת, (בתמונה למעלה משמאל) יזם סדרתי ומשקיע, מייסד Mesh במודיעין, רחובות ובקרוב בעפולה: "המטרה שלי ב-Mesh היא ליצור יזמות ועבודה עבור יזמים בערי הפריפריה של ישראל. מזה קרוב לשנתיים אני ביחד עםהשותפים שלי לדרך הזו מטפחים יזמים גם בתחום החומרה ואני מאמין, שלמיזמים הללו יש עתיד והם יהיו העתיד של הפיתוחים בעולם החומרה בארץ ובעולם. 

כיום, רוב מוחלט של היזמים ורוב מוחלט של האקסלרטורים עוסקים בפיתוחים בעולם התוכנה. אין כמעט אקסלרטורים, לא אצלנו ולא בעולם, שעוסקים ומטפחים פיתוחים בחומרה. אני מעוניין לבנות אקוסיסטם בישראל לעולם החומרה, מה שיסייע לכל יזם בתחום.

אחרי שנה וחצי של מו"מ מול האקסלרטור האמריקאי הגדול המתמחה בחומרה - AlphaLab Gear, סיכמתי איתם על צירוף ישראל למערך התחרויות המאוד אטרקטיביות שלהם, והם יבחנו גם מיזמים מישראל, שיישלחו לפיטסבורג בארה"ב, כדי להציג למשקיעים שם. החברות הזוכות ב-Hardware Cup ברחבי העולם תתחרינה על השקעה של 50,000 דולרים ופרסים נוספים בשווי של כ-200,000 ₪. המיזמים שיזכו בתחרות כאן בישראל, ישתתפו בגמר העולמי, שייערך ב-19.4.17 בארה"ב, בפאנל המשקיעים למחרת ובאפשרות להצטרף למאיץ שבארה"ב.

זו פעם ראשונה, שהתחרות הזו בארה"ב נפתחת לעולם הרחב כולל לישראלים. תודתי לכל מי שסייע לי להקים את המסגרת הזו ובמיוחד למיקרוסופט, שהקצו לנו את ביתם. אנו חושפים היום 10 מיזמים, שמתוכם נשלח 3 לארה"ב, שייצגו אותנו באירוע הבינלאומי המתקיים שם. 

יש כאן תחום ענק ומבטיח המשווע לפיתוח. לצד התוכנה הישראלית המשגשגת, לא התפתח עדיין אקוסיסטם משמעותי של חומרה בישראל, למרות שכל הכוחות היצרתיים קיימים כאן. המטרה שלנו היא לתת את הדחיפה לסטארטאפים בתחום, כדי לייצר את הסביבה התומכת החסרה להם ולאפשר לכוחות הטכנולוגיים לפרוץ קדימה".
 
המיזמים, שהתחרו בתחרות החומרה - Hardware Cup בבית מיקרוסופט בהרצליה:
  1. HT bioimaging - פיתחו יכולת לאתר סרטן בזמן, באמצעות מערכת ראייה ממוחשבת המבצעת סריקה טרמית ומחממת את שטח העור ל-30 מעלות, כדי שניתן יהיה לנתח את הצילומים הטרמיים. המערכת מסוגלת לזהות סוגים די רבים של סרטן עם זיהוי מאוד אמין מול שיטות אחרות המובילות לא אחת לזיהוי שגוי.
  2. SinuSafe - אבינועם גמר, מייסד ומנכ"ל (בתמאבינועם גמרונה משמאל). פיתחו כלי לרופאים המטפלים בחולים עם בעיות סינוסיטיס. בארה"ב לבדה יש 37 מיליון חולים ובישראל יש כ-1 מיליון חולים בסינוסיטיס. חלק גדול מחלימים באמצעות אנטיביוטיקה, אבל חלק לא מחלימים כל כך מהר והם זקוקים להתערבות כירורגית, שכוללת עד היום החדרת סיכה ענקית בתוך הפנים. הפתרון החדש נכנס דרך האף, אינו מסוכן לחולים ומספק פתרון מדויק ביותר לסינוסים.
  3. SmartAir - פיתחו פתרון לחולי אסטמה. הפתרון נועד למנוע אסטמה כרונית, שהיא מחלה ממנה סובלים לפחות 330 מיליון איש ברחבי העולם. הפתרון הזה הוא כמו גלוקומטר לאנשים פרטיים. זה סנסור המחובר באלחוט לסמארטפון. הסנסור מודד את איכות האוויר באופן רציף ומסוגל לזהות סכנות לחולה האסטמה. הפתרון הזה יתאים גם למחלות אחרות המושפעות מרמת זיהום האוויר. המערכת מספקת נתונים ממש ברמה האישית של מזג האוויר סביב כל משתמש בסביבה הוא נמצא באותו רגע והמערכת מספקת המלצות בזמן אמת למשתמשים בה.
  4. WeKast - נעמי אליאל, מייסדת ומנכ"לית (בתמונה נעמי אליאלמשמאל). פתרון לחבר מכשירים ביחד, לצרכי הצגת מצגות, סרטים וכל תוכן אחר. כיום, הצגת מצגות יוצרת בעיות למציג שלא מצליח להתחבר למכשירי הקרנה שונים. המערכת מאפשרת להתחבר באלחוט לכל מסך ולהציג ישירות מכל מכשיר כולל מסמארטפון. החיבור למסך נעשה דרך דונגל חומרה קטן, ששמו WeKast, שמתחבר לכל מסך ולכל פרוז'קטור הקיים בשוק. השליטה במצגת נעשית מהסמארטפון. המערכת הזו גם מאפשרת יצירת רשת חברתית קטנה בין המשתתפים בדיון. המוצר נמכרב-149 דולרים בלבד, מה שפותר בעיה העולה לארגונים עשרות אלפי דולרים.
  5. Quiet Life - פתרון להורדת ולהקלת בעיית הנחירות. המערכת פועלת כדי להוריד את הרעש של הנחירות, שזה קול אנושי היוצר בעיות לבני הזוג בעת השינה. הפתרון מדכא את הרעש באמצעות הפחתת רעש מה שמשפר את איכות החיים. המערכת מורידה את הרעש בין 15 ל-17 דציבלים. בנוסף, המערכת מודדת את התנהגות השינה של המשתמש בה ויכולה לספק המלצות ומידע רפואי במידה ויש בעיות נוספות בעת השינה.
  6. AYDRATE - פתרון למניעת תופעת ההתייבשות בזמן רכיבה על אופניים, רכיבת שטח או ריצה והליכה מהירה למרחקים. זה למעשה מתאים לכל פעילות ספורטיבית, או לכל מאמץ. המערכת מודדת את כמות הנוזלים שהאדם שותה באמצעות סנסור המשדר לסמארטפון של המשתמש והמערכת יודעת כמה נוזלים האדם שתה ואם זה מתאים לרמת המאמץ ומשקל הגוף שלו. המערכת יודעת כמה האדם אמור לשתות במצבים השונים בהם הוא נמצא.
  7. SuperSmart - יאיר קלפר, מייסדיאיר כלפר ומנכ"ל (בתמונה משמאל). פתרון לבעיית התורים בסופרמרקטים או בכל חנות מכל סוג. המערכת מספקת יכולת לקונה לצאת עם עגלת קניות מלאה במוצרים ב-20 שניות. כל מוצר נסרק בסמארטפון ע"י הקונה לפני שהוא מכניס אותו לעגלה, וביציאה המכשיר בודק מה רשום בסמארטפון מול מה שמהערכת רואה בצילום בעגלת הקניות, כדי למנוע הונאות. המערכת כבר מופעלת בהצלחה בפיילוט בסופרמרקט בתל-אביב. בניגוד לפתרון של אמזון, שדורש לבנות סופרמרקט חדש, כאן הפתרון לא דורש שום שינוי בסופרמרקט, הכל מתבצע בסמארטפון ובעמדת היציאה.
  8. Atlas - פתרון של Drone שמשמש לבדיקת גשרים. כיום, בדיקת גשרים זה עסק יקר מאוד, מסובך וידני, מה שמוביל לאיטיות בבדיקות. ה-Drone הראשון שפותח נקרא Erida ויכול לטוס 45 דקות, שזה מספק לבדיקת גשר ענק. המיזם עובד כעת בשת"פ עם חברת בת של שיאומי הסינית, כדי להתאים את המערכת לצרכים תעשייתיים יותר נרחבים. ה-Drone בשם Atlas Pro שיהיה המשך ל-Erida, יהיה מיועד לכל סוגי התעשיות עם פתרונות המשתנים לפי הצורך של כל תעשייה וכל שוק. הייחוד של היוזמה: הכל מפותח בישראל, בניגוד ליוזמות מתחרות אחרות של רחפנים.
  9. Six of Space - מרק גולדפס, מייסמרק גולדפסד ומנכ"ל (בתמונה משמאל). מוצרי AR ו-VR מסוג חדש. כיום, מוצרי VR גורמים לכאבי ראש למי שמשתמש בהם. הבעיה נעוצה בייצוב הראש בעת הצפייה. הפתרון הוא אופטי עם סנסורים רגישים במכשיר, שקובעים את המיקום והזווית של הראש. המערכת משתמשת באנרגיה מהמכשיר הקיים. הפתרון הזה מוגן פטנטים והוא מתאים לכל יצרן של פתרונות VR.
  10. H2 Energy Now - פתרון לאגירת אנרגיה על בסיס שימור האנרגיה במים. הפתרון מיועד במיוחד לאנרגיות מתחדשות דוגמת אנרגיות מבוססות רוח או שמש, פתרונות אנרגיה, שדורשים מערכות חדשות לשימור האנרגיה המיוצרת בעזרת הרוח או השמש. הפתרון מוגן פטנטים ונמצא בשלבי בדיקות היתכנות. 
מי זכה בתחרות מפתחי פתרונות בחומרה?
במקום הראשון זכה המיזם Supersmart, שפיתח מערכת החוסכת את המעבר בקופות בסופרמרקט ומאפשרת סריקת מוצרים ישירות בעת הנחתם בעגלת הקניות, בקרה מהירה ויציאה קלה מהסופר ללא עיכוב ותור בקופות. כאמור, את המוצרים סורק הקונה באמצעות הסמארטפון, אך בטרם יציאתו עוברת העגלה בעמדה מיוחדת אותה פיתח Supersmart, שמוודאת שכל המוצרים אכן נסרקו. החיוב מבוצע ישירות ע"י האפליקציה, מה שמאפשר מעבר זריז וללא תורים במרכזי הקניות. Supersmart הציג מוצר בשלב האלפא והוא ייכנס בקרוב לניסוי ברשתות שיווק בעולם.
 
במקום השני נבחר מיזם SinuSafe, שפיתחה מוצר רפואי לפתיחה של הסינוסים ללא גרימת נזק לעצמות.
 
במקום השלישי נבחר מיזםAYDRATE , שפיתח מערכת מעקב למניעת התייבשות. מדובר בחיישן המודד את כמות השתייה של אדם, ומשקלל אותה עם הפעילות הגופנית ומצבו הפיזי של האדם.

הפתרון הזוכה Supermart
בתמונה: הדגמה של הפתרון של המיזם, שזכה במקום ראשון בתחרות היזמות בעולם החומרה: SuperSmart, המיזם, שייצג את ישראל בגמר העולמי בארה"ב. 
TLV-GENERATOR



 
 
Bookmark and Share