Telecom News - הושק המחזור השישי בתוכנית ההאצה IBM Alpha Zone

הושק המחזור השישי בתוכנית ההאצה IBM Alpha Zone

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הושק המחזור השישי בתוכנית ההאצה IBM Alpha Zone
הושק המחזור השישי בתוכנית ההאצה IBM Alpha Zone
מאת: מערכת Telecom News, 14.6.17, 16:41IBM
 
מי הם 7 הסטארטאפים, שסיימו את מחזור 5 ומי הם 10 הסטארטאפים, שהתקבלו למחזור 6 של האקסלרטור? הסטארטאפים במחזור 6 מפתחים בתחומים שונים וביניהם: מובייל, רפואה, IoT, אבטחה, צ'אטבוטים, כלכלה שיתופית וחיסכון באנרגיה.
 
IBM השיקה אתמול את המחזור השישי של מאיץ הסטארטאפים Alpha Zone, האקסלרטור הראשון של IBM בארץ ובעולם. פעילות המאיץ במחזור זה תימשך כ-24 שבועות, והוא מיועד מיועד לסטארטאפים בשלוים לאחר גיוס seed, שמפתחים פתרונות המיועדים לחברות בשוק הארגוני. מטרת התוכנית היא לבנות יחסים ארוכי טווח עם סטאר-אפים ישראליים ולסייע להם בבניית פתרונות טכנולוגיים מתקדמים וביצירת קשרים עסקיים ברחבי העולם.

המחזור השישי נפתח לאחר 5 מחזורים מוצלחים בהם סטארטאפים, שהשתתפו בתוכנית, נהנו מחשיפה עולמית, יצרו קשרים עם מובילי תעשייה ומומחי תוכן מ-IBM ושילבו טכנולוגיות מתקדמות כחלק מהפתרונות אותם הם מביאים לשוק. לאחר סינון קפדני, נבחרו 10 סטארטאפים מתחומים שונים למחזור החדש. התכנית כוללת ליווי טכנולוגי ועסקי אישי לכל חברה, שימוש חופשי במוצרי התוכנה וכלי הפיתוח של IBM בענן בשווי של עד 120 אלף דולרים וגישה לשירותי ייעוץ המתבססים על הידע והניסיון של מאות אנשי טכנולוגיה, חוקרים, מפתחים ומומחי תעשייה המועסקים ע"י IBM בארץ ובעולם.
 
המשתתפים בתוכנית נהנים ממרחב עבודה במטה Israel IBM בקריית אריה בפ"ת. במסגרת התוכנית, מציגה IBM את החברות בפני משקיעי הון סיכון, באירועי תעשייה בארץ ובעולם, מסייעת בהגשת תכניות לרשות החדשנות (לשעבר המדען הראשי) ומחברת בין מנטורים ואנשי תעשייה לבין הסטארטאפים.
 
10 הסטארטאפים, שנבחרו למחזור החדש של IBM AlphaZone , מציעים פתרונות טכנולוגיים מתחומים מגוונים:
 
BrainQ technologies - מפתח מכשור רפואי מבוסס ענן לשיקום מוטורי משמעותי לאחר פגיעות עצביות של שבץ מוחי, חוט שדרה, וחבלות ראש.
Croosing - ממציא מחדש את ההיפרלינק והופכת אותו לסופרלינק.
DOV-E - מספק פתרונות קישוריות למובייל, שמתבססים על תקשורת אודיו אולטראסונית.
HopIt - מצעיד את הכלכלה השיתופית צעד נוסף קדימה ומייצרת שוק חדש למסחר במידע וידע.
EcoPlant - מפתח פלטפורמתIoT  לחסכון באנרגיה במפעלי תעשייה.
Medivizor - מציע שירות מהפכני הסורק באופן שוטף את מקורות המידע הרפואי, החדשני והעדכני ביותר ומאתר רק את המידע האמין והחשוב עבור המחפש.
Model9 - פיתח טכנולוגיה ייחודית המאפשרת לחבר מחשבי מיינפריים אל הענן לצורך הגנה על הנתונים.
Panorays - מציע פלטפורמת Cyber as a Service ללא צורך בהתקנה אצל הלקוח.
q - מפעיל פלטפורמה למסחר בדאטה בין חברות מתעשיות שונות המאפשרת לכל חברה לפרסם מוצרי דאטה ולשלוט בשיתוף המסחרי שלהם עם חברות אחרות.
Qanta -מציע סוכן דיגיטלי (צ'אטבוט) מבוסס בינה מלאכותית המסייע לגופים פיננסיים לשווק משכנתאות לציבור ולאסוף את מאות הנתונים הנדרשים להשלמת ההלוואה.
 
הסטארטאפים המסיימים – בוגרי מחזור מספר 5  של IBM Alpha Zone:
AbiliSense - מפתח טכנולוגיה פורצת דרך המיועדת לשמור על בטיחותם של אנשים. מכשיר IoT מתוחכם המבחין בין  סוגים שונים של צלילים בסביבה, מתריע לכם ולאנשים החשובים לכם על אירועי בטיחות באמצעות הטלפון החכם, צמידים, ענן ועוד מגוון מוצרי IoT נוספים. לדוגמה: כאשר גלאי עשן מצפצף, המכשיר יזהה ויעביר התראה אל הצמיד החכם, ההתראה תכלול אייקון ורטט עם הסבר על מהות האירוע.
אתר החברה-  כאן
 
 - Articoolo פיתח אלגוריתם היודע לכתוב מאמרים מקוריים עפ"י דרישה כאילו כותב אנושי כתב אותם. זאת, באמצעות שימוש במתודולוגיות עיבוד שפה טבעית ותהליכים נוספים של בינה מלאכותית. הטכנולוגיה אמורה לעזור לכל מי שעוסק בכתיבה או זקוק לתוכן טקסטואלי בתדירות וכמות גבוהה, בכך, שהיא הופכת את תהליך הכתיבה למהיר ויעיל יותר.
אתר החברה - כאן
 
BIGVU - מביא אולפן טלוויזיה מקצועי למכשיר הנייד ומאפשר לכל אחד ללא כישורי עריכת וידאו, ליצור במהירות סרטוני וידאו לצרכי video marketing, רשתות חברתיות, סרטוני הדרכה, חדשות, מצגת מכירות ועדכונים ארגוניים. ניתן להשתמש באפליקציה גם כטלפרומפטר, שעוזר למשתמש לזכור את הטקסט תוך כדי הקלטת הסיפור, וגם ככלי לעריכה ויצירה של וידאו לשילוב תכנים נוספים לסרטון. BIGVU הופך תמונות, קטעי וידאו וציוצי טוויטר לסרטונים מרהיבים. והוא הדרך המהירה והקלה לייצר מצגות וידאו. ארגונים, משווקים, מפרסמים  ובלוגרים יכולים לייצר אלפי קליפים בכל יום בעזרת הסטארטאפ.
אתר החברה - כאן

FIXICO  - הוא שירות ענן, שנועד לשפר ולתחזק את המחשבים בצורה פשוטה וקלה, באופן אוטומטי וללא מעורבות המשתמש. השירות המבוסס על טכנולוגיה של IBM, הוא מערכת ניהול חכמה המותקנת על גבי המחשב ומבצעת, באופן אוטומטי 24/7, שורה ארוכה של פעולות, שמסייעות לשמור על ביצועים אופטימליים של המחשב, הגנתו ותחזוקתו התקינה. בין הפעולות האוטומטיות המתבצעות: פעולות אבטחה כגון הסרת נוזקות, רוגלות וסרגלי כלים המאטים את פעולת הדפדפן, ניקוי קבצי רישום וקבצי זבל, איחוי דיסק קשיח, פעולות תחזוקה שוטפות כגון התקנת עדכוני תוכנות, עדכוני אבטחה ועדכוני מערכות ההפעלה וביצוע פעולות אופטימיזציה.
אתר החברה - כאן
 
GreenQ - הופך משאיות אשפה לחכמות ע"י התקנת חיישנים על המשאיות עצמן. בכל נפה של פח האשפה, המערכת, שמותקנת על המשאית, שולחת בזמן אמת נתונים כגון: כמה אשפה יש בפח (Bin Capacity), המיקום והזמן בו נאסף הפח. Dashbaord נוח לתפעול, מספק למשתמש הקצה בזמן אמת את סטטוס הפחים והמשאיות בעיר על גבי מפה אינטראקטיבית, התראות על אירועים חריגים, כגון סטייה של משאית ממסלול או התנהגות בלתי רצויה אחרת. במקביל, המערכת מספקת המלצות לאופטימיזציה על בסיס המידע הנאסף. בעזרת האופטימיזציה חוסכת הרשות  30%-50% בשנה על איסוף אשפה, משפרת את השירות לתושב ומפחיתה בפליטת גזי חממה.
אתר החברה - כאן
 
Magentiq Eye  - עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של עיבוד תמונה ולימוד מכונה כדי לעזור לרופאים בביצוע פרוצדורות אנדוסקופיות. רופאים כיום מבלים שעות במהלך פרוצדורות אנדוסקופיות בבחינת תצלומי הווידאו על פני מסכים כדי לגלות ולאבחן מצבים פתולוגיים שונים. כאן הסטארטאפ שם לעצמו למטרה לגייס את הכוח העולה של "למידה עמוקה", ראיה ממוחשבת, ועיבוד וידאו, כדי לעזור לרופאים להיות יותר מדויקים ואפקטיביים, ובכך להציל אנשים רבים ולחסוך כסף רב. המוצר הראשון של החברה הוא מערכת לגילוי אוטומטי של פוליפים (Automatic Polyp Detection System - APDS), שפותחה לשימוש בזמן אמת על הווידאו המוצג בבדיקת קולונוסקופיה, ככל הידוע, Magentiq Eye  היא הראשון שגייס את היכולות של Deep Learning  יחד עם Advanced Image Processing לפתרון בעיית גילוי זו. המערכת מסמנת על פני הווידאו אזורים החשודים כפוליפים, מעלה את ערנות הרופאים במהלך הבדיקה, עוזרת להוריד את רמת ה"פספוסים" של גילוי פוליפים בבדיקות הקולונוסקופיה, ובכך גם להציל חיים (בעולם מתקיימות כ-40 מיליון בדיקות קולונוסקופיה מידי יום).
אתר החברה - כאן
 
NeuroApplied - מסייע למנהלי מותגים ומנהלי חקר שוק להבין ולכמת את מחשבות לקוחותיהם. הטכנולוגיה מודדת במדויק הן את תפיסת המותג ע"י הלקוח  והן את האפקטיביות של הקמפיין הפרסומי. בשונה משיטות חקר שוק מסורתיות, השיטה הזו קוראת באופן אובייקטיבי מחשבות לא מודעות. השימוש בטכנולוגיה מונגש ברשת האינטרנט והאינטראקציה עם הממשק, נעימה, כיפית ואורכת זמן מועט. משחקיות והובלה בתחום המחשבות הלא מודעות מתאפשרת הודות לשילוב המנצח בין מדעי המוח בדיסציפלינת פסיכו-מתמטיקה לבין מערכות לומדות ורשתות עצביות ממדעי המחשב.
אתר החברה - כאן
 
דרור פרל, (בתמונה משדרור פרלמאל), מנהל חטיבת הענן והחדשנות ב- IBM ישראל: "אנו חוגגים את סיומו של המחזור החמישי של IBM Alpha Zone , ומסכמים 3 שנות פעילות של האקסלרטור בישראל בהן מונפו עשרות סטארטאפים ישראלים והיזמות המקומית פרצה למדינות רבות בהן פועלת IBM.

אנו נרגשים לפתוח את המחזור ה-6 והגדול ביותר של האקסלרטור עם 10 סטארטאפים. גם במחזור זה ניתנה עדיפות לחברות בוגרות, שפונות בעיקר לשוק הארגוני, בדגש על עולם ה- Big Data, סביבת ענן, מחשוב קוגניטיבי, מובייל, רשתות חברתיות, מסחר מקוון, IoT ופתרונות שיווק מקוון".

בתמונה למעלה: הראשון מימין: דרור פרל, הראשון משמאל: דניאל מלכה, מנכ"ל IBM Israel. ביניהם: בוגרי האקסלרטור החמישי.

בתמונה למטה: דרור פרל, דניאל מלכה, צוות האקסלרטור ונציגי הסטארטאפים Class #6.

קרדיט צילום: ליאור יעקובי

IBM
 


 



 
 
Bookmark and Share