Telecom News - הבורסה ליהלומים ברמת גן תפתח מרכז חדשנות לטיפוח סטארטאפים

הבורסה ליהלומים ברמת גן תפתח מרכז חדשנות לטיפוח סטארטאפים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הבורסה ליהלומים ברמת גן תפתח מרכז חדשנות לטיפוח סטארטאפים
הבורסה ליהלומים ברמת גן תפתח מרכז חדשנות לטיפוח סטארטאפים טכנולוגיים
מאת: מערכת Telecom News, 19.6.17, 15:26יורם דבש
 
Diamond Tech מיועד לסטארטאפים המפתחים טכנולוגיות הקשורות לענף היהלומים: טכנולוגיות המבוססות על שימוש ביהלומים וטכנולוגיות, שתסייענה לתעשיית היהלומים - לא רק לתכשיטנות אלא גם תחומים אחרים כמו רובוטיקה, טכנולוגיות רפואיות ומסחר.
 
הבורסה ליהלומים ברמת גן תפתח מרכז לחדשנות, שיעניק תמיכה כספית וארגונית לסטארטאפים, שיפתחו טכנולוגיות הקשורות לענף היהלומים. המרכז, שייקרא Diamond Tech, יעניק סיוע מיוחד לסטארטאפים ישראלים וזרים הנמצאים בשלב ההתחלתי של הפיתוח. במסגרת זאת ניגשת הבורסה למכרז הרשות לחדשנות לקבלת זיכיון "מעבדה לחדשנות" במסגרתו תוקמנה 5 מעבדות לחדשנות בענפים מסורתיים.
 
בכוונת הבורסה להשתמש במרכז החדשנות כדי לקדם סטארטאפים ישראלים ובינלאומיים, שיפתחו טכנולוגיות המבוססות על שימושים ביהלומים, וטכנולוגיות, שתסייענה לתעשיית היהלומים לא רק תכשיטנות אלא גם תחומים אחרים כמו רובוטיקה, תוכנה, חומרה, טכנולוגיות רפואיות, טכנולוגיות חלל, פיננסים ומסחר.
 
לצורך ההשתתפות במכרז חוברת הבורסה לחברת הניג הבריטית וחברת שרין הישראלית, שעוסקת בפיתוח טכנולוגיות לתעשיית היהלומים ונסחרת בבורסה בסינגפור.
 
במסגרת המכרז של רשות החדשנות, הודיעו על תמיכתם בתוכנית גופים בולטים, שבכוונתם לשתף פעולה עם מרכז החדשנות והחברות שתפעלנה בו: פדרציית התכשיטים הבינלאומית CIBJO, ענקית השילוח ליהלומים והאבטחה הגלובלית ברינקס, קרן ההשקעות הסינית Panpac העוסקת בהשקעה בחברות טכנולוגיות, הטכניון והקרן הישראלית Plus Ventures , שחתמו על מזכר הבנות של שותפות אסטרטגית עם המיזם.
 
יורם דבש, (בתמונה), נשיא הבורסה ליהלומים: "הבורסה הישראלית ליהלומים קיבלה החלטה אסטרטגית להקים מרכז לחדשנות, מתוך הבנה, שתעשיית היהלומים צריכה להתפתח טכנולוגית. ישראל היא מובילה עולמית בפיתוחים טכנולוגיים, מה שהופך אותנו למקום אידיאלי להוביל את תעשיית היהלומים הגלובלית לכיוונים טכנולוגיים חדשים. הבורסה תרתום את כוחה והשפעתה כדי להבטיח את הצלחת הסטארטאפים הישראלים הללו ואת תרומתם לתעשיית היהלומים העולמית".
 
דייוויד בלוק, מנכ"ל שרין: "כחלוצה עולמית בפיתוח טכנולוגיות בתחום היהלומים, שרין מצפה בהתרגשות להשתתף ביוזמה החדשה והחשובה הזאת, שתהיה כלי מרכזי בפיתוח טכנולוגיות ישראליות בענף. כשותפים ביוזמה, שרין גאה לתמוך ולטפח את הדור הבא של החדשנות בתעשייה".
 
אריק סלע, מנכ"ל הניג,: "אך טבעי הוא שהניג תהיה שותפה מייסדת ביוזמה הזאת, בהיותה שותפה מרכזית בעסקי היהלומים מזה כ-130 שנה. אנו משוכנעים, שתעשיית היהלומים יכולה להרוויח מפיתוח טכנולוגיות חדשות, ושלמרכז החדשנות, שאנו מתכוונים לייסד, יש את התנאים הנכונים להצלחה".
 
קרדיט צילום תמונה עליונה: שחף הבר

יהלום
 
 



 
 
Bookmark and Share