Telecom News - השימוש בטכנולוגיית הסיבים האופטיים מנקודת מבט של מגזר ה-SMB

השימוש בטכנולוגיית הסיבים האופטיים מנקודת מבט של מגזר ה-SMB

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> השימוש בטכנולוגיית הסיבים האופטיים מנקודת מבט של מגזר ה-SMB
השימוש בטכנולוגיית הסיבים האופטיים מנקודת מבט של מגזר ה-SMB
מאת: מיקי מלכה, 5.6.17, 15:09מיקי מלכה
 
ההשפעות, היתרונות והשיפור, שבמעבר לטכנולוגיית הסיבים האופטיים אצל עסקים עצמאים, קטנים ופרילנסרים העובדים מהבית, מנקודת מבט של בעל עסק עצמאי.
 
כבר שנים שאני שומע על חשיבות ומהפיכת תשתית אינטרנט המבוססת על סיבים אופטיים. אבל עם כל הכבוד להבטחות על מהפכות תקשורת, התקשיתי להבין את משמעות הטכנולוגיה החדשה, ובעיקר את חשיבות השינוי לעסק שלי. כבעלים של חברה, שעיקר עיסוקה בהפקת סרטים ברזולוציה גבוהה ובהמלצת קולגות וחברים, החלטתי לשדרג ולעבור לתשתית החדשה המבוססת על טכנולוגיית הסיבים האופטיים של UNLIMITED.
 
החברה שלי עוסקת בהטמעת רחפנים במשרד הביטחון ובשירותי צילום אווירי לענף הקולנוע, בנייה וחקלאות. העבודה מתבססת על העברת קבצי וידאו וסטילס כבדים מאוד ללקוחות. הלקוחות והעובדים טענו, ששדרוג תשתית התקשורת יצור שינוי עבורי ועבור החברה. לאחר שנתיים בהם החברה מחוברת לתשתית של סיבים אופטיים אני יכול לומר, שעבורי לפחות מדובר במהפכה של ממש בניהול ותפעול החברה.
 
בראש ובראשונה במישור העסקי / שירותי: אחד מהצרכים העיקריים שלנו הוא העיסוק בנפחים עצומים של מידע והחיוניות של שליחתם באופן מהיר ביותר. אם העברת הקבצים לא נעשית באופן מהיר אנו נאבד את הרלוונטיות של החומרים והדבר עלול להוביל לאיבוד לקוח.

בעבר, תהליך העברת הקבצים מרגע ההורדה ל-Hard Disc ועד הגעתו ללקוח, היה לוקח מספר ימי עבודה לא מבוטלים. היום, בעידן הסיבים האופטיים, כל התהליך לוקח פחות משעה והוא משדרג את השירות והאפקטיביות עבור הלקוחות.

החומרים, שאנו שולחים על בסיס יומיומי ללקוח, מגיעים במהירות מרבית ללא צורך בצריבה על דיסקים או הורדת סרטונים ותמונות ל-Hard-Disc חיצוני ושליחתו עם שליח ללקוח. היום אנו דואגים להעלות את החומר ישירות לשרת של הלקוח, שמקבל את הקבציםOnline ל-Desktop.

מישור נוסף הוא המישור הכלכלי: תשתית המבוססת על סיבים אופטיים אפשרה לנו חסכון עצום בכסף ובמשאבים. לפני "עידן טכנולוגית הסיבים האופטיים" נאלצנו לצרוב חומרים על CD / Hard Disc ולשלוח אותם באופן מיושן באמצעות שירותי שליחים, מוניות או שירותי דואר ישראל. היינו מוציאים כסף רב על כונני Hard Disc, על משלוחים, על שרתים חיצוניים (כ-40 דולרים לחודש ובממוצע צרכנו כ-4 שרתים כאלה בכל חודש), וכמובן על תשתית וספק אינטרנט, בעוד שבעידן הסיבים ההוצאה היחידה היא על האינטרנט עצמו.
 
מעבר לכך, העיסוק, שבווידוא הגעת החומרים הנכונים ללקוח, גזל זמן ומשאבים רבים. כיום, שליחת חומרים וקבצים מתבצעת דרך ענן, באופן מידי ובמהירות, נקודה קריטית לעסקים קטנים. הסיבים האופטיים מאפשרים הנאה מאינטרנט מהיר, חזק, סימטרי, באיכות של שרת בסדר גודל של אמזון ובמחיר של אינטרנט ביתי.
 
מישור אחרון הוא המישור הטכנולוגי: מה שחשוב בעקר לעסק קטן הוא העלאת קבצים (Upload) לשרתים חיצוניים. רוחב הפס בתשתית הסיבים גדול מאוד, עובדה המאפשרת העברת כמות רבה של מידע ללקוח ללא הפרעות חיצוניות. בעבר היה צורך בשירותי אחסון חיצוניים כגון אמזון עבור צוותים הנמצאים רוב היום מחוץ למשרד. מכיוון שתקשורת הסיבים האופטיים יציבה ועלותה זניחה יחסית, ניתן לקבל  את כל החומר ישירות דרך שרתי FTP, דרכם נשלח החומר ישירות מהשטח.
 
כיום יש הטעייה שיווקית בכל מה שקשור לעולם האינטרנט. יש חברות המתארות את האינטרנט שלהן כסימטרי, אינטרנט שבו מהירות ההורדה שווה למהירות העלאה. כלקוח סיבים אופטייים, אני מבין באמת מה המשמעות של אינטרנט סימטרי. ההבדל העיקרי הוא במהירות המרבית הריאלית.
 
חברות שונות מתארות חבילה בה המהירות היא 100 מגה, כשפועל המהירות היא "עד" 100 מגה. קצב ההורדה המקסימלי, שהן מקבלות, הוא 60 מגה וקצב ההעלאה הוא עשירית ממה שהחבילה מציעה. מעבר לכך, חברות שונות מתעלמות ממהירויות העלאה, נתון קריטי לעסקים המעלים נתונים רבים לשרתים.
 
המעבר לטכנולוגיית הסיבים האופטיים היווה שיפור עצום עבורי בקצב ההורדה והעלאה של תכנים וקבצים והממוצע עבורי היום הוא כ-90 מגה. האינטרנט סימטרי מבדל באופן משמעותי בין טכנולוגיית הסיבים לטכנולוגיה הישנה יותר, המבוססת על כבלי נחושת.
 
ההתנסות האישית שלי בשימוש תשתית סיבים אופטיים עונה עבורי על הציפיות. היתרונות העסקיים, הכלכליים והטכנולוגיים השפיעו על אפקטיביות וצמיחת העסק. מסקנתי העיקרית היא, שככל שפריסת הסיבים תהיה מהירה ויעילה יותר, עסקים עצמאים, קטנים ופרילנסרים העובדים מהבית ייהנו משיפור משמעותי עבור העסק שלהם, מאפקטיביות ופרודוקטיביות מרבית.
 
מבחינתי, בעל עסק שעדין לא עבר לתשתית סיבים אופטיים, משלם מחיר עבור כביש 6, אבל ממשיך לעמוד בפקקים של איילון. אין ספק, שבכל מה שקשור לסיבים אופטיים - צריך אותם וכמה שיותר מהר.
 
מאת: מיקי מלכה, יוני 2017.
הבעלים של חברת קרונוס צילומי אוויר בע״מ        

סיבים אופטיים                 
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share