Telecom News - סקר: בינה מלאכותית הופכת למוצר חיוני עבור מנהלים בכירים

סקר: בינה מלאכותית הופכת למוצר חיוני עבור מנהלים בכירים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> AI & Big-Data >> סקר: בינה מלאכותית הופכת למוצר חיוני עבור מנהלים בכירים
סקר: בינה מלאכותית הופכת למוצר חיוני עבור מנהלים בכירים    
מאת: מערכת Telecom News, 14.6.17, 15:41אבטחת מידע
 
סקר האבטחה באפליקציות וברשת למנהלים בכירים ל-2017 מראה, בין היתר, שאבטחת סייבר היא הגורם המניע מספר אחת להמרה לטכנולוגיות דיגיטליות בארגונים. הדו"ח מספק ניתוח מפורט של השקפות ותובנות, שנתקבלו מהמנהלים שנסקרו, לרבות חלוקה של מחשבות ודעות לפי מדינתו של הנסקר.
 
 
חברת רדוור, ספקית פתרונות אבטחת סייבר ואספקת יישומים (Application Delivery), פירסמה את סקר האבטחה באפליקציות וברשת למנהלים ל-2017. מהסקר עולה באופן מובהק, שמנהלים בארה"ב ובאירופה נותנים אמון מלא בבינה מלאכותית AI ובמערכות למידת מכונה machine lerning systems, שנועדו להגן על ארגונים מפני איומי סייבר דינמיים והרסניים יותר, נוסף על ממצאי מפתח אחרים.
 
מדי שנה, החברה מפרסמת את הממצאים והניתוח של סקר אבטחת המידע הענפי שלה. דו"ח האבטחה הגלובלי באפליקציות וברשת, שנועד עבור כל קהילת האבטחה, מסייע בהבנת טווח האיומים, ההשפעה הפוטנציאלית על עסקים, רמות המוכנוּת, איומים מתעוררים ותחזיות לשנה הקרובה. סקר המנהלים השנתי משלים מחקר זה. ברבעון השני של שנה זו, ערכה החברה סקר גלובלי של מנהלים בכירים, שמטרתו: להבין את חששותיהם העסקיים הגדולים ביותר; את טכניקות המוכנוּת המתפתחות והמועדפות שלהם בתחומי הטכנולוגיה והגיוס; ציות לתקנות ממשלתיות וגישות הנחייתיות בנוגע לאבטחת סייבר, ופיקוח רצוי ביחס אליהן.
 
הדו"ח מספק ניתוח מפורט של ההשקפות והתובנות, שנתקבלו מהמנהלים שנסקרו, לרבות חלוקה של מחשבות ודעות לפי מדינתו של הנסקר.  Merrill Researchסקרה מטעמה של רדוור 200 מנהלים: 100 בארה"ב ו-100 באירופה, באפריל 2017. כדי להשתתף בסקר נדרשו המשיבים להשתייך לחברה בעלת הכנסות בנות לפחות 250 מיליון דולרים ולהחזיק בתואר ברמת סגן נשיא בכיר או רמה גבוהה יותר. מטבע ייעודו, חִיֵּיב הסקר שלפחות מחצית מהמשיבים יהיו מנהלים בדרג בכיר, אף שהמחקר של השנה הנוכחית משך אליו מובילים תאגידיים בדרג גבוה הרבה יותר. כמחצית מן החברות בסקר הן בעלות 1,000 עד 9,999 עובדים, והממוצע הוא כ-4,600. המשיבים בארה"ב כללו עוד כמה חברות בעלות פחות מ-1,000 עובדים, אך ללא הבדלים משמעותיים אחרים מבחינת מספר העובדים.
 
המחקר שהתבצע השנה חשף מגמות גלובליות חשובות כמו גם הבדלי תפישה מעניינים בין מנהלים בארה"ב ובאירופה. בין הממצאים של סקר המנהלים לשנת 2017:
  • אימוץ בינה מלאכותית (AI)/ למידת מכונה (Machine Learning): סקר המנהלים של השנה תומך בקביעה, שהאוטומציה של האבטחה הגיעה כעת לנקודת הטיה, כשכ-4 מתוך 5  מהמנהלים (81% מהנשאלים) דיווחו, שכבר הטמיעו פתרונות אוטומטיים בתחום ה-AI. כמו כן, עולה מהסקר, שכ-57% מהמנהלים מדווחים, שהם נותנים אמון במערכות אוטומטיות לשם הגנה על הארגונים שלהם במידת אמון זהה או מוגברת למערכות המופעלות ע"י בני אדם וכ-33% מהמנהלים נותנים אמון במערכות אוטומטיות יותר מאשר מערכות המופעלות ע"י בני אדם. 2 מתוך 5 מנהלים (38%) ציינו, שבתוך שנתיים, מערכות אבטחה אוטומטיות תהיינה המשאב העיקרי לניהול אבטחת סייבר.
  • אבטחה היא עניין ברמת הדירקטוריון: רוב של המשיבים (85%) אמרו, שאיומי אבטחה הם עניין הנדון בדרג המנכ"ל או דירקטוריון החברה שלהם. מקרב כל המשיבים, 94% ציינו, שאבטחה היא בעלת עדיפות גבוהה ביותר או מאוד חשובה. כ-3 מתוך 5 (62%) מדרגים אותה "חשובה ביותר", דבר המסמן עלייה קלה לעומת השנה שעברה, בה רק 53% עשו זאת.
  • אבטחה היא גורם מניע עיקרי למעבר לטכנולוגיות דיגיטליות: המשיבים לסקר השנה אישרו, שהארגונים שלהם משלבים באופן פעיל טכנולוגיות דיגיטליות ושאבטחת סייבר היא הגורם המניע מספר אחת להמרה שלהם לטכנולוגיות דיגיטליות. כמעט מחצית מכל המנהלים (47%) ציינו את שיפור אבטחת המידע כמטרה מרכזית במעבר שלהם לטכנולוגיות דיגיטליות. זאת ועוד, עבור 3/4 מן הארגונים, שיקולי אבטחת סייבר היו קריטיים במסגרת גיבושן של החלטות להמיר היבטים של העסק לדיגיטלי.
  • המטרות הבאות הצפויות לדעת המנהלים: מנהלים סבורים, שאיומי האבטחה הגדולים ביותר ב-3 עד 5 השנים הבאות הם תשתיות הרשת הארגונית (27%), האינטרנט של הדברים (IoT) (22%), ומכשירים ותשתיות אנרגיה/חשמל (21%).
  • מה הכי חשוב למנהלים במהלך מתקפת סייבר? הלקוחות שלהם: דאגתם הראשונה במעלה של מנהלים בנוגע למתקפות סייבר היא חוויה שלילית של הלקוח, גורם, ש-39% מן המנהלים דירגו כבעל ההשפעה הגדולה ביותר על העסק שלהם כתוצאה מאיום אבטחה. אובדן מוניטין של המותג (36%) דורג בסמיכות, ולאחריו הפסד תפעולי ואובדן לקוחות (שניהם 29%) והפסד הכנסות (34%).
  • מנהלים אינם סבורים, שהממשלות שלהם עושות מספיק כדי להגן על פרטיות הצרכן. מנהלים ברחבי העולם מסכימים, שהממשלה לוקחת חלק בסיכון האבטחה הדיגיטלית. 2/3 מהמנהלים (67%) מסכימים, שהחוקים והחקיקה הנוכחיים, השוגעים לאבטחת מידע, מסכנים את הפרטיות האישית, ו-79% ממנהלים חשים, שעל הממשלה שלהם לעשות יותר כדי להגן על מידע אישי.
  • מנהלים אירופאים הם בעלי סבירות גבוהה יותר להעסיק האקרים-לשעבר לעומת מקביליהם בארה"ב. באירופה, 58% אמרו, שיש סבירות גבוהה או גבוהה מאוד שיעשו כן, בעוד שרק 27% מהמנהלים בארה"ב אמרו זאת. רבע מן המנהלים בארה"ב אמרו, שלא מאוד סביר, שהחברה שלהם תעסיק האקרים-לשעבר, ו-36% אמרו, שסביר במקצת שהארגון שלהם יעשה כן.
קרל הרברגר, סגן נשיא פתרונות אבטחה ברדוור: "עסקים חייבים להילחם באש באמצעות אש.. ההאקרים ממשיכים לבנות כלים סתגלנים ובעלי אוטומציה גבוהה, כמו הבּוֹטְנֵטִים Mirai ו-Hajime. מתקפות אלו יכולות להמיט נזק הרה אסון על רשת. מנהלים, שעדיין אינם נלחמים באיומים דינמיים אלה באמצעות יכולות סתגלניות לאיתורן ותיקונן של מתקפות, מעמידים את הארגון שלהם בסיכון".
 
אנה קונברי-פלטייר, סמנכ"לית שיווק ברדוור: "מנהלים בוחנים בקפידה את הפרצות באבטחה שלהם במידה שעוד לא הייתה כדוגמתה ונוקטים גישה פעילה יותר להגנה על חוויית הלקוח שלהם והימנעות מנזק למותג, שהאקרים יכולים לגרום. הצרכן המשכיל של היום מודע היטב לאבטחה, היות וחוויית הלקוח קשורה כעת קשר הדוק לניהול המוניטין והגנת נתונים. לפיכך, צרכנים משתמשים במאפיינים קריטיים אלה כבסיס להחלטתם לעשות עסקים עם חברה".

רדוור



 
 
Bookmark and Share