Telecom News - רשות החדשנות הקצתה 3 מיליון ₪ לפיתוח טכנולוגיות לסיוע לבעלי מוגבלויות

רשות החדשנות הקצתה 3 מיליון ₪ לפיתוח טכנולוגיות לסיוע לבעלי מוגבלויות

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> רשות החדשנות הקצתה 3 מיליון ₪ לפיתוח טכנולוגיות לסיוע לבעלי מוגבלויות
רשות החדשנות הקצתה 3 מיליון ₪  לפיתוח טכנולוגיות המסייעות לבעלי מוגבלויות
מאת: מערכת Telecom News, 5.7.17, 10:47בעלי מוגבלויות

השבוע אישרה ועדת המחקר של רשות החדשנות 4 מיזמים, שהוצעו למסלול המו"פ בזירת חברתי-ציבורי, שמעודד פיתוח פתרונות טכנולוגיים לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.

הוועדה דנה במספר רב של פרויקטים מגוונים, שנועדו לסייע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. המסלול, שמעודד פתרונות טכנולוגיים ייחודיים עבור אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, הוא חלק מזירת חברתי-ציבורי. הוועדה העניקה כ-3 מיליון ש"ח לפרויקטים שונים במטרה לסייע להם להמשיך להתפתח ולפתח.

בין הנושאים, שאושרו ע"י הועדה לתמיכה, נמצאות 2 אפליקציות המיועדות לילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי. האפליקציה הראשונה אמורה לאפשר תקשורת אפקטיבית עם הילדים ואילו האפליקציה השנייה מטרתה לסייע לפיתוח כישורים חברתיים אצל הילדים האוטיסטיים.

הועדה גם אשרה פיתוח מערכת בעלת חדשנות טכנולוגית ויישומית גבוהה לטובת אוכלוסיית העיוורים וליקויי הראיה. המערכת תאפשר קבלת מידע, שיסייע לאוכלוסייה זו להתמצא במרחב הציבורי כאשר באמצעות  המערכת ניתן יהיה אף לבצע פעולות שונות יומיומיות.

נושא נוסף, שאושר לפיתוח, הוא התקן אלקטרומיכני המיועד למשרדים ולמקומות בהן מתבצעת קבלת קהל, שיאפשר לנכים המרותקים לכיסא גלגלים פתיחה של דלתות במרחב הציבור באמצעות הטלפון  הנייד.  

נושא ייחודי נוסף, שאושר לתמיכה, עוסק בפיתוח מכשיר תקשורת זול אך מדוייק שמטרתו לאפשר לחולים הכלואים בגופם כדוגמת חולי ALS להתקשר עם סביבתם וזאת באמצעות תזוזת האישון בלבד.

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה: "הקצאת הכספים לפרויקטים לפיתוח טכנולוגיות המסייעות לבעלי מוגבלויות נועדה לסייע לאנשים עם מוגבלויות להתמודדות בחיי היומיום, להגביר את המודעות ולהביע הערכה כלפיי עסקים הפועלים לפתח ולשלב אנשים עם מוגבלויות. כחברה עלינו לקדם שוויון הזדמנויות ואני מברך על השימוש בחדשנות הישראלית כדי לסייע לאוכלוסיות החלשות יותר. מדובר בפרויקטים העשויים לחולל שינוי אמיתי בחיים של אנשים".

נחום איצקוביץ, יו"ר רשות החדשנות: "אחת ממשימותיה המרכזיות של רשות החדשנות היא להשתמש בחדשנות הישראלית פורצת הדרך כדי לסייע לחלקים היותר חלשים בחברה הישראלית. ניתן בעזרת הטכנולוגיה הישראלית לשפר את חיי היומיום של אלה, שגורלם לא שפר עליהם. הזירה אמונה על מחקר ופיתוח חברתי, שמטרתו להתמודד עם אתגרים בתחומים חברתיים וסביבתיים דוגמת הגדלה וגיוון של מעגל המועסקים בתעשייה עתירת הידע או יצירת פתרונות טכנולוגיים מתאימים לאוכלוסיות מוחלשות בארץ ובעולם, שמתמודדות עם קשיים ייחודיים להם".



 
 
Bookmark and Share