Telecom News - תנועה לזכויות דיגיטליות עתרה נגד קמפיין הביומטרי: "Bio: שדרוג חכם לכולם"

תנועה לזכויות דיגיטליות עתרה נגד קמפיין הביומטרי: "Bio: שדרוג חכם לכולם"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> תנועה לזכויות דיגיטליות עתרה נגד קמפיין הביומטרי: "Bio: שדרוג חכם לכולם"
התנועה לזכויות דיגיטליות עתרה נגד הקמפיין הביומטרי: "Bio: שדרוג חכם לכולם"
מאת: מערכת Telecom News, 11.6.17, 16:52יהונתן ברוורמן
 
הטענה: המדינה מנסה להכניס אזרחים למאגר הביומטרי ללא ידיעתם ו-Bio זה לא שדרוג ולא חכם. מדובר במאגר מסוכן ופרוץ.
 
התנועה לזכויות דיגיטליות עתרה היום לבית המשפט העליון, במסגרת העתירה נגד המאגר הביומטרי, בדרישה לעצור את פרסומי המאגר הביומטרי תחת הסיסמה "Bio: שדרוג חכם לכולם", שהופצו על שלטי המודעות בסוף השבוע האחרון.
 
בימים האחרונים הופצו טיזרים, בהם נטען, שהמאגר הביומטרי יהיה "שדרוג לכולם", ובהם נעשה ניסיון למתג את המאגר הביומטרי תחת שם חדש, "Bio" וזאת, מבלי לציין את הסכנות שבו.
 
עו"ד יונתן ברוורמן, (בתמונה): "אנו מבקשים למנוע הטעיה של הציבור. מה שהמדינה מנסה לעשות בקמפיין הזה הוא לעודד אנשים להצטרף למאגר שנוי במחלוקת ולגנוב סוסים באופן, שיקשה משמעותית על ניהול העתירה אותה הגשנו נגד המאגר עצמו. מובן לכולם, שהפרסום הזה חורג מהסיכומים אליהם הגיעה התנועה לזכויות דיגיטליות עם המדינה בבג"ץ הקודם ונדמה, שהם אף חורגים מהסמכות, שניתנה למדינה בחוק".
 
שחר שמש, מראשי התנועה לזכויות דיגיטליות: "Bio הוא לא שדרוג והוא לא חכם.  זהו אותו מאגר ביומטרי מסוכן, מיושן ופרוץ וכל מי שמצטרף אליו שם את הפרטיות שלו על קרן הצבי. רשות האוכלוסין מבקשת לקבע את המאגר הביומטרי כעובדה מוגמרת והמיתוג מחדש של המאגר הביומטרי מחדש כ–Bio נועד להתמודד עם העובדה, שרוב הציבור מבין את סכנות המאגר ומנסה להתחמק ממנו".
 
העתירה – כאן

קמפיין המאגר הביומטרי הממותג:
 
הקמפיין



 
 
Bookmark and Share