Telecom News - האם הסיליקון-וואלי נגוע בסקסיזם ואפליית נשים מכוונת בתחום היזמות?

האם הסיליקון-וואלי נגוע בסקסיזם ואפליית נשים מכוונת בתחום היזמות?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האם הסיליקון-וואלי נגוע בסקסיזם ואפליית נשים מכוונת בתחום היזמות?
במפגש מרתק של נשים יזמיות חברות פורום WMN מיוזמתה של מירב אורן ויזמיות נוספות, הוקרן הסרט She Started It, שליווה את היזמיות בסיליקון-וואלי בקליפורניה, סרט המציג את הקשיים המרובים, שיזמיות נתקלות בהם בסביבה, שבה הגברים שולטים (כך לטענת הסרט).
מאת: אבי וייס, 17.6.17, 20:02מורן שקד

פורום WMN המונה מעל ל-800 יזמיות (מיוזמתה של מרב אורן, שנחשפה כאן לראשונה לפני כשנתיים), נפגש ביום 13.6.17 במתחם Fiverr בתל-אביב ל-Meetup תחת הכותרת:  The screening of She Started It. כ-200 יזמיות הגיעו למפגש. מנחת המפגש: מורן שקד (בתמונה משמאל).

מורן שקד: "אנו מעוניינות לחשוף נשים מצליחות בעולם היזמות ולעודד נשים להיכנס ליזמות, כדי לשנות את אחוז הנשים המובילות יזמות ונמצאות בעולם היזמות.

חיי הסטארטאפ הם חיים לא פשוטים. מתמודדים עם קשיים, כשלונות כל הזמן, המון לחצים. זה כמו רכבת הרים.

על זה נוספים חסמים הקיימים בפני נשים, נושא, שעולה בסרט מאוד מצליח, שהופק בארה"ב בשם She Started it המוקרן כאן בישראל בהקרנה בלעדית. גם נקיים ריאיון בשיחת וידיאו עם יוזמת ובמאית הסרט, ​Nora Poggi, שנמצאת כעת בפריז - צרפת". 

ורד רביב - שוורץ, (בתמורד רביב שוורץונה משמאל), COO, חברת Fiverr: "אנו ב-Fiverr מעודדים יזמיות בכל התחומים, כי זה המוקד של הפעילות שלנו.

אנו רואים את עצמנו כגוף בינלאומי המעודד נשים להצליח, ליזום ולעורר השראה לנשים אחרות, שמתלבטות אם להיות יזמיות ועצמאיות.

לכן, אנו בתוכנו, בתוך חברת Fiverr, כ-40% מהצוות שלנו מורכב מנשים. כ-40% מצוות הניהול של החברה מורכב מנשים.

אלה מספרים מאוד גבוהים בתעשיית ההייטק ואנו גאים להיות מובילי דרך ונותני דוגמה אישית ליזמות נשית בעולם ההייטק והיזמות". 

נעמי מרילס, (בתנעמי מרילסמונה משמאל), מנהלת פיתוח עסקי, DLA Piper: "אני עצמי, כחלק ממשרד עורכי דין בינלאומי ענק, מעודדת הצלחה של נשים בכל העולם, במסגרת הפעילות שלנו.

החיבור של החלק הליגלי לנשים וחיבור של נשים יזמיות ל-VC, עומד במרכז הפעילות שלנו ואנו נעזרים באלפי השותפים, שיש לנו ברחבי העולם.

אנו פתוחים בפני כל יזמית, לסייע לה ולנסות לעזור לה לפרוץ מישראל לעולם הגדול, בהצלחה". 

מרב אורן, (בתמונה משמאל), מייסדת WMN: "אני וכל הצוות של WMN מחויבות ומשקיעות את כל המרץ שלנו בעידוד נשים יזמיות.

את המתחם הראשון פתחנו בנמל תל-אביב לפני כשנתיים ויש לנו כיום יותר מ-14 סטארטאפים באקסלרטור, סטארטאפים המנוהלים ע"י נשים או שנשים נמצאות בצוות המייסד.

WMN הוא ארגון מרב אורןללא כוונת רווח (מלכ"ר), שמקדם נשים יזמיות בארץ ובעולם.

אני שמחה לבשר, שאנו פתחנו שני מוקדים חדשים של WMN בתל-אביב, האחד בקרית עתידים בשת"פ Merkspace והשני בשת"פ Techcode, והמתחם השלישי מוקם ממש כעת בשת"פ עם WeWork (מתחם "הזרם").

כך, שתוך זמן קצר יהיו לנו 3 מתחמי עבודה חדשים בתל-אביב, עם נוכחות מגוונת המתאימה לכל יזמית במרחבי המטרופולין של תל אביב.

ההרשמה למתחמים החדשים נפתחה - כאן". 

נורה פוג'י (Norra Poggi), (בתמונורה פוג'ינה משמאל, בראיון בווידיאו מצרפת), יוצרת הסרט עטור הפרסים She Started It: "הסרט התחיל בראיונות עם כ-75 יזמיות בסיליקון-וואלי, אבל זה הוביל אותי די מהר למיקוד ב-2 יזמיות, שניתן היה להיכנס לחייהן ולמשפחותיהן עם המצלמות ולצלם אותן באופן פתוח. יזמית אחת מוויטנאם ויזמית אחת מארה"ב. התהליך של יצירת הסרט ועריכתו נמשך 4 שנים והוא מיזם בפני עצמו.

ממה שאני צילמתי והצגתי די בעדינות בסרט, ראיתי, שרבים, שרואים את הסרט, במיוחד גברים, יוצאים מזועזעים מהסרט. הם נתקלים פנים אל פנים בסקסיזם הקיים בסיליקון-וואלי, שזו סביבה ברמת מקבלי ההחלטות המורכבת בעיקר מגברים לבנים מהמעמד הבינוני ומעלה. נשים לא מצליחות לפרוץ את המעגלים הללו ומקבלות יחס שונה לגמרי מול יזמים גברים.

אולם, בסרט לא רציתי להבליט את הסקסיזם והאפלייה, אלא את היזמיות שלא מוותרות, מתמודדות עם קשיים וכשלונות וממשיכות הלאה, עד להצלחה.

אני אומרת לכל היזמיות, שאני נפגשת איתן: בגלל שקשה לכן לגייס כסף, תנסו להשיג כסף ליוזמה שלכן ממה שיש לכן ביד, ממימון עצמי, ממשפחה, מחברים ומפעילות משלימה המייצרת הכנסות.

הבעיה המרכזית של תחום גיוס הכסף היא, שנשים לא נמצאות ברשת הקשרים של המשקיעים. המשקיעים מקבלים החלטות בעיקר על בסיס המלצות, שהם מקבלים מרשת הקשרים האישיים שלהם והנשים לא נמצאות שם. ממה שראיתי, יש מעט מאוד קרנות הון סיכון המנוהלות ע"י נשים ובד"כ יש לקרנות הללו פחות כסף להשקעות ולא תמיד יש בהן איזו העדפה להשקעה בנשים. ממה שאני נתקלתי, נשים משקיעות לעיתים יותר זהירות בקבלת ההחלטות שלהן ממשקיעים גברים. 

לכן, היזמיות חייבות להשתדל יותר, להיות יותר ממוקדות ולנסות לאתר כל הזמן הזדמנויות ושותפויות לדרך שלהן. 

אני שמחה, שקמו בשנים האחרונות אקסלרטורים לנשים גם בישראל וגם בארה"ב ובמקומות אחרים בעולם. זה מייצר קהילות של נשים היודעות לספק העצמה של נשים זו לזו.

אני אשמח לפתח דו-שיח עם יזמיות ישראליות ולתת אולי בסרט הבא ביטוי לעולם היזמות בישראל, כי הוא עולם מרתק לא פחות מהסיליקון-וואלי. אני כעת עובדת על גיוס הכסף לסרט הבא בתחום היזמות הנשית וארצה לתת בו מקום גם ליזמיות הישראליות". 

קרדיט צילומים: עידו בירן.

סרטון (קדימון) של הסרט She Started It:
בתמונה (מימין): שרון גלאור, מרב אורן, Andrea (li-Yen) Lee, מורן שקד ואריאלה סוויד.
משתתפי המפגש
She Started It



 
 
Bookmark and Share