Telecom News - נבחרו יזמי מדע שייצגו את ישראל בתחרות החדשנות היוקרתית בברלין

נבחרו יזמי מדע שייצגו את ישראל בתחרות החדשנות היוקרתית בברלין

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נבחרו יזמי מדע שייצגו את ישראל בתחרות החדשנות היוקרתית בברלין
נבחרו יזמי מדע שייצגו את ישראל בתחרות החדשנות היוקרתית בברלין
מאת: מערכת Telecom News, 26.6.17, 19:57מדע ישראלי

הזוכים בתחרות הציעו רעיונות לאחסון אנרגיה סולרית, גילוי מחלות באמצעות בדיקת דם וזיהוי מוקדם של הפרעות מוחיות. התחרות העולמית מבוססת על עיקרון של שבירת מוסכמות בכל תחומי הידע האנושי למען חברה וסביבה טובות יותר ובה משתתפים חוקרים, יזמים ואנשי עשייה חברתית.

3 יזמי מדע צעירים נבחרו בסוף השבוע האחרון לייצג את ישראל בתחרות ,Falling Walls היוקרתית בברלין שתערך ב-9.11.17. הזוכים נבחרו בתחרות, שקיים משרד המדע והטכנולוגיה, בהשתתפות 19 סטודנטים, חוקרים ויזמים מכל תחומי המדע ומוסדות המחקר בישראל.
 
חוקרים וממציאים הגישו מועמדות לייצג את ישראל בתחרות של משרד המדע והטכנולוגיה, האקדמיה הלאומית למדעים, האוניברסיטה העברית והטכניון. עפ"י כללי התחרות, כל מתמודד הציג רעיון ממשי, שעליו הוא עובד, ב-3 דקות ובליווי 3 שקופיות בלבד. 

3 הזוכים:
1) דרך חדשה לפיצול מים באמצעות השמש: אביגיל לנדמן, דוקטורנטית להנדסת אנרגיה בטכניון:  
פיצול מים הוא תהליך ההופך את המים למולקולות של מימן וחמצן. אנרגיה סולרית היא דרך נקיה ויעילה להפקת חשמל, אך לא ניתן לנצל את אנרגית השמש בכל שעות היום. תהליך פיצול המים מאפשר לאחסן את האנרגיה בצורה יעילה במקום להשתמש בסוללות. הרעיון מציע להשתמש באנרגיה הסולרית עצמה לפיצול במקום לבזבז חשמל נוסף, ושימוש ב-2 תאים נפרדים לאחסון המימן והחמצן, בתהליך פשוט יותר מהמקובל כיום.

 2) גילוי מגוון מחלות באמצעות בדיקת דם פשוטה: יהושע מוס, סטודנט בתוכנית המשלבת לימודי רפואה ודוקטורט במדעים ביו-רפואיים באוניברסיטה העברית בירושלים:
מוות של תאים הוא תהליך טבעי, שיכול גם להצביע על מגוון של מחלות. כאשר התא מת, משתחררות מולקולות DNA לזרם הדם. הרעיון מציע לזהות את מקור מולקולות הDNA- באמצעות בדיקת דם פשוטה, וכך לאתר את המחלה. התהליכים היום מתמקדים בזיהוי מוטציות בDNA- דבר היכול להועיל לאיתור חלק ממחלות הסרטן, אך הרעיון הזה יוכל לאתר מגוון רחב יותר של מחלות.
 
3) זיהוי מוקדם של מחלות והפרעות מוחיות באמצעות:MRI  אסף הורוביץ, המנכ"ל והמייסד בחברת BrainVivo ביחד עם פרופ' יניב אסף מאוניברסיטת תל אביב, והוא סטודנט לתואר שלישי במדעי המוח באוניברסיטת תל אביב:  
למרות ההתקדמות הרבה בתחום, מכשירי ה-MRI מוגבלים ביכולתם לזהות שינויים מיקרוסקופיים ולכן לא מאפשרים זיהוי מוקדם של מחלות מוחיות. הרעיון מציע להפוך את מכשירי ה-MRI כיום למיקרוסקופים וירטואליים ולאתר את התנועה של מולקולות מים בתוך נוירונים במוח. ע"י מדידת מרחק התנועה של מולקולות המים ניתן לאפיין את המבנה המיקרוסקופי של חלקים שונים במוח.
 
התחרות העולמית מתקיימת מדי שנה בברלין סמוך לתאריך נפילת חומת ברלין ומבוססת על עיקרון של 'נפילת חומות' ושבירת מוסכמות בכל תחומי הידע האנושי למען חברה וסביבה טובות יותר. בתחרות משתתפים חוקרים, יזמים ואנשי עשייה חברתית מובילים בתחומם. התחרות מהווה זירה עולמית ליזמים לשווק את הרעיונות שלהם, למצוא תומכים ולבנות קשרים.

אופיר אקוניס, שר המדע והטכנולוגיה: "הסטודנטים והחוקרים הצעירים, הם דור העתיד של המדע והחדשנות הישראיים. הרעיונות שהוצגו יכולים יום אחד לשנות את העולם ולהמשיך את ההשפעה האדירה של המדע הישראלי בכל מקום".
 
פרץ וזאן, מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה: "כל אחד מהמתמודדים בתחרות מצייר אתגר מעולם אחר ומציע פתרון במושגים אחרים. אבל מה שמשותף לכולם הוא מה שמניע את המדע הישראלית מאז קום המדינה - היכולת לאתגר את המוסכמות ולשבור חומות".
 
בתמונה: הזוכים (מימין לשמאל): אסף הורוביץ, אביגיל לנדמן, יהושע מוס
קרדיט צילום: דב קרלינסקי, לע"מ 

הזוכים



 
 
Bookmark and Share