Telecom News - הסטארטאפ Karamba Security זכה בפרס כמוצר סייבר לרכב המבטיח בעולם

הסטארטאפ Karamba Security זכה בפרס כמוצר סייבר לרכב המבטיח בעולם

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסטארטאפ Karamba Security זכה בפרס כמוצר סייבר לרכב המבטיח בעולם
הסטארטאפ הישראלי Karamba Security זכה בפרס בינלאומי כמוצר סייבר לרכב המבטיח ביותר בעולם
מאת: מערכת Telecom News, 11.6.17, 15:09עמי דותן

גאווה ישראלית: פרס TU-Automotive - תערוכת הרכבים המקושרים הגדולה בעולם המתקיימת בדטרויט הוענק לסטארטאפ בקטגוריית המוצר הטוב ביותר בתחום אבטחת סייבר לרכב ל-2017.
 
karamba security, סטארטאפ שנוסד ב-2015 ע"י עמי דותן, (בתמונה, מקבל את הפרס), מנכ"ל, דודי ברזילי, יו"ר, טל בן דוד, סגן נשיא מחקר ופיתוח ואסף הראל, סמנכ"ל פיתוח וגייס עד כה 17 מיליון דולרים, מפתח פתרונות הגנת סייבר לרכבים המקושרים לאינטרנט ולרכבים אוטונומיים. הוא זכה בפרס TU-Automotive בקטגוריית המוצר הטוב ביותר בתחום אבטחת סייבר לרכב ל-2017. TU-Automotive היא תערוכת הרכבים המקושרים הגדולה בעולם ומתקיימת מדי שנה בדטרויט. זכייה זו מצטרפת לפרס Frost & Sullivan על המוצר החדשני ביותר בענף הרכב ל-2017, שהוענק לו במרץ השנה.
 
זוכי פרסי TU-Automotive השנה נשפטו עפ"י הקריטריונים הבאים: חדשנות, חוויית משתמש, תרומה לשוק הרכב ומעורבות פעילה בתעשייה.
 
 Karamba Securityזכה בפרס הודות לגישה החדשנית שלו למניעת מתקפות סייבר על כלי רכב, שמבוססת על הגדרות היצרן וחסימה אוטומטית של כל ניסיון חריגה מהן. התוכנה מגנה על מערכות הבקרה האלקטרוניות ברכב (ECU) מפני התקפות סייבר, באמצעות זיהוי פעולות, שלא הוגדרו ע"י היצרן וחסימה שלהן בזמן אמת ובאופן אוטומטי. גישה דטרמיניסטית זו מבטיחה את בטיחות הנוסעים ע"י מניעת ההתקפה, עוד בטרם יצליחו הפורצים לחדור למכונית ולגרום נזק.
 
עד להופעת Karamba Security לא היו פתרונות מניעתיים עם אפס התראות שווא, ורבים פקפקו באפשרות להגיע לפתרון כזה. כיום, כאשר התעשייה מודעת לכך, שמניעה היא אכן ברת השגה, יצרני הרכב מביעים עניין בפתרון של קרמבה כדי להשיג בטיחות מרבית לנוסעים. אבטחת הרכבים נמצאת בראש סדר העדיפויות של חברות הרכב כגורם מכריע, שיאפשר נהיגה אוטונומית. רכבים אוטונומיים צפויים להוות 15% מכלל המכוניות, שיתווספו לכבישים ב-2020 ו-70% מכלל המכוניות, שתיוצרנה ב-2025, כך, עפ"י סם אבוסלמיד, אנליסט בכיר ב-Navigant.
 
מוצרי התוכנה של הסטארטאפ עוטפים, כאמור, את מערכות הבקרה האלקטרוניות ברכב (ECU) הנגישות לרשת חיצונית (באמצעות WiFi, Bluetooth וכו'), ובכך מונעים מהאקרים ליצור מניפולציות, לסכן רכיבים אלה ולפרוץ לרכב. המערכת האוטונומית שלו מונעת מתקפות סייבר עם אפס התראות שווא.
 
גארת' ראג, מנכ"ל TU-Automotive: "השופטים העריכו את מוצר האבטחה האוטונומי של Karamba Security לאור הגישה החדשנית לפתרון בעיה אמיתית".
 
עמי דותן: "בנוסף לדרישה הנרחבת לפתרון שלנו, שאנו חווים בשוק, הפרס מהווה אינדיקציה נוספת לאמון של תעשיית הרכב בפתרונות שלנו למניעת התקפות סייבר, לפני שהאקרים מצליחים לחדור לרכב. אנו נמשיך לשים את בטיחות הצרכן בראש סדר העדיפויות שלנו ולמנוע מתקפות סייבר, עם אפס התראות שווא ותוך מינימום השפעה על רמת הביצועים של הרכב".

עדכון 18.6.17 17:47Karamba Security הראשונה בעולם להטמיע מוצר הגנת סייבר ברכב אוטונומי לשימוש מסחרי:
 
היצרנית האירופאית של כלי רכב אוטונומייםVEDECOM Tech , בחרה בטכנולוגיה של הסטארטאפ הישראלי למיגון הרכבים האוטונומיים שלה מפני מתקפות סייבר. כלי הרכב ישווקו לשימוש מסחרי לרשויות עירוניות באירופה כבר השנה. זו הפעם הראשונה בה מוצר הגנת סייבר מותקן בכלי רכב לשימוש מסחרי. ל- VEDECOM Tech הסכמים לאספקת כלי רכב אוטונומיים עצמאיים לחלוטיןSAE Level 5) ) כבר ב-2017 ו-2018 בצרפת, גרמניה, איטליה, פורטוגל והולנד. החברה עתידה לספק כלי רכב אוטונומיים עבור פרויקט רכב ללא נהג לעיריות שונות ברחבי אירופה.
 
התקשרות אוטונומית בין כלי רכב לתשתיות התחבורה השונות יוצרת פוטנציאל אדיר לשיפור בטיחות הנהיגה וניהול התנועה בכבישים. עם זאת, שידורי התקשורת עלולים להוות פרצה לגורמים זדוניים שעלולים להשתמש בהם כדי להשתלט על הרכב ולחבל בתפקודו. על כן, על כלי הרכב להיות מאובטחים ברמה הגבוהה ביותר, באופן שימנע כל אפשרות להתקפה מקומית או התקפה מרחוק על כלי רכב.
 
קרמבה מגיבה לאתגרים אלה באמצעות תוכנה המגנה, כאמור, על מערכות הבקרה האלקטרוניות ברכב (ECU) מפני התקפות האקרים המנסים להשתלט על מערכות הבטיחות של הרכב, דוגמת בלמים והיגוי. קרמבה מגנה על רכיבי האלקטרוניקה בפרט, ועל המערכת כולה, עם אפס התראות שווא.
 
פרדריק מאטיס, מנכ"ל ונשיא VEDECOM Tech: "לאחר בחינה מעמיקה של השוק, הגענו למסקנה, שהטכנולוגיה של קרמבה סקיוריטי היא הדרך הטובה ביותר להגן על הרכב האוטונומי, שאנו מייצרים מפני איומי הסייבר ולשמירה על בטיחות הנוסעים וכלי הרכב.
 
באמצעות הגנת מערכות הבקרה האלקטרוניות ברכב (ECU) מצליחה קרמבה לספק ביטחון מפני מתקפות סייבר ולמנוע חדירת האקרים למערכות הרכב עם אפס התראות שווא. גישה זו של מניעת ההתקפה, מבטיחה את בטיחות הנוסעים ובמקביל נותנת מענה לחוסר סובלנות של התעשייה לאפשרות של סיכון בטיחות הנוסעים, כתוצאה מהתראות שווא שעשויות לחסום בטעות פקודות רכב לגיטימיות".



 
 
Bookmark and Share