Telecom News - סקר גיאוקרטוגרפיה: מהי תוכנת האנטי וירוס המותקנת והמומלצת בישראל?

סקר גיאוקרטוגרפיה: מהי תוכנת האנטי וירוס המותקנת והמומלצת בישראל?

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סקר גיאוקרטוגרפיה: מהי תוכנת האנטי וירוס המותקנת והמומלצת בישראל?
סקר גיאוקרטוגרפיה: מהי תוכנת האנטי וירוס המותקנת והמומלצת ביותר בישראל?
מאת: מערכת Telecom News, 8.5.17, 15:59

הסקר נערך במרץ 2017  ונועד לבחון את התפיסות של טכנאי המחשבים בישראל כלפי תוכנות אנטי וירוס.

במחשב של 82% מהישראלים מותקנת תוכנת אנטי וירוס. כך עלה מסקר גיאוקרטוגרפיה, שנערך כבר בנובמבר 2016. ב-20% מהמקרים טכנאי הוא זה שהתקין את התוכנה במחשב.

מסקר גיאוקרטוגרפיה, שנערך במרץ 2017 ונועד לבחון את התפיסות של טכנאי המחשבים בישראל כלפי תוכנות אנטי וירוס עולה, ש-71% מהטכנאים ממליצים ללקוחות על האנטי וירוס NOD32 של ESET ו-64% מתקינים אותו.

עפ"י הסקר, הסיבות העיקריות לכך הן, שהתוכנה נתפסת כ"קלה" (לא מכבידה על משאבי המחשב), מאתרת ומנקה באופן יסודי את האיומים השונים ומאפשרת תמיכה מרחוק עם שירות לקוחות טוב. מדובר באחת מהחברות היחידות בארץ המפעילות מוקד אנושי בעברית.

בפער משמעותי ומובהק נמצא, ש-6% בלבד מהטכנאים ממליצים על האנטי וירוס של קספרסקי, ו-6% על Avast, ו-5% על תוכנות של מיקרוסופט, 4% על נורטון ו-2% על AVG.

עוד עולה מהסקר, ש-72% מהטכנאים מתקינים ללקוחותיהם גרסאות אנטי וירוס בתשלום. נתון זה שומר על יציבות מהסקר בשנה שעברה. זאת, לעומת 59% בסקר דומה, שנערך ע"י גוף המחקר בפברואר לפני כשנתיים. עלייה זו מצביעה על כך, שגוברת העדפה ליכולותיו של מוצר הניתן בתשלום על פני אלה של מוצר חינמי.

מסקר, שפרסם לאחרונה איגוד האינטרנט הישראלי עולה, ש-90% מהישראלים גולשים באינטרנט, בין אם במחשב, בטלפון הסלולרי או בטאבלט, 13% חוו פגיעות סייבר ו-7.5% מכירים קרובים ומכרים שנפגעו.

מתוך אלה שציינו, שנפגעו או מכירים כאלה שנפגעו, אלה סוגי הפגיעות המרכזיות שצוינו: 27% ציינו, שנדבקו מווירוס במחשב, ל-17% נגנבו פרטי כרטיס האשראי, 21% חוו פגיעה בפרטיות ברשת, ו-9% התמודדו עם דרישת כופרה והצפנת נתונים.

הערת מערכת: יודגש, שכמצוין למעלה, הסקר של גיאוקרטוגרפיה נעשה בקרב טכנאי מחשבים בלבד ולא בקרב הציבור, וקבוצה מקצועית עלולה להיות מוטה לכאן ולכאן גם בהתייחס לתמורה שהיא מקבלת מאחורי הקלעים מיצרני התוכנות.
 



 
 
Bookmark and Share